Witamy !



[B] Kasowanie luzu dźwigni biegów - automat

[B] Kasowanie luzu dźwigni biegów - automat

Postprzez martinezcom » 10 sie 2018 09:52:09

Witam,
Temat luzu na dźwigni biegów zaczął się u mnie już jakiś czas temu. Był to problem "kosmetyczny", dźwignia miała spory luz na na boki, poza tym wszystko działało. Z czasem doszedł problem blokowania się dźwigni w położeniu P - nie dało się wcisnąć przycisku znajdującego się na dźwigni. Dopiero po mocnym naciągnięciu dźwigni w kierunku "godziny 7", dźwignia zamykała przełącznik, który znajduje się w mechanizmie a ten zwalniał przycisk. Na zdjęciu już po zabiegu - metalowa blaszka dobrze dolega do przełącznika, wcześniej odstawała jakieś 2-4mm i nie ma możliwości regulacji samego przełącznika.
3181
Powodem luzu jest brak podparcia dźwigni w miejscu zaznaczonym na zdjęciu plus okrojony kształt końcówki białego elementu. Części te są zrobione w taki a nie inny sposób po to, żeby dało się to poskładać w całość u producenta. Dla nas jest to problem bo z biegiem czasu części się wyrabiają, robi się dziadostwo czyli konstrukcja niedopracowana.
3187 3183
Potrzeba matką wynalazku więc wymyśliłem, żeby dorobić tulejki które usztywnią całość. W podstawie dźwigni znajdują się okrągłe gniazda, w które pasuje idealnie wałek 16mm (użyłem teflonu) a w białym elemencie dżwigni są dwa otwory w których zrobiłem gwint pod śrubkę M4.
3184 3185 3186
Produkcja tulejek nie jest skomplikowana, wymaga jedynie dokładności i cierpliwości. Obyło się bez frezarki, swoje wykonałem ręcznie za pomocą pilników, wiertarki i noża do tapet. Trzeba jedynie na bieżąco sprawdzać pasowanie, chociaż po wykonaniu ich wg wymiarów powinny wejść idealnie. Efekt końcowy naprawdę zadowalający, dźwignia stoi sztywno i skończyły się problemy z blokowaniem dźwigni. Przy składaniu pamiętamy o nasmarowaniu elementów ruchomych smarem, który nie spłynie pod wpływem temperatury.


Pochwały przyznane za posta: 2
martinezcom
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 18
Obrazki: 10
Dołączył(a): 26 lis 2016 12:48:28
Pochwały: 3
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Kasowanie luzu dźwigni biegów - automat

Postprzez Jake » 10 sie 2018 13:06:20

Dobra robota! Fajnie, ze wstawiles poradnk dla potomnosci!
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron