Test uszczelki pod głowicą

Schematy, zdjęcia, opisy techniczne, porady klubowych motaczy, tutoriale dotyczące zmot, faq

Test uszczelki pod głowicą

Postprzez sebano79 » 04 lip 2017 13:11:17

Trochę nie na temat Froci, ale ludzie na forum Suzuki rzadko się udzielają, więc Was proszę o pomoc. Mam problem z układem chłodzenia w Grand Gitarze II więc postanowiłem zrobić test uszczelki pod głowicą (a raczej głowicami - V6). Niestety (albo stety) wypadł on dość dziwnie, bo po pierwszych dwóch minutach płyn zrobił się zielonkawy a po chwili w okamgnieniu znowu niebieski :shock:
Ktoś ma jakiś pomysł?
link do filmu:
https://youtu.be/RnqHftzOlFQ
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 331
Obrazki: 3
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Test uszczelki pod głowicą

Postprzez drech » 04 lip 2017 18:33:52

Pytanie pomocnicze - jaki kolor powstanie po zmieszaniu cieczy w kolorze niebieskim i żółtym?
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 946
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 17
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Test uszczelki pod głowicą

Postprzez sebano79 » 04 lip 2017 18:36:56

Wg instrukcji w silnikach benzynowych ciecz zmienia kolor na żółty, w dieslach na zielony. Mój przez chwilę przypominał zielony ale szybko znowu stał się niebieski. Silnik oczywiście benzynowy , stąd niejednoznaczność wyniku.
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 331
Obrazki: 3
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Test uszczelki pod głowicą

Postprzez drech » 04 lip 2017 18:43:02

Płyn reakcyjny nie działa zero-jedynkowo. Uzyskany wynik musisz samodzielnie zinterpretować. Zielony kolor na pewno wskazuje na obecność CO2, a pytanie brzmi: w jakim stężeniu?
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 946
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 17
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Test uszczelki pod głowicą

Postprzez jacawrzes » 05 wrz 2017 09:48:19

Ja zmienilem na wiosne glowice....dopiero za 3 sztuka sie udalo( oczywiescie wszystkie z odzysku) i bylo wszysto ok teraz jak 3 tyg nie używana i patrze ze znowu w zbiorniczku malo dolałem i narazie testuje.nic sie nie grzeje wiec sam nie wiem o co chodzi
jacawrzes
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 28 wrz 2015 10:36:03
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Test uszczelki pod głowicą

Postprzez jrzeuski » 05 wrz 2017 10:10:05

jacawrzes napisał(a):teraz jak 3 tyg nie używana i patrze ze znowu w zbiorniczku malo
Poszukaj wycieku z układu. Zwróć uwagę czy gdzieś na wężach, złączkach nie ma osadzonego kamienia po odparowanym płynie.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11100
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 64
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998


Powrót do Porady techniczne



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość