Witamy !



Jazda 4x4 pod górę tyłem i przytarcie sprzęgła

Czyli rozmowy o technice sprawnego poruszania się w terenie.

Jazda 4x4 pod górę tyłem i przytarcie sprzęgła

Postprzez pbkrol » 02 mar 2012 19:52:47

Witam,
ostatnio przytarłem 2 razy sprzęgło że aż śmierdziało. Jestem teraz w górach i muszę wjeżdżać na podwórko tyłem aby zaparkować z ulicy. Miałem zapięty napęd 4x4 4h. Aby było wygodniej potem wyjeżdżać na ulicę przodem z dobrą widocznością, wjeżdżałem tyłem na podwórko - taki trudny wjazd bo z ostrym zakrętem w lewom tak iż po wjeżdzie pojazd jest równolegle do ulicy gdzieś 2 metry nad nią.

Pochylenie jest bardzo ostre, na podwórku lód i śnieg.
Technikę jazdy miałem dobrą, czyli noga ze sprzęgła i gazu. Ale się przytarło niestety.

Czy można wjeżdżać tyłem czy nie bo potem są takie objawy ? Czy tylko wjeżdżać przodem ?
Czy jakbym załączył reduktor 4L to by pomogło przy wjeżdzie tyłem ?

Problem jest aktualny bo jeszcze będę w górach z jakiś czas

pozdr
pbkrol
opel frontera long typ A 1998r
2.2 benzyna
woj.mazowieckie
pbkrol
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19 gru 2009 00:32:58
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Jazda 4x4 pod górę tyłem i przytarcie sprzęgła

Postprzez RudeBoy » 02 mar 2012 19:56:51

tak, jak byś zapiał reduktor i nie strzelał ze sprzęgła z gazem w podłodze to by pomogło
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jazda 4x4 pod górę tyłem i przytarcie sprzęgła

Postprzez Laprathus » 02 mar 2012 21:05:55

Heh z tego co ja już zdążyłem się zorientować, to reduktor powinien być obowiązkowo włączany zawsze w terenie, gdzie samochodowi jest ciężej. Zwłaszcza, jeżeli chodzi o sprzęgło :glaszcze: :gears:
Laprathus
 

Re: Jazda 4x4 pod górę tyłem i przytarcie sprzęgła

Postprzez Trzeci » 02 mar 2012 21:09:24

Przy manualach jest tez opcja 2l --- i to najlepsze na śnieg i lód a nawet czarny asfalt z ostrym zakrętem. ruszasz z 2 albo 3 i po problemie. :D
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Jazda 4x4 pod górę tyłem i przytarcie sprzęgła

Postprzez pbkrol » 04 mar 2012 09:40:54

nie mam opcji 2l tylko 2h, 4h i 4l.

Ale zastanawiam się czy wogóle można samochodem terenowym podjeżdżać pod górę ale tyłem - tak że tylne koła są z przodu?
Może tylko można przodem - czy inaczej pracuje wtedy układ napędowy ?
Czy może można coś uszkodzić wjeżdżając tyłem - po poziomej drodze lub błocie chyba nie ma różnicy , ale jak jest wjazd pod stromą górkę to może tyłem nie powinno się wjeżdżać?

Spróbuję wjechać na podwórko tyłem z załączonym reduktorem 4l i napiszę czy nie przypaliło się sprzęgło.

Wg mnie prawidłowa technika wjeżdżania pod górkę jest taka jak uczyli na kursie prawa jazdy czyli hamulec ręczny przy biegu na luzie, wciśnięcie sprzęgła i wrzucenie biegu, dodanie mocno gazu z równoczesnym zwolnieniem ręcznego i puszczeniem sprzęgła - ale tu jest zagwozdka bo czasem silnik gaśnie aby nie do końca puszczać sprzęgło - dopiero puścić jak samochód zacznie jechać.

na koniec dla rozweselenia kawał:
mąż zwierza się żonie, dlaczego ostatnio sika do łóżka podczas snu:
-wiesz żono, śni mi się zając z wielkimi uszami i zębami, którego spotykam i który mie się pyta: sikamy dziś czy nie ?
- ja wtedy odpowiadam, że tak bo to jak wstrzymywać mocz jest to niezdrowe
no i z tego nasz problem

na to żona - słuchaj, jak spotkasz tego zająca jeszcze raz to odpowiedz mu że nie sikamy i już i będzie po sprawie

mąż posłuchał i następnej nocy znowu mu się śni zając i pyta go - sikamy dziś czy nie ?
na to mąż - nie sikamy !
a na to zając:
NO TO BĘDZIE KUPA !
pbkrol
opel frontera long typ A 1998r
2.2 benzyna
woj.mazowieckie
pbkrol
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19 gru 2009 00:32:58
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Jazda 4x4 pod górę tyłem i przytarcie sprzęgła

Postprzez Laprathus » 04 mar 2012 10:15:30

ahh kurs prawa jazdy....ktoś stosuje cokolwiek z tego, czego się tam nauczył? Można jak najbardziej do tyłu... :bike:
Laprathus
 

Re: Jazda 4x4 pod górę tyłem i przytarcie sprzęgła

Postprzez FROTERKA » 04 mar 2012 11:30:01

pbkrol napisał(a):
Wg mnie prawidłowa technika wjeżdżania pod górkę jest taka jak uczyli na kursie prawa jazdy czyli hamulec ręczny przy biegu na luzie, wciśnięcie sprzęgła i wrzucenie biegu, dodanie mocno gazu z równoczesnym zwolnieniem ręcznego i puszczeniem sprzęgła - ale tu jest zagwozdka bo czasem silnik gaśnie aby nie do końca puszczać sprzęgło - dopiero puścić jak samochód zacznie jechać.

Wszystko dobrze tylko bez mocno bo to właśnie skutkuje przypalaniem sprzęgła. Na reduktorze to w ogóle prawie bez gazu Ci pojedzie.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Jazda 4x4 pod górę tyłem i przytarcie sprzęgła

Postprzez Arni » 08 kwi 2012 09:36:24

FROTERKA napisał(a):. Na reduktorze to w ogóle prawie bez gazu Ci pojedzie.

No no, bez przesady :D
Arni
 

Re: Jazda 4x4 pod górę tyłem i przytarcie sprzęgła

Postprzez jrzeuski » 08 kwi 2012 09:51:46

Dobrze gada. Diesel na reduktorze jedzie sam pod każdą górę przeznaczoną dla płaszczaka.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998


Powrót do 4x4



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron