Strona 2 z 5

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 00:32:20
przez JJKILLER
RudeBoy napisał(a):
JJKILLER napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Ty masz frote A z mechanizmem ISUZU a nie Dane 44 z Trac Lockiem...

Czekaj, czekaj.
Chcesz powiedzieć że LSD z A jest żywotniejszy od LSD z B?


Źle mnie zrozumiałeś.

Sam most Froty B (dana44) jak i jego dyfer są mechanicznie świetne i bardzo wytrzymałe znacznie lepsze i żywotniejsze niż most Froty A.
ale... już mechanizm LSD i jego skuteczność dużo wyższa we frocie A. Po prostu nie ulega on tak szybkiej degradacji jak Trac-Lok w dance.
Z resztą spłodziłem co nieco tu:

viewtopic.php?f=100&t=12190

Aha, Ok. Teraz kumam.
A da sie zmotać LSD od A do dyfra w B?
Robiłeś może coś takiego?

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 07:24:26
przez jrzeuski
Brum, najczesciej powstana 2 doly, ale niekoniecznie rownoczesnie. Moze byc tak, ze kola beda kopac na zmiane w zaleznosci od oporu. W kazdym razie otwarty dyfer bez opon MT nie robi w ogole, bo jak tylko z jednej opony zrobi sie slick to :stop: Zeby jechac musi byc dobra trakcja na obu kolach. Dlatego zima nie da sie tym ruszyc z wyslizganego pobocza.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 10:17:07
przez pafka
A czy ktoś z forumowiczów motał blokady tył/przód ? (zamiast LSD)

-- Dodano 09 kwi 2012 11:28:52 --

RudeBoy napisał(a):Z resztą spłodziłem co nieco tu:

viewtopic.php?f=100&t=12190


Szacun za opis!!! :>: :>: :>:

Na końcu napisałeś, że koszt regrneracji LSD to ~2500 - blokada ARB do DANA44 to ~3000 zł (coś ponad) - czyli jak już będę rozbierał, to włożenie blokady nie jest takim złym pomysłem, prawda?

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 10:37:47
przez Trzeci
Tylko nie możesz tak sobie wyjąć tarczek i będzie oki musisz skasowac luzy. Taniej jest kupić most bez LSD i do niego robić blokadę ARB.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 11:14:11
przez pafka
W zestawie ARB są dystanse ... na forum jeep'a znalazłem opis montażu ARB (ale inny most), rzeczywiście w opisie jest:
Po zamontowaniu należy dopasować całość za pomocą załączonych podkładek dystansowych.


... przydała by się opinia kogoś kto to motał we froci B ... będę pierwszy??

Opcja szukaj doprowadziła mnie tu: viewtopic.php?f=23&t=813

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 12:51:15
przez brum
Pierwszy nie będziesz bo dwie już takie są. Jedna w KRK a druga w PZ.

Odp, na moje pytanie mnie nie satysfakcjonuje :P

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 14:24:14
przez RudeBoy
pafka napisał(a):Szacun za opis!!! :>: :>: :>:

Na końcu napisałeś, że koszt regrneracji LSD to ~2500 - blokada ARB do DANA44 to ~3000 zł (coś ponad) - czyli jak już będę rozbierał, to włożenie blokady nie jest takim złym pomysłem, prawda?


No zdecydowanie nie brał bym się za żadną regenerację LSD. Nawet jak zregenerujesz z sukcesem to będziesz miał tylko liche LSD a ARB da Ci wszystko co chcesz: 100% blokadę wtedy kiedy będziesz chciał i otwarty dyfer na drodze. Kupowanie innego używanego dyfra z LSD to też nieporozumienie.

Z tym, że do kosztów samej blokady ARB musisz doliczyć:
- koszt kompresora
- komplet łożysk mostu
- no i montaż samej blokady w dyfrze (chyba, że masz odwagę i stosowne narzędzia aby zrobić to samemu)

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 18:51:23
przez pafka
RudeBoy napisał(a):
[...] a ARB da Ci wszystko co chcesz: 100% blokadę wtedy kiedy będziesz chciał i otwarty dyfer na drodze.


i na taką opinię czekałem :D :beer:

czytałem też o innych blokadach - podobno przewaga pneumatycznej to to, że tworzy nadciśnienie w moście dzięki któremu nie dostaje się do niego woda.

... no to już wiem jaką blokadę, teraz jeszcze zakupię frotkę :)

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 18:54:13
przez brum
Tylko że A jest bardziej terenowa niż B :P

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 19:00:54
przez pafka
brum napisał(a):Tylko że A jest bardziej terenowa niż B :P


sure, gdyby zrobili Frontere C to byłby to już tylko SUV ....

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 19:28:19
przez Trzeci
SUV = zero działania w terenie. Co do forty A to jest mechaniczny naped na dwie osie . Zero pneumatyki i elektorniki . jak masz LSD to trzy koła ciągną w terenie .Problem to słaby przedni most . Ja czasami wolę używać 2L . Mam manuale i mogę , nie spinam przednich i jeżdzę.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 19:38:53
przez RudeBoy
SOTF czyli pneumatyczne zapinanie napędu owszem.. może dać w kość jak się coś sypnie. Ale SOTF ma też zalety. Przełączanie 2H/4H w czasie jazdy to super sprawa szczególnie zimą...

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 19:39:44
przez kolasz
a jakby taka blokadę zrobić do froty??
http://www.youtube.com/watch?v=GSTrccNQ ... re=related

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 19:45:31
przez RudeBoy
kolasz napisał(a):a jakby taka blokadę zrobić do froty??
http://www.youtube.com/watch?v=GSTrccNQ ... re=related


Zrobić ciężko bo to jest z ultra wytrzymałych spieków.
Kupić nie ma problemu.

To blokada typu Lock Rite czyli w sumie stale zapięta na 100% rozpina się tylko przy zakrętach. Jak jeździsz po czarnym dużo to sobie odpuść. Jak do terenu tylko to dobrze robi. No i stosunkowo tania.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 19:59:26
przez bloodsuckin
RudeBoy napisał(a):Kupić nie ma problemu.

To blokada typu Lock Rite czyli w sumie stale zapięta na 100% rozpina się tylko przy zakrętach. Jak jeździsz po czarnym dużo to sobie odpuść. Jak do terenu tylko to dobrze robi. No i stosunkowo tania.

Czy z kupnem do froty nie ma problemu to nie wiem, ale w przednim moście jej istnienie na asfalcie nie stanowi żadnej różnicy, ludzie montują takie wynalazki w jeepach i piszą jedynie, że trzeba się nieco inaczej jeździć.
A co do materiału z jakich są wykonane te lockrighty to wszystko da się kupić i wszystko zrobić tyle, ze nie zawsze będzie to opłacalne, swoją drogą chętnie bym pożyczył takiego lockrighta i obmacał temat. :)

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 20:02:25
przez brum
To samo co Aussie i podobna do Detroid. Tzw blokada kłowa. Raczej lepiej mieć ją z przodu pod warunkiem że się przodu w zimie nie używa. z tyłu w zimie zostanie spięta na stałe, czyli wiadomo co się stanie.

Do A raczej nie ma. A do B trzeba szukać do ISUZU.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 09 kwi 2012 20:32:17
przez RudeBoy
Jak z dostępnością do A nie wiem do B do wyboru do koloru.
Założenie na przód nie jest złym pomysłem.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 10 kwi 2012 07:43:33
przez D@N
Wyjaśnijcie mi taką kwestię: blokada np. ARB jest załączana ciśnieniowo. W moście jest odpowietrzenie. jego zatkanie grozi rozszczelnieniem i wyciekami. To skoro zwiększymy ciśnienie w moście poprzez załączenie blokady, nie spowodujemy jeszcze większego uszkodzenia uszczelniaczy?
D@N

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 10 kwi 2012 07:52:36
przez jrzeuski
Nie, bo to ciśnienie robi się jedynie w koszu a nie całym moście i służy do przesunięcia pierścienia blokującego satelity.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 10 kwi 2012 08:08:18
przez pafka
Podobno "spuszczanie" ciśnienia w most przez ARB ma pozytywne skutki - nadciśnienie nie pozwala na wciąganie wody, brudu przez odpowietrzenie (np. jak wjedziesz w wodę i schłodzisz most). Oczywiście odpowietrzenie musi działać - a pewnie jak odpowietrzenie działa to nadciśnienie będzie zapobiegać zatkaniu ....