Strona 2 z 3

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 12 gru 2014 19:54:26
przez brum
Można.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 13 gru 2014 01:25:40
przez SIDEM
Na każdej luźnej nawierzchni możesz jechać na 4L nawet na czarnym ale pokrytym warstwą lodu :D

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 25 lut 2015 22:24:22
przez krisz
Rozumiem że na 4H można normalnie po czarnym? I pomiędzy 2H i 4H mogę przełączać w czasie jazdy? (sprzęgiełka automatyczne) Już mam całkiem namieszane w głowie.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 25 lut 2015 22:26:09
przez Semir
Przeczytaj jeszcze raz spokojnie i nie tylko ten wątek jest o tym.

Frotką z napędem 4x4 nie można po czarnym. Luźne podłoże.
Szutry, śnieg, błoto.

Asfalt :stop:

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 25 lut 2015 22:27:49
przez krisz
Rozumiem że pisząc "na reduktorze" macie na myśli 4L?

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 25 lut 2015 22:29:00
przez SIDEM
krisz napisał(a):Rozumiem że pisząc "na reduktorze" macie na myśli 4L?
Yes yes yes

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 25 lut 2015 23:52:04
przez Jake
Krisz, to wyglada tak:
2H - naped na tył. Mozesz jezdzic wszedzie
4H - naped na tyl i na przod. Tylko na nawierzchniach slabo przyczepnych. Teren, trawa, piach, bloto, oblodzona jezdnia, snieg itd.
4L - naped na tyl i na przod. Zalaczony reduktor (krótsze biegi, wiecej mocy, mniejsza predkosc maksymalna). Jazda tak samo jak 4H.

Załaczanie napędu 4x4 przy sprzegielkach automatycznych:
-zatrzymujesz auto
-przestawiasz wajche z 2H na 4H
-ruszasz powoli. Wsprzeglaja sie automatyczne sprzegielka. Od tej chwili mozesz dowolnie wajchowac 2H/4H w biegu bez zatrzymywania auta. Ostroznie przy cofaniu. Kazda zmiana tyl/przod powoduje wysprzeglenie i ponowne wsprzeglenie automatów w piastach.

Załaczanie reduktora:
-bezwzglednie musisz zatrzymac auto.
-przestawiasz wajche z 4H na 4L
-ruszasz normalnie (chyba, ze przestawiles od razu z 2H na 4L wtedy pierwsze ruszenie delikatne).

Wyłaczenie reduktora:
-zatrzymujesz auto
-wajcha z 4L na 4H
-ruszasz normalnie.

Wyłaczanie napędu 4x4:
-przestawiasz wajche z 4H na 2H
-cofasz kilka metrów. Wypinaja sie automatyczne sprzegielka
-ruszasz do przodu normalnie.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 00:01:54
przez drech
Naprawdę we frocie a nie można załączać/wyłączać reduktora w trakcie jazdy?

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 00:19:08
przez Jake
We Frocie A niestety nie mozna tego zrobic. Z tego co jest napisane w instrukcji obsługi do Froty B, też nie jest to mozliwe...
A
Obrazek
B
Obrazek

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 03:00:51
przez ali
drech napisał(a):Naprawdę we frocie a nie można załączać/wyłączać reduktora w trakcie jazdy?


Niby nie, ale czasem sie udaje ;)

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 08:24:41
przez cinek1983059
w końcu uda się tak że któraś z zębatek zrobi sobie otwór technologiczny i wszystkie bebechy wylecą :-|
po co pytać po forum lepiej sam wypróbuj ( oczywiście na swoją odpowiedzialność bo ja jestem zdania że pod żadnym pozorem w biegu nie wolno włączać bądź wyłączać reduktora) czy się da czy będzie wielki zgrzyt.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 09:58:32
przez jrzeuski
Tylko w A 2.0 nie można wyłączyć reduktora w czasie jazdy. W pozostałych A nie stanowi to problemu ani niczego nie rozwali. Trzeba tylko pamiętać o odpowiedniej redukcji biegu zanim się puści sprzęgło.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 11:14:17
przez cinek1983059
jrzeuski napisał(a):Tylko w A 2.0 nie można wyłączyć reduktora w czasie jazdy. W pozostałych A nie stanowi to problemu ani niczego nie rozwali. Trzeba tylko pamiętać o odpowiedniej redukcji biegu zanim się puści sprzęgło.



