Strona 1 z 3

Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 20 sie 2013 07:50:54
przez wienczyslaw5
Wszyscy tu przestrzegają przed używaniem napędu 4x4 na twardym i suchym --- a czy mogę przejechać z włączonym napędem i reduktorem kilka metrów ? Dosłownie kilka np.przy wyciąganiu kogoś z rowu --- przy czym moja frontera będzie poruszała się po suchej asfaltowej drodze . Dodam iż to Frota A Long 2,5 TDS z automatycznymi sprzęgiełkami .

Re: Małe pytanie co do 4x4

PostNapisane: 20 sie 2013 07:54:37
przez bart322
Tak.
Poki nie skrecasz, to mozesz nawet wiecej ;)

Re: Małe pytanie co do 4x4

PostNapisane: 20 sie 2013 08:00:08
przez ar101
TAK da rade jednak koła prosto.

Re: Małe pytanie co do 4x4

PostNapisane: 20 sie 2013 08:15:02
przez wienczyslaw5
Dobra , dzięki , rozumiem --- a te koła prosto to tak idealnie prosto czy lekki skręt wchodzi w rachubę ? No tak zakręt na 6-8 razy --- przejdzie ? Jeździłem kiedyś wózkiem widłowym więc z manewrowaniem nie ma problemu .

Re: Małe pytanie co do 4x4

PostNapisane: 20 sie 2013 08:26:56
przez tomi
możesz smiało !!!
przy stałym 4x4 (nie ze sprzęgłem viskotycznym ani z centralnym mechanizmem różnicowym ) zużywają się szybciej opony , autko pali więcej ...

w przypadku froty A możliwe jest uszkodzenie przedniego mostu ale w skrajnościach np : ostre zawracanie na lepkim smołowatym asfalcie który ma bardzo dużą przyczepność

Re: Małe pytanie co do 4x4

PostNapisane: 20 sie 2013 08:31:10
przez jrzeuski
Możesz próbować, ale jak usłyszysz trzask przeskakującego sprzęgiełka, to wiedz, że to już za ostry skręt i napęd cierpi. Jeśli sprzęgiełka są w dobrym stanie, to jest szansa, że uślizną się opony a wtedy poza pozostawioną na asfalcie gumą innych strat nie będzie.

Wyciąganie kogoś z rowu powinno być robione wyciągarką, żeby mieć pełną kontrolę nad całym procesem, bo szarpiąc drugim autem na linie łatwo jeszcze pogorszyć sprawę, np. wywalić wyciągane auto na dach albo wyrwać mu zaczep.

Re: Małe pytanie co do 4x4

PostNapisane: 20 sie 2013 08:44:15
przez tomi
jrzeuski napisał(a):Możesz próbować, ale jak usłyszysz trzask przeskakującego sprzęgiełka, to wiedz, że to już za ostry skręt i napęd cierpi. Jeśli sprzęgiełka są w dobrym stanie, to jest szansa, że uślizną się opony a wtedy poza pozostawioną na asfalcie gumą innych strat nie będzie.

Wyciąganie kogoś z rowu powinno być robione wyciągarką, żeby mieć pełną kontrolę nad całym procesem, bo szarpiąc drugim autem na linie łatwo jeszcze pogorszyć sprawę, np. wywalić wyciągane auto na dach albo wyrwać mu zaczep.



:>:

Re: Małe pytanie co do 4x4

PostNapisane: 16 wrz 2013 22:37:20
przez damianEK691965
jrzeuski napisał(a):Możesz próbować, ale jak usłyszysz trzask przeskakującego sprzęgiełka, to wiedz, że to już za ostry skręt i napęd cierpi. Jeśli sprzęgiełka są w dobrym stanie, to jest szansa, że uślizną się opony a wtedy poza pozostawioną na asfalcie gumą innych strat nie będzie.

Wyciąganie kogoś z rowu powinno być robione wyciągarką, żeby mieć pełną kontrolę nad całym procesem, bo szarpiąc drugim autem na linie łatwo jeszcze pogorszyć sprawę, np. wywalić wyciągane auto na dach albo wyrwać mu zaczep.

ja nie tak dawno nie miałem tego problemu bo gość był już po dachu ale pojechał sam fakt że dwa pasy mało mu było tak bude wygiął podczas lotu :shock:

Re: Małe pytanie co do 4x4

PostNapisane: 17 wrz 2013 08:58:07
przez Odoll
damianEK691965 napisał(a): fakt że dwa pasy mało mu było tak bude wygiął podczas lotu :shock:

To ile mu tych pasów na :dupa: natłukłeś :1: żeby zrozumiał że budy sie nie wygina :mrgreen:

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 18 wrz 2013 20:07:47
przez damianEK691965
hehe ani jednego wtedy bez wincha jeszcze byłem no powiem wam że wrażenie gość robił jak jechał zez szyb i całą jezdnią teraz tak myślę ze mógł sobie zółtego bulaja założyć że gabaryt idzie :D

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 30 lis 2014 22:21:15
przez elvis02
to co z tym napedem 4x4???? nie mozna jezdzic na wlaczonym napedzie ???? nie mozna skrecac????? ja w zime na snieg zalaczam 4x4 i smigam do pracy to zle....?????

