LSD, blokady

Czyli rozmowy o technice sprawnego poruszania się w terenie.

Re: LSD, blokady

Postprzez JJKILLER » 09 kwi 2012 00:32:20

RudeBoy napisał(a):
JJKILLER napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Ty masz frote A z mechanizmem ISUZU a nie Dane 44 z Trac Lockiem...

Czekaj, czekaj.
Chcesz powiedzieć że LSD z A jest żywotniejszy od LSD z B?


Źle mnie zrozumiałeś.

Sam most Froty B (dana44) jak i jego dyfer są mechanicznie świetne i bardzo wytrzymałe znacznie lepsze i żywotniejsze niż most Froty A.
ale... już mechanizm LSD i jego skuteczność dużo wyższa we frocie A. Po prostu nie ulega on tak szybkiej degradacji jak Trac-Lok w dance.
Z resztą spłodziłem co nieco tu:

viewtopic.php?f=100&t=12190

Aha, Ok. Teraz kumam.
A da sie zmotać LSD od A do dyfra w B?
Robiłeś może coś takiego?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4119
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 34
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: LSD, blokady

Postprzez jrzeuski » 09 kwi 2012 07:24:26

Brum, najczesciej powstana 2 doly, ale niekoniecznie rownoczesnie. Moze byc tak, ze kola beda kopac na zmiane w zaleznosci od oporu. W kazdym razie otwarty dyfer bez opon MT nie robi w ogole, bo jak tylko z jednej opony zrobi sie slick to :stop: Zeby jechac musi byc dobra trakcja na obu kolach. Dlatego zima nie da sie tym ruszyc z wyslizganego pobocza.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11512
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 68
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: LSD, blokady

Postprzez pafka » 09 kwi 2012 10:17:07

A czy ktoś z forumowiczów motał blokady tył/przód ? (zamiast LSD)

-- Dodano 09 kwi 2012 11:28:52 --

RudeBoy napisał(a):Z resztą spłodziłem co nieco tu:

viewtopic.php?f=100&t=12190


Szacun za opis!!! :>: :>: :>:

Na końcu napisałeś, że koszt regrneracji LSD to ~2500 - blokada ARB do DANA44 to ~3000 zł (coś ponad) - czyli jak już będę rozbierał, to włożenie blokady nie jest takim złym pomysłem, prawda?
Avatar użytkownika
pafka
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 98
Obrazki: 1
Dołączył(a): 28 sty 2012 20:00:24
Województwo: Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: LSD, blokady

Postprzez Trzeci » 09 kwi 2012 10:37:47

Tylko nie możesz tak sobie wyjąć tarczek i będzie oki musisz skasowac luzy. Taniej jest kupić most bez LSD i do niego robić blokadę ARB.
https://picasaweb.google.com/117830779273694894630

Obrazek ObrazekObrazek
Obrazek
Frontera A '93 Long 2.3 DTR - była
Zafira A Y22DTR takie małe popierdzieladełko
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1478
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Końskie
Pochwały: 14
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: LSD, blokady

Postprzez pafka » 09 kwi 2012 11:14:11

W zestawie ARB są dystanse ... na forum jeep'a znalazłem opis montażu ARB (ale inny most), rzeczywiście w opisie jest:
Po zamontowaniu należy dopasować całość za pomocą załączonych podkładek dystansowych.


... przydała by się opinia kogoś kto to motał we froci B ... będę pierwszy??

Opcja szukaj doprowadziła mnie tu: viewtopic.php?f=23&t=813
Avatar użytkownika
pafka
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 98
Obrazki: 1
Dołączył(a): 28 sty 2012 20:00:24
Województwo: Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: LSD, blokady

Postprzez brum » 09 kwi 2012 12:51:15

Pierwszy nie będziesz bo dwie już takie są. Jedna w KRK a druga w PZ.

Odp, na moje pytanie mnie nie satysfakcjonuje :P
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9367
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: LSD, blokady

Postprzez RudeBoy » 09 kwi 2012 14:24:14

pafka napisał(a):Szacun za opis!!! :>: :>: :>:

Na końcu napisałeś, że koszt regrneracji LSD to ~2500 - blokada ARB do DANA44 to ~3000 zł (coś ponad) - czyli jak już będę rozbierał, to włożenie blokady nie jest takim złym pomysłem, prawda?


No zdecydowanie nie brał bym się za żadną regenerację LSD. Nawet jak zregenerujesz z sukcesem to będziesz miał tylko liche LSD a ARB da Ci wszystko co chcesz: 100% blokadę wtedy kiedy będziesz chciał i otwarty dyfer na drodze. Kupowanie innego używanego dyfra z LSD to też nieporozumienie.

Z tym, że do kosztów samej blokady ARB musisz doliczyć:
- koszt kompresora
- komplet łożysk mostu
- no i montaż samej blokady w dyfrze (chyba, że masz odwagę i stosowne narzędzia aby zrobić to samemu)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7308
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 90
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: LSD, blokady

Postprzez pafka » 09 kwi 2012 18:51:23

RudeBoy napisał(a):
[...] a ARB da Ci wszystko co chcesz: 100% blokadę wtedy kiedy będziesz chciał i otwarty dyfer na drodze.


i na taką opinię czekałem :D :beer:

czytałem też o innych blokadach - podobno przewaga pneumatycznej to to, że tworzy nadciśnienie w moście dzięki któremu nie dostaje się do niego woda.

... no to już wiem jaką blokadę, teraz jeszcze zakupię frotkę :)
Avatar użytkownika
pafka
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 98
Obrazki: 1
Dołączył(a): 28 sty 2012 20:00:24
Województwo: Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: LSD, blokady

Postprzez brum » 09 kwi 2012 18:54:13

Tylko że A jest bardziej terenowa niż B :P
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9367
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: LSD, blokady

Postprzez pafka » 09 kwi 2012 19:00:54

brum napisał(a):Tylko że A jest bardziej terenowa niż B :P


sure, gdyby zrobili Frontere C to byłby to już tylko SUV ....
Avatar użytkownika
pafka
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 98
Obrazki: 1
Dołączył(a): 28 sty 2012 20:00:24
Województwo: Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: LSD, blokady

Postprzez Trzeci » 09 kwi 2012 19:28:19

SUV = zero działania w terenie. Co do forty A to jest mechaniczny naped na dwie osie . Zero pneumatyki i elektorniki . jak masz LSD to trzy koła ciągną w terenie .Problem to słaby przedni most . Ja czasami wolę używać 2L . Mam manuale i mogę , nie spinam przednich i jeżdzę.
https://picasaweb.google.com/117830779273694894630

Obrazek ObrazekObrazek
Obrazek
Frontera A '93 Long 2.3 DTR - była
Zafira A Y22DTR takie małe popierdzieladełko
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1478
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Końskie
Pochwały: 14
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: LSD, blokady

Postprzez RudeBoy » 09 kwi 2012 19:38:53

SOTF czyli pneumatyczne zapinanie napędu owszem.. może dać w kość jak się coś sypnie. Ale SOTF ma też zalety. Przełączanie 2H/4H w czasie jazdy to super sprawa szczególnie zimą...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7308
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 90
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: LSD, blokady

Postprzez kolasz » 09 kwi 2012 19:39:44

a jakby taka blokadę zrobić do froty??
http://www.youtube.com/watch?v=GSTrccNQ ... re=related
EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
kolasz
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 320
Obrazki: 1
Dołączył(a): 20 kwi 2009 21:00:38
Lokalizacja: sosnowiec
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: LSD, blokady

Postprzez RudeBoy » 09 kwi 2012 19:45:31

kolasz napisał(a):a jakby taka blokadę zrobić do froty??
http://www.youtube.com/watch?v=GSTrccNQ ... re=related


Zrobić ciężko bo to jest z ultra wytrzymałych spieków.
Kupić nie ma problemu.

To blokada typu Lock Rite czyli w sumie stale zapięta na 100% rozpina się tylko przy zakrętach. Jak jeździsz po czarnym dużo to sobie odpuść. Jak do terenu tylko to dobrze robi. No i stosunkowo tania.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7308
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 90
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: LSD, blokady

Postprzez bloodsuckin » 09 kwi 2012 19:59:26

RudeBoy napisał(a):Kupić nie ma problemu.

To blokada typu Lock Rite czyli w sumie stale zapięta na 100% rozpina się tylko przy zakrętach. Jak jeździsz po czarnym dużo to sobie odpuść. Jak do terenu tylko to dobrze robi. No i stosunkowo tania.

Czy z kupnem do froty nie ma problemu to nie wiem, ale w przednim moście jej istnienie na asfalcie nie stanowi żadnej różnicy, ludzie montują takie wynalazki w jeepach i piszą jedynie, że trzeba się nieco inaczej jeździć.
A co do materiału z jakich są wykonane te lockrighty to wszystko da się kupić i wszystko zrobić tyle, ze nie zawsze będzie to opłacalne, swoją drogą chętnie bym pożyczył takiego lockrighta i obmacał temat. :)
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 632
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: LSD, blokady

Postprzez brum » 09 kwi 2012 20:02:25

To samo co Aussie i podobna do Detroid. Tzw blokada kłowa. Raczej lepiej mieć ją z przodu pod warunkiem że się przodu w zimie nie używa. z tyłu w zimie zostanie spięta na stałe, czyli wiadomo co się stanie.

Do A raczej nie ma. A do B trzeba szukać do ISUZU.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9367
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: LSD, blokady

Postprzez RudeBoy » 09 kwi 2012 20:32:17

Jak z dostępnością do A nie wiem do B do wyboru do koloru.
Założenie na przód nie jest złym pomysłem.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7308
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 90
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: LSD, blokady

Postprzez D@N » 10 kwi 2012 07:43:33

Wyjaśnijcie mi taką kwestię: blokada np. ARB jest załączana ciśnieniowo. W moście jest odpowietrzenie. jego zatkanie grozi rozszczelnieniem i wyciekami. To skoro zwiększymy ciśnienie w moście poprzez załączenie blokady, nie spowodujemy jeszcze większego uszkodzenia uszczelniaczy?
D@N
D@N
 

Re: LSD, blokady

Postprzez jrzeuski » 10 kwi 2012 07:52:36

Nie, bo to ciśnienie robi się jedynie w koszu a nie całym moście i służy do przesunięcia pierścienia blokującego satelity.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11512
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 68
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: LSD, blokady

Postprzez pafka » 10 kwi 2012 08:08:18

Podobno "spuszczanie" ciśnienia w most przez ARB ma pozytywne skutki - nadciśnienie nie pozwala na wciąganie wody, brudu przez odpowietrzenie (np. jak wjedziesz w wodę i schłodzisz most). Oczywiście odpowietrzenie musi działać - a pewnie jak odpowietrzenie działa to nadciśnienie będzie zapobiegać zatkaniu ....
Avatar użytkownika
pafka
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 98
Obrazki: 1
Dołączył(a): 28 sty 2012 20:00:24
Województwo: Pomorskie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 4x4



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość