jrzeuski napisał(a):Widzę, że chyba muszę jaśniej
W tamtych czasach o asfaltowych autostradach pisali w książkach s-f. W bardziej cywilizowanych rejonach królował bruk a reszta dróg to były mniej lub bardziej utwardzone gruntówki traktowane częściej kopytami niż oponami. Logiczne więc, że projektanci ówczesnych samochodów dostosowywali je do istniejących warunków a te bardziej przypominały nasze upalanie (zwłaszcza, gdy było mokro lub zasypał śnieg) niż to po czym się jeździ dzisiaj SUVem do supermarketu po zakupy.
Jacku spekulowałbym Twoją tezę, pierwsze samochody były bardzo mało "off roadowe"
naprawdę nie nadawały sie do jazdy w błocie, dopiero druga wojna światowa pobudziła wyobraxnie konstruktorów aby cos z tym zrobić.
A wracając do tematu dróg, pierwsza "nowoczesna" droga asfaltowa powstała w 1859 roku, o brukach już nie będe wspominał bo budowa najbardziej znanej "Via appia"
rozpoczęła sie w 312 p.n.e