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 30 lis 2014 23:12:11
przez Huberek
W zasadzie możesz robić ze swoim autem co chcesz ... kwestia czy napęd wytrzyma.
Na śliskiej nawierzchni uślizgną się opony.
Na przyczepnych nawierzchniach wszelkie naprężenia przeniosą się na układ napędowy.
Im bardziej przyczepna nawierzchnia tym gorzej, im ciaśniejszy łuk tym gorzej.

Biorąc powyższe pod uwagę, można zrobić na asfalcie kilkadziesiąt metrów 4x4 z kołami na wprost.
Osobiście zrobiłem tak chyba koło 200m bo szukałem przyczyny pewnego hałasu.
Można również wywlec się pod bardzo ostre wzniesienie, lub wyciągnąć łódź (odciążony przód).
Kwestia wyczucia i technicznego obycia. W końcu jakieś naprężenia ten układ przenosi podczas walki w terenie.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 01 gru 2014 02:38:24
przez SIDEM
elvis02 napisał(a):to co z tym napedem 4x4???? nie mozna jezdzic na wlaczonym napedzie ???? nie mozna skrecac????? ja w zime na snieg zalaczam 4x4 i smigam do pracy to zle....?????

Na luźnej nawierzchni tj błoto,piach,śnieg możesz sobie śmigać z włączonym 4X4 i skręcać. Nie rób tego na czarnym lub innej bardzo przyczepnej nawierzchni.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 01 gru 2014 20:54:02
przez elvis02
ok kumam .czlowiek jezdzi autem z napedem 4x4 i nawet takich rzeczy sie nie wie :beer: czyli bloto smieg piach itd smigamy a czysty asfalt odpada.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 12 gru 2014 19:29:46
przez gregor1
Huberek napisał(a):W zasadzie możesz robić ze swoim autem co chcesz ... kwestia czy napęd wytrzyma.
Na śliskiej nawierzchni uślizgną się opony.
Na przyczepnych nawierzchniach wszelkie naprężenia przeniosą się na układ napędowy.
Im bardziej przyczepna nawierzchnia tym gorzej, im ciaśniejszy łuk tym gorzej.

Biorąc powyższe pod uwagę, można zrobić na asfalcie kilkadziesiąt metrów 4x4 z kołami na wprost.
Osobiście zrobiłem tak chyba koło 200m bo szukałem przyczyny pewnego hałasu.
Można również wywlec się pod bardzo ostre wzniesienie, lub wyciągnąć łódź (odciążony przód).
Kwestia wyczucia i technicznego obycia. W końcu jakieś naprężenia ten układ przenosi podczas walki w terenie.

piszesz o naprężeniach,no a od czego jest mechanizm różnicowy? gdyby go nie było w przodzie to rozumien, a tak dla czego nie można skręcać ?

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 12 gru 2014 19:35:12
przez brum
Bo nie ma mechanizmu miedzy osiami.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 12 gru 2014 19:36:21
przez SIDEM
gregor1 napisał(a):
Huberek napisał(a):W zasadzie możesz robić ze swoim autem co chcesz ... kwestia czy napęd wytrzyma.
Na śliskiej nawierzchni uślizgną się opony.
Na przyczepnych nawierzchniach wszelkie naprężenia przeniosą się na układ napędowy.
Im bardziej przyczepna nawierzchnia tym gorzej, im ciaśniejszy łuk tym gorzej.

Biorąc powyższe pod uwagę, można zrobić na asfalcie kilkadziesiąt metrów 4x4 z kołami na wprost.
Osobiście zrobiłem tak chyba koło 200m bo szukałem przyczyny pewnego hałasu.
Można również wywlec się pod bardzo ostre wzniesienie, lub wyciągnąć łódź (odciążony przód).
Kwestia wyczucia i technicznego obycia. W końcu jakieś naprężenia ten układ przenosi podczas walki w terenie.

piszesz o naprężeniach,no a od czego jest mechanizm różnicowy? gdyby go nie było w przodzie to rozumien, a tak dla czego nie można skręcać ?


Bo masz prosty mechanizm różnicowy w przednim moście a nie masz centralnego dyferencjału który odpowiednio reguluje obroty kół i moc na nie przekazywaną? Chyba dobrze to wytłumaczyłem w wielkim skrócie.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 12 gru 2014 19:42:45
przez gregor1
więc chodzi o przeciążenia między tyłem a przodem, a nie między przednimi kołami(lewe- prawe przy skręcie)?

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 12 gru 2014 19:44:09
przez brum
nom

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 12 gru 2014 19:53:10
przez gregor1
czyli na 4L i piachu etc. mozna normalnie skręcać ?