Strona 4 z 5

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 26 lis 2012 15:27:34
przez SKODA76
Most to ok.800 a włożenie to zależy od mechaniora :D

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 26 lis 2012 16:23:19
przez Stabros
SKODA76 napisał(a):Most to ok.800 a włożenie to zależy od mechaniora :D

Dzięki za info. Czy ta cena dot. mostu w super stanie czy takiego sobie?

Podejrzewam że nie jeden z Was robił takie przeróbki lub je widział. Dlatego ma jeszcze do Was prośbę.
Czy możecie trochę więcej się w tej sprawie uzewnętrznić, dodać trochę szczegółów, tip. itd.
Zadam kilka pytań pomocniczych:
- czy taki most nie będzie przeciążał pozostałych podzespołów: wały, itp.?
- czy wymienia się tylko most czy przy okazji "kupę" innych podzespołów?
- jakich przeróbek trzeba dokonać. Czy trzeba poczynić olbrzymie spustoszenia "gumówką" aby taki most wmontować czy wszystko w miarę pasuje?
- Czy wystarczy zmienić samą "gruchę" czy trzeba wymieniać cały most?
- Jak będzie się włączało taką blokadę?
- Czy wstawienie takiego mostu wymaga jakiś homologacji?
- Jak auto będzie się zachowywać na asfalcie przy dużych prędkościach?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 26 lis 2012 19:48:08
przez brum
te niektóre pytania to serio?
sam chcesz to zrobić?

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 26 lis 2012 20:01:51
przez Stabros
brum napisał(a):...sam chcesz to zrobić?

Nie, ale lubię wiedzieć co może mnie czekać i co będzie trzeba ew. nadzorować.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 26 lis 2012 20:16:52
przez brum
To potrzebny Ci most kompletny z hamulcami, i drążkami+kompresor i sterownik. Do tego dobry spawacz żeby Ci most nie odjechał z pod auta i jeszcze tokarz żeby zrobił przejście wał-most. ale tego pewny nie jestem, bo już nie pamiętam czy rozstaw jest inny.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 26 lis 2012 20:24:56
przez Stabros
brum napisał(a):To potrzebny Ci most kompletny z hamulcami, i drążkami+kompresor i sterownik. Do tego dobry spawacz żeby Ci most nie odjechał z pod auta i jeszcze tokarz żeby zrobił przejście wał-most. ale tego pewny nie jestem, bo już nie pamiętam czy rozstaw jest inny.

No to jest jakiś konkret choć na początek groźnie brzmi.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 26 lis 2012 20:33:14
przez brum
I proponuję przyspawać drążki z Pajero (tzw radiusy) wtedy będą dwa, zamiast trzech jak jest we Frocie.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 26 lis 2012 20:51:50
przez jrzeuski
Ten most jest na resorach, więc jeszcze przeróbka zawiasu czeka. Oczywiście można przespawać gniazda sprężyn i mocowania drążków z Froty.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 26 lis 2012 20:59:46
przez brum
jrzeuski napisał(a):Ten most jest na resorach

jest z P1, a tu chodzi o P2

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 26 lis 2012 21:31:12
przez matrix0070
pewnie potraktujecie to jak kij w mrowisko... ale co mi tam, więc napiszę, czyż nie lepiej zmienić auto na końcówkę produkcji modelu Pajero II SuperSelect dodajmy do tego np 3.5 V6 i mieć fajne autko do terenu i na zimowe biało-czarne drogi bez zabawy przyciskiem od napędów? :P ps. ciekaw jestem odpowiedzi, tylko mnie nie zagryźcie :D

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 26 lis 2012 23:20:44
przez z0mbie
matrix0070 napisał(a):pewnie potraktujecie to jak kij w mrowisko... ale co mi tam, więc napiszę, czyż nie lepiej zmienić auto na końcówkę produkcji modelu Pajero II SuperSelect dodajmy do tego np 3.5 V6 i mieć fajne autko do terenu i na zimowe biało-czarne drogi bez zabawy przyciskiem od napędów? :P ps. ciekaw jestem odpowiedzi, tylko mnie nie zagryźcie :D

Wrrrrrrrrrrrr
Idź Pan stąd... :wink:
I przetłumacz sobie na j.polski "pajero" :mrgreen:

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 27 lis 2012 00:52:02
przez JJKILLER
z0mbie napisał(a):...przetłumacz sobie na j.polski "pajero" :mrgreen:

Nie wiem co może to oznaczać po Polsku ale większość wie co znaczy po Hiszpańsku :D

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 27 lis 2012 01:55:50
przez Stabros
z0mbie napisał(a):... na j.polski "pajero" :mrgreen:

"pajaro" znaczy ptak ale to nie ważne bo dyskusja zaczyna zbaczać z torów tematu!!!
Proponuję powrót.

Z tego co widzę to założenie tego mostu będzie wymagało
niezłego "haratania" auta. Czyż nie?

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 23 lip 2014 02:57:37
przez sidi
Ja bym musiał odświeżyć temat...

RudeBoy napisał(a):
JJKILLER napisał(a):
RudeBoy napisał(a):...Jeżeli dyfer ma przebieg powyżej 100.000km to możesz mieć w zasadzie pewność, że ten mechanizm już nie działa :) Regenerować się nie opłaca...

Nie do końca się zgodzę. W mojej Frotce LSD ma przebieg 480tys. km. i nadal działa. Podstawą sprawnego LSD jest stosowanie odpowiedniego oleju do tychże przekładni, złym olejem po prostu wyślizgasz tarczki i będzie :dupa: z LSD. Odnośnie regeneracji też się nie zgodzę, można wymieniać tarczki choć ich koszt jest dosyć znaczny, ale można tak ja kolega Andy podaje w swoim tutku, zregenerować w garażu http://chomikuj.pl/jjkiller/Dokumenty/R ... 627639.pdf
Z resztą wypowiedzi zgadzam się w 100%


Ty masz frote A z mechanizmem ISUZU a nie Dane 44 z Trac Lockiem...


To Fretka A ma seryjną blokadę mostu? Tylnego?
Pytam, bo moją już raz musiałem wyciągać z rowu, jak się osie wykrzyżowały. I tak bezradnie dwoma kołami w powietrzu majtała - jednym przednim i jednym tylnym.
To ja LSD nie mam, czy już się wykończyło?

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 23 lip 2014 06:42:09
przez cinek1983059
w zależności jak była przyczepność LSD to nie jest blokoada 100% tylko chyba max 60% zrób tak jak koledzy napisali kilka postów wyżej podnieś dupe do góry i pokręć kołem jak oba kręcą się w tą samą stronę to jest lsd albo odkręć dekiel z gruchy

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 23 lip 2014 09:25:42
przez JJKILLER
Najpierw na tabliczce wyposażenia (na grodzi, koło zbiornika chłodziwa) sprawdź czy masz kod G80. Jak jest ten kod to LSD powinno być.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 06 sie 2014 19:43:34
przez sidi
Sprawdziłem, G80 jest, koła kręcą się w tę sama stronę. Jeżeli w dwie osoby chce się kręcić nimi w przeciwnych kierunkach, to trzeba się trochę przyłożyć - stawiają zauważalny opór.
Zrobiłem też tak, że podstawiłem pod prawe koło rolki. W efekcie mam taką sytuację, że lewe koło ma pełne oparcie, a drugie jest właściwie bez żadnego tarcia. W takiej sytuacji byłem w stanie poruszyć samochód, więc część momentu faktycznie szła na to koło na podłożu. Ale nie byłem w stanie przejechać przez drewnianą belkę podstawioną pod przednimi kołami (jakieś 3-4 cm przeszkoda). Sytuacja taka sama niezależnie od dużej, czy małej prędkości obrotowej koła.

Tak to powinno działać? Bo coś mi to słabo wygląda...

Będę otwierał mosty i wymieniał oleje w najbliższym czasie. Da się jakoś optycznie stwierdzić, czy tarcze się starły, czy może jest zwykły olej zalany? Taki olej nie-LSD może spowodować ich uszkodzenie?

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 06 sie 2014 21:00:22
przez RudeBoy
Bez rozebrania dyfra na atomy nic nie stwierdzisz.
Koszt regeneracji tego LSD kosmiczny a i tak będzie działać tylko trochę lepiej. Jak masz konkretną oponę z MT.
Nalanie oleju z modyfikatorem do LSD niczego nie naprawi.

Re: LSD, blokady

PostNapisane: 06 sie 2014 22:05:04
przez JJKILLER
Na moim chomiku masz tutka jak odświeżyć LSD. Nie koniecznie muszą być tarczki zjechane, mogą być po prostu wyślizgane, jeśli tak jest (a u mnie tak właśnie było) to spoko dasz radę to ogarnąć. LSD samo w sobie dupy nie urywa, ale po tym "odświeżeniu" trzyma u mnie jak szalone. Jest ogromna różnica przed i po.

Re: Olej do LSD

PostNapisane: 30 cze 2015 10:26:44
przez jac-bo
Witam szanownych forumowiczów.

Czy ktoś orjętuje się na jakiej zasadzie działa lsd w moście frontery A 2.8 td ? Czy sprzęgiełka są dociśnięte do siebie sprężyną ( stale zapięte sprzęgło cierne pracujące w oleju) , czy też jest to sprzęgło wiskotyczne ( tarcie pomiędzy tarczkami wystąpi na skutek zjawisk wiskotycznych pomiędzy tarczkami obracającymi sie z różnymi prędkościami w oleju)?
Ile tarczek ciernych znajduje się w przekładni mostu ?
Pozdrawiam Serdecznie ;)