Witamy !



[A] Łożyska i uszczelniacze.

[A] Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez brum » 20 maja 2011 18:03:31

Tutaj wpisujemy jakie łożyska pasują w konkretne miejsca. Będzie szybko dostępne.
Nie pytamy jakie gdzie są!

Koła przednie, łożyska na jedną stronę+uszczelniacz
32008
32009
uszczelniacz - 58/75/10 lub 58/75/15 lub 58/75/8 lub podobna grubość.

Łożysko półosi
HK 3016 - 30/37/16

Łożyska wałka ataku, most tylny.
zewnętrzne 44,45/88,9/30,162
wewnętrzne 34,925/72,233/25,4

Łożyska mechanizmu różnicowego

50,8/90/20

Figure_9_2400-90.jpg
Rozkład poglądowy części w moście.


Łożysko podpory wały, Frota A 2.2i, 2.3TD, 2.4i
45x75x16
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez Pawel » 23 maja 2011 19:57:00

Uszczelniacz półosi tylnego mostu - A 2.8 tdi '95 abs - 52x72x8 lub 52x72x10

Łożysko tylnego mostu - A 2.8 tdi '95 - 40x90x31,5 (chyba najlepsze to KOYO), zamiennik to np. FAG 6308.2RSR.C3 (40x90x23), ale trzeba dotoczyć 8mm pierścienie...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez Kogut » 26 lip 2011 13:22:22

Uszczelniacz wału korbowego "przód-pompa oleju" - B 2.2 DTI 99' Oryginał GM 68x55x8

Uszczelniacz wału korbowego "tył-sprzęgło" - B 2.2 DTI 99' Oryginał GM 114x99x8, Zamiennik 114x99x11

Uszczelniacz mostu tylnego od strony wału "ataku" - B 2.2 DTI 99' Oryginał 47,6x80,14x9,7x16,1, zamiennik 47x80,1x10x16,5
Ostatnio edytowano 19 sie 2012 19:20:49 przez Kogut, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez JJKILLER » 28 gru 2011 18:27:46

A zna ktoś wymiary lub oznaczenia katalogowe łożysk do tylnych półosi. Frotka 2.4i z 92 roku???
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez Pawel » 28 gru 2011 19:06:25

Poszukaj moich postów o wycieku tylnego mostu... Łożyska zapewne są takie same, jedynie "okolice" mogą się różnić...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez jrzeuski » 28 gru 2011 22:06:21

JJKILLER napisał(a):A zna ktoś wymiary lub oznaczenia katalogowe łożysk do tylnych półosi. Frotka 2.4i z 92 roku???
Ty lepiej najpierw sprawdź czy to nie most słyszysz. Inna sprawa, że żeby dobrać się do łożysk w moście i tak musisz wywlec półosie, co w starych Frotach może i tak skończyć się koniecznością wymiany łożysk przy kole. Z tym, że wtedy taniej kupić i wymienić cały most.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez JJKILLER » 28 gru 2011 22:27:30

A czemu most miał by wyć? Olej nowy mam.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez jrzeuski » 28 gru 2011 22:31:25

JJKILLER napisał(a):A czemu most miał by wyć? Olej nowy mam.

- bo się flansza poluzowała (czasem się sama odkręca)
- bo łożyska ataku siadają (jako skutek tego powyżej skoro w moście nie było nic grzebane)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez JJKILLER » 29 gru 2011 13:58:19

jrzeuski napisał(a):
JJKILLER napisał(a):A czemu most miał by wyć? Olej nowy mam.

- bo się flansza poluzowała (czasem się sama odkręca)
- bo łożyska ataku siadają (jako skutek tego powyżej skoro w moście nie było nic grzebane)

A no to mnie teraz kolega zainteresował mocno bo w moście nic nie było grzebane poza wymianą oleju, i to na spiraxa.
Jak jechałem to starałem się na "ucho" zlokalizować ten szum i wydawało mi się że bardziej z osi pojazdu dochodził, Jakby spod bagażnika.
A czy takie poluzowanie da się skorygować, czy trzeba coś wymieniać???
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez jrzeuski » 29 gru 2011 14:41:58

Jak się flansza poluzuje, to trzeba ją z powrotem dokręcić zanim szlag trafi łożyska na ataku. Nie wydaje mi się, żeby na słuch z kabiny dało się dojść czy dźwięk dochodzi z mostu czy kół. Ja bym postawił :dupa: na kołkach, cegła na gaz i spod auta posłuchał skąd wyje.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez JJKILLER » 29 gru 2011 20:49:25

Jak mi z przodu wyło to od razy było słychać że z prawej strony, a z tyłu raczej dźwięk był po środku niż z któregoś boku. Ale fakt, to może być złudne i dlatego jutro wejdę pod auto o oglądnę sobie wlot w gruchę (czy szukać czegoś konkretnego?), a po nowym roku ewentualnie podjadę do diagnosty na rolki.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez jrzeuski » 29 gru 2011 20:56:13

JJKILLER napisał(a):jutro wejdę pod auto o oglądnę sobie wlot w gruchę (czy szukać czegoś konkretnego?)
Luzu wzdłużnego na flanszy. Zbytniego luzu obrotowego też nie powinno być.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez JJKILLER » 29 gru 2011 21:02:03

Wiesz, jak robiłem lifta to most poszedł w dół, tym samym naciągnął wał napędowy, a ten z kolei naprężył podporę wału. Reasumując - wał ciągnie za flanszę, czy to mogło by spowodować poluzowanie jej???
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez jrzeuski » 29 gru 2011 21:20:41

Ja mam wał jednoczęściowy, więc po lifcie po prostu wysuwa się z wieloklinu ile trzeba i tak sobie pracuje a nie da się zrobić takiego liftu, żeby wypadł z reduktora, bo prędzej krzyżak stawi opór. A gdzie u Ciebie wał ma luz wzdłużny na pracę góra/dół mostu?

W każdym razie flansza odkręca się od dużego momentu obrotowego przy cofaniu (np. przy butowaniu przód/tył, żeby wyrwać się z wklejki). Im większy opór na kołach, tym bardziej jest to prawdopodobne. Mnie w ten sposób już dwa razy się poluzowała. Jak wracam z upalania i słyszę, że most wyje głośniej niż zwykle, to już wiem, że trzeba wziąć rurę i wleźć do kanału ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez JJKILLER » 29 gru 2011 21:34:34

jrzeuski napisał(a):... A gdzie u Ciebie wał ma luz wzdłużny na pracę góra/dół mostu?...

No u mnie też wysuwa się z reduktora, a w w podporze wału jest łożysko otoczone gumową "membraną", która pracuje razem z łożyskiem i wałem, ale przy obecnym lifcie ta "membrana" jest obecnie mocno wybrzuszona do tyły, i próbując wrócić to środkowego położenia ciągnie wał w stronę reduktora.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez jrzeuski » 29 gru 2011 22:01:07

Czyli przydałby ci się dystans na flanszy, żeby przedłużyć żywotność tej membrany, bo lift ją nadwyręża. W każdym razie taka gumka na pewno nie da rady zgnieść tulei dystansowej ataku, żeby łożyska się poluzowały.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez marekmarecki » 15 cze 2014 22:41:46

mam pytanie koledzy,jak wymieniam lozyska na moscie wszystkie czy musze ustawiac [regulowac]atak do talerza .czy wszystko reguluje tulejka zgniatajaca .a wogule wyje i zaczyna szczelac przy ruszaniu tylko to moga byc lozyska na ataku .podpowie ktos pozdrawiam
marekmarecki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 14 kwi 2013 19:53:48
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez RudeBoy » 15 cze 2014 23:01:40

dam Ci radę...
Poszukaj całego używanego mostu.

Koszt remontu tgo mostu Cię zabije.

2 łożyska półosci - 800zł
łożyska dyfra - 120zł
łożyska ataku - 300zł
tuleja sprężna - 60zł
uszczelniacz ataku tylko ASO - 250zł

Sam tego na 90% nie zrobisz. A na 99% nie zrobisz tego dobrze. Za robotę kumaty mechanik skasuje pewno koło tysiaka.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez adrianee36 » 16 cze 2014 14:40:53

jak sie tego nie ogarnie samemu to lepiej spalic to auto, bo kupowanie uzywanych mostów to tez z dupy pomysł , wiem bo przerabiałem to osobiscie, leza mi 2 sztuki teraz w garazu, az zdecydowałem sie na wymiane łozysk .... narazie kupiłem łozyska kół 2 sztuki i uszczelniacze 176zł Japan NTN wiec nie ma tragedi... teraz to tylko trzeba poskładac...
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Łożyska i uszczelniacze.

Postprzez RudeBoy » 16 cze 2014 15:07:14

adrianee36 napisał(a):jak sie tego nie ogarnie samemu to lepiej spalic to auto, bo kupowanie uzywanych mostów to tez z dupy pomysł , wiem bo przerabiałem to osobiscie, leza mi 2 sztuki teraz w garazu, az zdecydowałem sie na wymiane łozysk .... narazie kupiłem łozyska kół 2 sztuki i uszczelniacze 176zł Japan NTN wiec nie ma tragedi... teraz to tylko trzeba poskładac...


Wymiana łożysk półosi to prysz w porównaniu z wymianą łożysk ataku i dyfra + regulacja luzów...

Bez dwóch zdań kupił bym używkę w cenie przynajmniej 1/4 kosztów jakie trzeba wpakować w kompletny remont mostu.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron