Strona 1 z 1

Test uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 04 lip 2017 13:11:17
przez sebano79
Trochę nie na temat Froci, ale ludzie na forum Suzuki rzadko się udzielają, więc Was proszę o pomoc. Mam problem z układem chłodzenia w Grand Gitarze II więc postanowiłem zrobić test uszczelki pod głowicą (a raczej głowicami - V6). Niestety (albo stety) wypadł on dość dziwnie, bo po pierwszych dwóch minutach płyn zrobił się zielonkawy a po chwili w okamgnieniu znowu niebieski :shock:
Ktoś ma jakiś pomysł?
link do filmu:
https://youtu.be/RnqHftzOlFQ

Re: Test uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 04 lip 2017 18:33:52
przez drech
Pytanie pomocnicze - jaki kolor powstanie po zmieszaniu cieczy w kolorze niebieskim i żółtym?

Re: Test uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 04 lip 2017 18:36:56
przez sebano79
Wg instrukcji w silnikach benzynowych ciecz zmienia kolor na żółty, w dieslach na zielony. Mój przez chwilę przypominał zielony ale szybko znowu stał się niebieski. Silnik oczywiście benzynowy , stąd niejednoznaczność wyniku.

Re: Test uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 04 lip 2017 18:43:02
przez drech
Płyn reakcyjny nie działa zero-jedynkowo. Uzyskany wynik musisz samodzielnie zinterpretować. Zielony kolor na pewno wskazuje na obecność CO2, a pytanie brzmi: w jakim stężeniu?

Re: Test uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 05 wrz 2017 09:48:19
przez jacawrzes
Ja zmienilem na wiosne glowice....dopiero za 3 sztuka sie udalo( oczywiescie wszystkie z odzysku) i bylo wszysto ok teraz jak 3 tyg nie używana i patrze ze znowu w zbiorniczku malo dolałem i narazie testuje.nic sie nie grzeje wiec sam nie wiem o co chodzi

Re: Test uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 05 wrz 2017 10:10:05
przez jrzeuski
jacawrzes napisał(a):teraz jak 3 tyg nie używana i patrze ze znowu w zbiorniczku malo
Poszukaj wycieku z układu. Zwróć uwagę czy gdzieś na wężach, złączkach nie ma osadzonego kamienia po odparowanym płynie.

Re: Test uszczelki pod głowicą

PostNapisane: 23 paź 2017 11:16:13
przez jacawrzes
Plam na parkingu nie zostawiam choc mialem klejony zbiorniczek wyrownawczy ale jak troche przejezdze to jak wysiadam to taki specyficzny zapach czuje:)))moze gdzies pewnie cisnienie wyrzuca na silnik i paruje:)