Witamy ! |
---|
|
Huberek napisał(a):W takiej konfiguracji jazda na reduktorze jest niewskazana,
ale z manualnymi - rozpiętymi sprzęgiełkami jak najbardziej
Tak, to tzw. tryb 2L. Idealny np. do manewrowania z przyczepą albo innych sytuacji, gdzie konieczna byłaby jazda na półsprzęgle.larix napisał(a):Czyli mając sprzęgiełka manualne w pozycje rozpiętej przód nie jest napędzany ale reduktor działa?
Można, bo na 2H przednia oś nie jest spięta z tylną. Tyle, że zwiększa to spalanie. Główne zastosowanie takiego trybu jest zimą, gdy ktoś odśnieży kawałek drogi a dalej znowu jest biało i szkoda czasu na zatrzymywanie się i wysiadanie, żeby przepinać sprzęgiełka zwłaszcza, że wtedy marznie Niektórzy zapinają manuale jak spadnie pierwszy śnieg i rozpinają dopiero wiosną. Bywa, że wcześniej i tak się nie da, bo przymarzną. A lepiej, żeby zamarzły w pozycji zapiętej niż rozpiętej...I moje drugie pytanie o którym już na forum była mowa ale każdy miał swoją interpretacje: Czy przy zablokowanych sprzęgiełkach manualnych ale dzwigni przełączonej z 4H na 2H można jeździć po drogach o dobrej przyczepności np czarny asfalt?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość