Jazda na reduktorze po czarnym?

Czyli rozmowy o technice sprawnego poruszania się w terenie.

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez jrzeuski » 30 sie 2013 14:48:05

Jeśli ktoś potrzebuje auta w teren to zapinanie 4x4 w czasie jazdy jest mu najmniej potrzebne. Zresztą manuale nawet B jeżdżącej tylko po czarnym mają sens: oszczędzają przeguby. Mnie się zdarzyło może kilka razy, że zapomniałem zapiąć sprzęgiełka ruszając gdzieś i musiałem się zatrzymać, żeby je załączyć. W B bym nie musiał. I tyle, wyłącznie wygoda. Jadą gdzieś zimą o wiele wygodniej przełączać 2H/4H wajchą w A (przy zapiętych sprzęgiełkach) niż przyciskiem w B. Nie trzeba się modlić czy podciśnienia zadziałają i czy zdążą zanim wyląduje się w rowie.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11362
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 65
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez szymon.ha » 30 sie 2013 15:05:38

To w B można w czasie jazdy reduktor zapinać i odpinać?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3035
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 11
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez ali » 30 sie 2013 15:10:07

szymon.ha napisał(a):To w B można w czasie jazdy reduktor zapinać i odpinać?


Niby nie, ale jak wolno sie toczy to wchodzi bez zgrzytu ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3717
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 15
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez Semir » 30 sie 2013 15:11:49

A jak ci wejdzie ze zgrzytem to potem do mnie po części zapraszam.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 2785
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 4
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez jrzeuski » 30 sie 2013 15:23:11

Jakby ktoś wyrzucał reduktor na złom, to proszę bez korka wlewowego. Przyda mi się ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11362
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 65
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez Semir » 30 sie 2013 15:31:52

jacek ja ci sprzedam korek w raz z reduktorem i automatem z B dogadamy się co ty na to :D :D :dyskusja:
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 2785
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 4
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez Stabros » 05 wrz 2013 12:19:34

madcar napisał(a):ja tak robię (zapinam reduktor na rozpiętych sprzęgiełkach) gdy muszę ruszyć z dość ciężką przyczepą, jak już ruszy i się rozbuja to wyłączam 8:)


Spróbowałem rozpiąć reduktor w czasie jazdy - tak jak koledzy radzili.
Generalnie nic się nie stało ale na pewno nie było to płynne przełączenie.
Ja się już więcej na coś takiego nie zdecyduję.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez jrzeuski » 05 wrz 2013 12:36:15

Na wciśniętym pedale sprzęgła nie poszło gładko? U mnie nigdy nic nie zgrzytnęło ani nie szarpnęło autem. Chyba, że zapomniałem zredukować bieg przed puszczeniem sprzęgła, bo wtedy silnik chciał spod maski wyskoczyć :roll:
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11362
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 65
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez Semir » 05 wrz 2013 12:39:01

Może kolego zrobiłeś coś nie tak, nie wiem może nie zredukowałeś biegu albo redukcja była za mała np. biegu 4 na 3 a lepiej by było na bieg 2.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 2785
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 4
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez Stabros » 05 wrz 2013 12:41:11

jrzeuski napisał(a):Na wciśniętym pedale sprzęgła nie poszło gładko? U mnie nigdy nic nie zgrzytnęło ani nie szarpnęło autem. Chyba, że zapomniałem zredukować bieg przed puszczeniem sprzęgła, bo wtedy silnik chciał spod maski wyskoczyć :roll:


Sprzęgło wcisnąłem do podłogi, włączyłem na luz, odczekałem chwilę aby mechanizmy się "uspokoiły" i rozłączyłem.
Rozłączyło się ale delikatne chrobotnięcia były. Dlatego nie chcę nadużywać takich czynności.

A co. U Ciebie jest gładziutko? Może zrobiłem to zbyt wolno albo co?

-- Dodano 05 wrz 2013 12:42:55 --

Semir napisał(a):Może kolego zrobiłeś coś nie tak, nie wiem może nie zredukowałeś biegu albo redukcja była za mała np. biegu 4 na 3 a lepiej by było na bieg 2.

Nie chodzi o to że silnik zawył po przełączeniu bo była nie taka prędkość, ale chodzi o sam moment machnięcia wajchą w celu rozpięcia reduktora.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Odp: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez brum » 05 wrz 2013 12:47:42

Przecież skrzynia ci się nie rozleci jak delikatnie zgrzytnie.
A zgrzytlo bo przelaczyles za wolno.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9327
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Odp: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez jrzeuski » 05 wrz 2013 12:53:05

brum napisał(a):A zgrzytlo bo przelaczyles za wolno.
To fakt, trzeba energicznie przerzucić z 4L na 4H. Potem na 2H już można dowolnie długo.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11362
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 65
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Odp: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez Stabros » 05 wrz 2013 12:57:03

jrzeuski napisał(a):
brum napisał(a):A zgrzytlo bo przelaczyles za wolno.
To fakt, trzeba energicznie przerzucić z 4L na 4H. Potem na 2H już można dowolnie długo.

brum napisał(a):Przecież skrzynia ci się nie rozleci jak delikatnie zgrzytnie.
A zgrzytlo bo przelaczyles za wolno.


No wiecie Panowie, robiłem to pierwszy raz więc wolałem być ostrożny a nie od razu szarpać i dawać z kopa :killer:
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Odp: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez Semir » 05 wrz 2013 12:58:53

Stabros napisał(a):
jrzeuski napisał(a):
brum napisał(a):A zgrzytlo bo przelaczyles za wolno.
To fakt, trzeba energicznie przerzucić z 4L na 4H. Potem na 2H już można dowolnie długo.

brum napisał(a):Przecież skrzynia ci się nie rozleci jak delikatnie zgrzytnie.
A zgrzytlo bo przelaczyles za wolno.


No wiecie Panowie, robiłem to pierwszy raz więc wolałem być ostrożny a nie od razu szarpać i dawać z kopa :killer:


A potem by było po coś szarpał trza było spokojnie i delikatnie.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 2785
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 4
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Odp: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez Stabros » 05 wrz 2013 13:02:49

Semir napisał(a):A potem by było po coś szarpał trza było spokojnie i delikatnie.


No, no. Dobrze gadasz :>:
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez jrzeuski » 05 wrz 2013 13:15:44

W reduktorze nie ma sprzęgła ani synchronizatorów, więc zazębienie/rozłączenie trybów może odbyć się tylko jak się nie kręcą (auto stoi) a gdy :gears: to trzeba to zrobić błyskawicznie, żeby nie zgrzytnęło.
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11362
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 65
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez Stabros » 05 wrz 2013 14:29:11

jrzeuski napisał(a):W reduktorze nie ma sprzęgła ani synchronizatorów, więc zazębienie/rozłączenie trybów może odbyć się tylko jak się nie kręcą (auto stoi) a gdy :gears: to trzeba to zrobić błyskawicznie, żeby nie zgrzytnęło.


Będę próbował jeszcze raz ale z sercem na ramieniu!!!
Gdyby nie to że będę jeździł w wysokie góry i będę potrzebował tej "techniki" to bym się za to nie brał bo takiego mam stracha.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez FROTERKA » 05 wrz 2013 14:34:19

Stabros napisał(a): żyłowania silnika.

Tak z ciekawości zapytam, co według Ciebie znaczy to pojęcie?
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6075
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez Stabros » 05 wrz 2013 14:49:50

FROTERKA napisał(a):
Stabros napisał(a): żyłowania silnika.

Tak z ciekawości zapytam, co według Ciebie znaczy to pojęcie?

W kontekście tego wątku chodzi mi o to że jeśli wjeżdżałem na grossglockner (trasa widokowa w Alpach na wys. ponad 2000m)
to często na 3 biegu auto nie dawało rady i trzeba było redukować na 2 a wtedy jedzie się raczej wolno i aby przyspieszyć
na tym biegu to obroty idą do góry silnik wyje i się niepotrzebnie męczy. Natomiast gdy takim autem zjeżdża się w dół
to nie można hamować silnikiem tak fajnie jak w diesel-u i trzeba redukować na 2 bieg i nawet na 1 (oczywiście chodzi o to aby jak najmniej używać hamulca).
W takiej sytuacji silnik znowu wskakuje na wysokie obroty (mały bieg, duża prędkość) i się męczy.

Jak bym jechał na reduktorze to bym włączył sobie 3 lub nawet 4 pod górkę a w dół 3 ewentualnie 2 i nie było by "żyłowania".
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

Postprzez ali » 05 wrz 2013 15:02:12

Stabros napisał(a):
FROTERKA napisał(a):
Stabros napisał(a): żyłowania silnika.

Tak z ciekawości zapytam, co według Ciebie znaczy to pojęcie?

W kontekście tego wątku chodzi mi o to że jeśli wjeżdżałem na grossglockner (trasa widokowa w Alpach na wys. ponad 2000m)
to często na 3 biegu auto nie dawało rady i trzeba było redukować na 2 a wtedy jedzie się raczej wolno i aby przyspieszyć
na tym biegu to obroty idą do góry silnik wyje i się niepotrzebnie męczy. Natomiast gdy takim autem zjeżdża się w dół
to nie można hamować silnikiem tak fajnie jak w diesel-u i trzeba redukować na 2 bieg i nawet na 1 (oczywiście chodzi o to aby jak najmniej używać hamulca).
W takiej sytuacji silnik znowu wskakuje na wysokie obroty (mały bieg, duża prędkość) i się męczy.

Jak bym jechał na reduktorze to bym włączył sobie 3 lub nawet 4 pod górkę a w dół 3 ewentualnie 2 i nie było by "żyłowania".


Dlatego terenówka musi klekotać i kopcić - musi być dieslem :mrgreen:
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3717
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 15
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 4x4



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość