Strona 3 z 5

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 05 wrz 2013 15:51:20
przez Stabros
ali napisał(a):Dlatego terenówka musi klekotać i kopcić - musi być dieslem :mrgreen:

Musi, musi. Ale jak dla mnie paliwo za drogie.
Będzie mnie stać na wlanie do baku 10-13 L/100km paliwa za 6 zł to sobie sprawię jakiegoś klekota.

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 05 wrz 2013 16:05:35
przez ali
Stabros napisał(a):
ali napisał(a):Dlatego terenówka musi klekotać i kopcić - musi być dieslem :mrgreen:

Musi, musi. Ale jak dla mnie paliwo za drogie.
Będzie mnie stać na wlanie do baku 10-13 L/100km paliwa za 6 zł to sobie sprawię jakiegoś klekota.


Na na Mtekach 10 trzeba średnio liczyć, więc tanio nie jest ale jakoś strasznie drogo też.

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 05 wrz 2013 16:38:34
przez Semir
Znowu zaczął się temat, który sam sobie przeczy bo każde 4x4 pali jak chciałem zaoszczędzić kupiłem seicento 1,1 w gazie i mam oszczędnie. Niestety tak to jest terenówki czy też auta sportowe nie jak nie idą z oszczędnościami bo jest inny rodzaj eksploatacji.

To jest dopiero wsadzanie kija w mrowisko ojojoj.

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 05 wrz 2013 18:10:39
przez Stabros
Tutaj proszę o wypowiedzi do rzeczy (czyli w temacie wątku) a nie od rzeczy czyli o rodzajach silników i wyższości jednych nad drugimi oraz o spalaniu i kosztach paliwa.
O tych sprawach pogadamy gdzie indziej. To co nie na temat potraktujmy jako luźne i krótkie wtrącenia. Czy może tak być?

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 06 wrz 2013 07:05:15
przez FROTERKA
Ok, pytałam, bo mieliśmy podobno doświadczenie na Transalpinie. Tylko że ja by tego nie nazwała żyłowaniem a duszeniem. ;-) Pod górę zdarzyło się ze dwa razy, że musieliśmy włączyć jedynkę, z górki nie. Wszystko przez te serpentyny, brakuje pół biegu miedzy 2 a 3.

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 06 wrz 2013 08:46:50
przez Stabros
FROTERKA napisał(a):Ok, pytałam, bo mieliśmy podobno doświadczenie na Transalpinie. Tylko że ja by tego nie nazwała żyłowaniem a duszeniem. ;-) Pod górę zdarzyło się ze dwa razy, że musieliśmy włączyć jedynkę, z górki nie. Wszystko przez te serpentyny, brakuje pół biegu miedzy 2 a 3.

Jak zwał tak zwał. Najważniejsze że wiadomo o co chodzi.
Generalnie w górach poza "czarnym" jeżdżę zawsze na 4x4 + reduktor.
Po pierwsze jedzie się wtedy wolno i można skupić się na widokach
po drugie auto się tak nie męczy a po trzecie zawsze jest się zabezpieczonym w razie "w".

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 18 wrz 2013 22:21:47
przez Biszkopt
jrzeuski napisał(a):Oczywiście, żaden problem (poza A 2.0). Tylko do włączania trzeba się (prawie) zatrzymać, wyłączyć można przy dowolnej prędkości. Ja tak jeżdżę w terenie: głównie na reduktorze a wyjeżdżając na dłuższy szutrowy odcinek przerzucam na 4H i oczywiście redukcja 2 biegi w dół (np. z 4 na 2) zanim puszczę sprzęgło.

Rozwiń temat odnośnie A 2.0.
W takiej Frotce nie można rozłączyć napędu w czasie jazdy?? I dlaczego tylko w takiej ?? :niewiem:

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 19 wrz 2013 07:00:13
przez jrzeuski
Bo Frota A 2.0 ma inną skrzynię niż pozostałe modele: mniejszą, zintegrowaną z reduktorem (ma wspólny olej z nim) i właśnie brak w niej trybu N w reduktorze. Dlatego przełączanie trybu napędu w czasie jazdy jest niemożliwe. Kto próbował, ten wie ;-) A 2.0 jest odchudzona poza granice przyzwoitości, m.in. przedni most wygląda jak od quada i ukręca się z byle powodu w terenie. Niby jeździć się da i niektórym nawet całkiem długo ta sztuka się udaje, ale co to za jazda jak trzeba się pilnować, żeby za dużo buta nie dać i koła nie oderwały się od ziemi, bo most chrupnie i koniec zabawy.

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 19 wrz 2013 18:52:44
przez adrianee36
jrzeuski napisał(a):Bo Frota A 2.0 ma inną skrzynię niż pozostałe modele: mniejszą, zintegrowaną z reduktorem (ma wspólny olej z nim) i właśnie brak w niej trybu N w reduktorze. Dlatego przełączanie trybu napędu w czasie jazdy jest niemożliwe. Kto próbował, ten wie ;-) A 2.0 jest odchudzona poza granice przyzwoitości, m.in. przedni most wygląda jak od quada i ukręca się z byle powodu w terenie. Niby jeździć się da i niektórym nawet całkiem długo ta sztuka się udaje, ale co to za jazda jak trzeba się pilnować, żeby za dużo buta nie dać i koła nie oderwały się od ziemi, bo most chrupnie i koniec zabawy.


jrzeuski jak cie lubie :D tak pier...lisz .juz pomijam fakt o wyttrzymałosci mostu, ale z tą inna skrzynia to przegiołes ;P ty nie masz zintergrowanej z reduktorem w swojej ???????????????

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 19 wrz 2013 18:54:04
przez brum
akurat JAcek dobrze piszę o skrzyni :P

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 19 wrz 2013 18:55:40
przez ali
brum napisał(a):akurat JAcek dobrze piszę o skrzyni :P


Adrianowi nie wytłumaczysz :P

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 20 wrz 2013 07:11:26
przez jrzeuski
Weźcie go wepchnijcie pod jakąś inną Frotę i niech sam zobaczy :D

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 20 wrz 2013 07:30:52
przez Semir
jrzeuski napisał(a):Weźcie go wepchnijcie pod jakąś inną Frotę i niech sam zobaczy :D


Ale chyba nie pod jadącą frotkę ? ? Gorzej jak ktoś po :beer: %%%% źle to zrozumie, bo możę mu żyć nie starczyć :D 8;)

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 20 wrz 2013 13:33:51
przez ali
jrzeuski napisał(a):Weźcie go wepchnijcie pod jakąś inną Frotę i niech sam zobaczy :D


Jacku bój sie Boga :stop1: Nie wiem co musiałby mi zrobić Adrian abym był taki niegodziwy :niewiem:

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 20 wrz 2013 13:41:04
przez jrzeuski
Ale się uczepili, że Frota ma być w ruchu :wsciekly: Stanowczo dementuję te niecne insynuacje :P I dodam jeszcze, że powinna mieć zrobiony lift a nie zglebiona, żeby znowu Wam coś do głów nie wpadło, sadyści :mrgreen:

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 20 wrz 2013 19:54:38
przez adrianee36
wyciagałem w 2.8 i skrzynia jest razem z reduktorem , w jednym kawałku

tu jest do 2.5 i tez razem jest...
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-2-5-t ... 02216.html

chyba ze chodzi ci ze maja osoobne smarowania .

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 20 wrz 2013 19:57:50
przez ali
Jutro sobie Adrian pooglądasz jak bedziesz chciał, powtarzam - będziesz chciał ja nie będe Ci pod żadne auto popychał :mrgreen:

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 20 wrz 2013 20:01:09
przez adrianee36
i co moze powiesz mi ali ze osobno masz skrzyni i osobno reduktor?

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 20 wrz 2013 20:02:58
przez RudeBoy
im chodzi o to, że w 2.0 jest to jeden wspólny mechanizm.
W pozostałych możesz odkręcić reduktor od skrzyni.
W 2.0 olej wspólny. W pozostałych oddzilenie.

Re: Jazda na reduktorze po czarnym?

PostNapisane: 20 wrz 2013 20:04:30
przez ali
adrianee36 napisał(a):i co moze powiesz mi ali ze osobno masz skrzyni i osobno reduktor?


skręcone sa razem ale
RudeBoy napisał(a):im chodzi o to, że w 2.0 jest to jeden wspólny mechanizm.
W pozostałych możesz odkręcić reduktor od skrzyni.
W 2.0 olej wspólny. W pozostałych oddzilenie.


jak piszę, porównamy jutro przy :beer: