LSD, blokady

Czyli rozmowy o technice sprawnego poruszania się w terenie.

Re: LSD, blokady

Postprzez SKODA76 » 26 lis 2012 15:27:34

Most to ok.800 a włożenie to zależy od mechaniora :D
SKODA76
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1930
Obrazki: 0
Dołączył(a): 23 gru 2008 14:44:33
Lokalizacja: LUBELSKIE
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: LSD, blokady

Postprzez Stabros » 26 lis 2012 16:23:19

SKODA76 napisał(a):Most to ok.800 a włożenie to zależy od mechaniora :D

Dzięki za info. Czy ta cena dot. mostu w super stanie czy takiego sobie?

Podejrzewam że nie jeden z Was robił takie przeróbki lub je widział. Dlatego ma jeszcze do Was prośbę.
Czy możecie trochę więcej się w tej sprawie uzewnętrznić, dodać trochę szczegółów, tip. itd.
Zadam kilka pytań pomocniczych:
- czy taki most nie będzie przeciążał pozostałych podzespołów: wały, itp.?
- czy wymienia się tylko most czy przy okazji "kupę" innych podzespołów?
- jakich przeróbek trzeba dokonać. Czy trzeba poczynić olbrzymie spustoszenia "gumówką" aby taki most wmontować czy wszystko w miarę pasuje?
- Czy wystarczy zmienić samą "gruchę" czy trzeba wymieniać cały most?
- Jak będzie się włączało taką blokadę?
- Czy wstawienie takiego mostu wymaga jakiś homologacji?
- Jak auto będzie się zachowywać na asfalcie przy dużych prędkościach?

Z góry dzięki za podpowiedzi.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: LSD, blokady

Postprzez brum » 26 lis 2012 19:48:08

te niektóre pytania to serio?
sam chcesz to zrobić?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9367
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: LSD, blokady

Postprzez Stabros » 26 lis 2012 20:01:51

brum napisał(a):...sam chcesz to zrobić?

Nie, ale lubię wiedzieć co może mnie czekać i co będzie trzeba ew. nadzorować.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: LSD, blokady

Postprzez brum » 26 lis 2012 20:16:52

To potrzebny Ci most kompletny z hamulcami, i drążkami+kompresor i sterownik. Do tego dobry spawacz żeby Ci most nie odjechał z pod auta i jeszcze tokarz żeby zrobił przejście wał-most. ale tego pewny nie jestem, bo już nie pamiętam czy rozstaw jest inny.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9367
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: LSD, blokady

Postprzez Stabros » 26 lis 2012 20:24:56

brum napisał(a):To potrzebny Ci most kompletny z hamulcami, i drążkami+kompresor i sterownik. Do tego dobry spawacz żeby Ci most nie odjechał z pod auta i jeszcze tokarz żeby zrobił przejście wał-most. ale tego pewny nie jestem, bo już nie pamiętam czy rozstaw jest inny.

No to jest jakiś konkret choć na początek groźnie brzmi.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: LSD, blokady

Postprzez brum » 26 lis 2012 20:33:14

I proponuję przyspawać drążki z Pajero (tzw radiusy) wtedy będą dwa, zamiast trzech jak jest we Frocie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9367
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: LSD, blokady

Postprzez jrzeuski » 26 lis 2012 20:51:50

Ten most jest na resorach, więc jeszcze przeróbka zawiasu czeka. Oczywiście można przespawać gniazda sprężyn i mocowania drążków z Froty.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11512
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 68
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: LSD, blokady

Postprzez brum » 26 lis 2012 20:59:46

jrzeuski napisał(a):Ten most jest na resorach

jest z P1, a tu chodzi o P2
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9367
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: LSD, blokady

Postprzez matrix0070 » 26 lis 2012 21:31:12

pewnie potraktujecie to jak kij w mrowisko... ale co mi tam, więc napiszę, czyż nie lepiej zmienić auto na końcówkę produkcji modelu Pajero II SuperSelect dodajmy do tego np 3.5 V6 i mieć fajne autko do terenu i na zimowe biało-czarne drogi bez zabawy przyciskiem od napędów? :P ps. ciekaw jestem odpowiedzi, tylko mnie nie zagryźcie :D
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: LSD, blokady

Postprzez z0mbie » 26 lis 2012 23:20:44

matrix0070 napisał(a):pewnie potraktujecie to jak kij w mrowisko... ale co mi tam, więc napiszę, czyż nie lepiej zmienić auto na końcówkę produkcji modelu Pajero II SuperSelect dodajmy do tego np 3.5 V6 i mieć fajne autko do terenu i na zimowe biało-czarne drogi bez zabawy przyciskiem od napędów? :P ps. ciekaw jestem odpowiedzi, tylko mnie nie zagryźcie :D

Wrrrrrrrrrrrr
Idź Pan stąd... :wink:
I przetłumacz sobie na j.polski "pajero" :mrgreen:
Frontera B '00 Automat
Avatar użytkownika
z0mbie
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 299
Dołączył(a): 20 lis 2008 18:52:57
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 1
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: LSD, blokady

Postprzez JJKILLER » 27 lis 2012 00:52:02

z0mbie napisał(a):...przetłumacz sobie na j.polski "pajero" :mrgreen:

Nie wiem co może to oznaczać po Polsku ale większość wie co znaczy po Hiszpańsku :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4119
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 34
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: LSD, blokady

Postprzez Stabros » 27 lis 2012 01:55:50

z0mbie napisał(a):... na j.polski "pajero" :mrgreen:

"pajaro" znaczy ptak ale to nie ważne bo dyskusja zaczyna zbaczać z torów tematu!!!
Proponuję powrót.