wyłączyć reduktor może i się da przy prędkości spacerowej powiedzmy, ale wątpię że da się go włączyć podczas jazdy, z technicznego punktu widzenia jest to nie możliwe.inaczej zaś wygląda włączanie napędu 4x4 tu się zgodzę że nic się nie stanie, ale tez do jakieś prędkości.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 11:56:39
przez jrzeuski
Sport 2.0 ma inną skrzynię rozdzielczą. Różni ją m.in. brak pozycji N i to jest sedno sprawy. W innych A można wrzucić luz w skrzyni rozdzielczej i wtedy napędu nie ma w ogóle. Niektórzy po tym odkryciu chcą holować Frotę do mechanika, bo "skrzynia padła" a to po prostu tryb nieopisany na gałce. Może w założeniach projektantów miał być do wykorzystania jako wyjście mocy :niewiem: ale takich wersji ostatecznie nie wyprodukowano. Za to przydaje się to właśnie do przerzucania z 4L na 4H w czasie jazdy i jest to bardzo praktyczne: wyjeżdżasz z gnoju na twardy grunt i ciśniesz dalej na 4L, kończą się biegi, to wrzucasz 4H, redukcja na dwójkę czy trójkę i dalej ogień. A jak fajnie taką akcję robi się przy ruszaniu spod świateł, widoki w lusterku bezcenne :twisted: Niestety w drugą stronę tak się nie da i dlatego instrukcja mówi, że trzeba się zatrzymać przy przełączaniu 4L/4H, ale w praktyce 4H->4L spokojnie można robić do 5km/h.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 12:05:51
przez brum
Ja z 4L przerzucam na 2L bez problemu.
Tylko trzeba dać na luz w skrzyni i mieć wcisniete sprzęgło.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 12:41:06
przez cinek1983059
nie pamiętam jak to jest w 2.0 bo już od dawna mam skrzynie z 2.2 i powiem szczerze że nie wiem nawet czy mam ten luz opisany przez jacka muszę to sprawdzić bo jeżeli ten niby luz jest to powinno się dać tak zrobić, w sobotę to obadam :D

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 12:49:17
przez jrzeuski
Masz, masz. Ustaw dźwignię w połowie między 4H a 4L (na wysokości 2H mniej więcej), zapnij bieg i spróbuj ruszyć ;-)

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 13:17:27
przez szymon.ha
W B też jest ten luz, bo nie raz wybiło mi reduktor i napędu nie ma wtedy.

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 13:17:38
przez cinek1983059
jak to obsługiwać w takim razie, do jakiej prędkości i czy wciskać sprzęgło przy tej zmianie, czy po prostu zsynchronizować obroty?

Re: Czy mogę przejechać z włączonym napędem kilka metrów

PostNapisane: 26 lut 2015 13:32:44
przez jrzeuski
Różnica przełożeń jest tak znaczna, że bez sprzęgła się nie obejdzie, bo przy przejściu z 4L na 4H bieg trzeba redukować. W dieslu to od razu o dwa, bo zakres obrotów silnika mały.

Synchronizacja obrotów jest konieczna przy 4H->4L, ale nie silnika i skrzyni tylko skrzyni i reduktora a żeby rozpędzić skrzynię znowu sprzęgła trzeba użyć, czyli trzeba zrobić tak:
- noga z gazu i reduktor z 4H na N
- bieg o 1 lub 2 wyższy
- puszczasz sprzęgło i pedałem gazu ustawiasz odpowiednie obroty silnika
- wciskasz sprzęgło i w tym momencie przerzucasz z N na 4L
- puszczasz sprzęgło.
Jest to upierdliwe a do tego wymaga dobrej znajomości auta, żeby właściwie dobrać bieg i obroty silnika inaczej zgrzytnie albo 4L w ogóle nie da się wrzucić. Naukę tej sztuki pewnie trzeba będzie okupić wymianą reduktora, więc lepiej sobie darować i po prostu się zatrzymywać.