Z tego co widzę to założenie tego mostu będzie wymagało
niezłego "haratania" auta. Czyż nie?
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: LSD, blokady

Postprzez sidi » 23 lip 2014 02:57:37

Ja bym musiał odświeżyć temat...

RudeBoy napisał(a):
JJKILLER napisał(a):
RudeBoy napisał(a):...Jeżeli dyfer ma przebieg powyżej 100.000km to możesz mieć w zasadzie pewność, że ten mechanizm już nie działa :) Regenerować się nie opłaca...

Nie do końca się zgodzę. W mojej Frotce LSD ma przebieg 480tys. km. i nadal działa. Podstawą sprawnego LSD jest stosowanie odpowiedniego oleju do tychże przekładni, złym olejem po prostu wyślizgasz tarczki i będzie :dupa: z LSD. Odnośnie regeneracji też się nie zgodzę, można wymieniać tarczki choć ich koszt jest dosyć znaczny, ale można tak ja kolega Andy podaje w swoim tutku, zregenerować w garażu http://chomikuj.pl/jjkiller/Dokumenty/R ... 627639.pdf
Z resztą wypowiedzi zgadzam się w 100%


Ty masz frote A z mechanizmem ISUZU a nie Dane 44 z Trac Lockiem...


To Fretka A ma seryjną blokadę mostu? Tylnego?
Pytam, bo moją już raz musiałem wyciągać z rowu, jak się osie wykrzyżowały. I tak bezradnie dwoma kołami w powietrzu majtała - jednym przednim i jednym tylnym.
To ja LSD nie mam, czy już się wykończyło?
sidi
 

Re: LSD, blokady

Postprzez cinek1983059 » 23 lip 2014 06:42:09

w zależności jak była przyczepność LSD to nie jest blokoada 100% tylko chyba max 60% zrób tak jak koledzy napisali kilka postów wyżej podnieś dupe do góry i pokręć kołem jak oba kręcą się w tą samą stronę to jest lsd albo odkręć dekiel z gruchy
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1122
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: LSD, blokady

Postprzez JJKILLER » 23 lip 2014 09:25:42

Najpierw na tabliczce wyposażenia (na grodzi, koło zbiornika chłodziwa) sprawdź czy masz kod G80. Jak jest ten kod to LSD powinno być.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4119
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 34
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: LSD, blokady

Postprzez sidi » 06 sie 2014 19:43:34

Sprawdziłem, G80 jest, koła kręcą się w tę sama stronę. Jeżeli w dwie osoby chce się kręcić nimi w przeciwnych kierunkach, to trzeba się trochę przyłożyć - stawiają zauważalny opór.
Zrobiłem też tak, że podstawiłem pod prawe koło rolki. W efekcie mam taką sytuację, że lewe koło ma pełne oparcie, a drugie jest właściwie bez żadnego tarcia. W takiej sytuacji byłem w stanie poruszyć samochód, więc część momentu faktycznie szła na to koło na podłożu. Ale nie byłem w stanie przejechać przez drewnianą belkę podstawioną pod przednimi kołami (jakieś 3-4 cm przeszkoda). Sytuacja taka sama niezależnie od dużej, czy małej prędkości obrotowej koła.

Tak to powinno działać? Bo coś mi to słabo wygląda...

Będę otwierał mosty i wymieniał oleje w najbliższym czasie. Da się jakoś optycznie stwierdzić, czy tarcze się starły, czy może jest zwykły olej zalany? Taki olej nie-LSD może spowodować ich uszkodzenie?
sidi
 

Re: LSD, blokady

Postprzez RudeBoy » 06 sie 2014 21:00:22

Bez rozebrania dyfra na atomy nic nie stwierdzisz.
Koszt regeneracji tego LSD kosmiczny a i tak będzie działać tylko trochę lepiej. Jak masz konkretną oponę z MT.
Nalanie oleju z modyfikatorem do LSD niczego nie naprawi.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7308
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 90
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: LSD, blokady

Postprzez JJKILLER » 06 sie 2014 22:05:04

Na moim chomiku masz tutka jak odświeżyć LSD. Nie koniecznie muszą być tarczki zjechane, mogą być po prostu wyślizgane, jeśli tak jest (a u mnie tak właśnie było) to spoko dasz radę to ogarnąć. LSD samo w sobie dupy nie urywa, ale po tym "odświeżeniu" trzyma u mnie jak szalone. Jest ogromna różnica przed i po.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4119
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 34
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Olej do LSD

Postprzez jac-bo » 30 cze 2015 10:26:44

Witam szanownych forumowiczów.

Czy ktoś orjętuje się na jakiej zasadzie działa lsd w moście frontery A 2.8 td ? Czy sprzęgiełka są dociśnięte do siebie sprężyną ( stale zapięte sprzęgło cierne pracujące w oleju) , czy też jest to sprzęgło wiskotyczne ( tarcie pomiędzy tarczkami wystąpi na skutek zjawisk wiskotycznych pomiędzy tarczkami obracającymi sie z różnymi prędkościami w oleju)?
Ile tarczek ciernych znajduje się w przekładni mostu ?
Pozdrawiam Serdecznie ;)
jac-bo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 06 mar 2014 21:12:24
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 4x4



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość