Strona 1 z 3

Akademia 4X4

PostNapisane: 13 cze 2009 21:09:41
przez bombi26
Jest już w sprzedaży "Podręcznik jazdy terenowej"
podaje link-a gdzie można składać zamówienia
http://www.akademia4x4.off-road.pl/

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 13 cze 2009 21:18:25
przez szymon.ha
Ojciec widziałem to dziś w kiosku i chciał kupić, ale nie doszło to do skutku. ciekawe czy warto.

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 13 cze 2009 21:33:42
przez bombi26
Z tego co opisują w zawartości to powinna być ciekawa lektura

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 14 cze 2009 10:43:34
przez oposs
Z gazety wszystkiego sie nie nauczycie...

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 14 cze 2009 14:20:36
przez szymon.ha
To tylko teoria i to taka że jak ktoś dobrze myśli to sam wpadnie np na to że podjeżdżając pod zniesienie, gdzie następnie zaraz jest zjazd, dobrze jest zwolnic, aby nie "poszybować" ale to wydaje się logiczne, a takie rady były np podawane w programie, o nauce 4x4 w tvn turbo.

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 14 cze 2009 19:41:53
przez ADAM SP3WXO
Taka wiedza ma pomóc w mysleniu, a nie zastąpić myślenia i zdrowego rozsądku :wsciekly:

Znam takiego co w Q7 ma kamerę cofania i komplet czujników, a i tak dwa razy się wkomponował w auto stojące za nim :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nic nie zastąpi myślenia, wiedzy i umiejętności.

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 14 cze 2009 21:08:37
przez dljm
ja czytałem
i powiem tak
jeśli ktoś jest zielony w temacie 4x4, napewno wiele tam znajdzie
natomiast ktoś kto w tym siedzi, nic ciekawego tam nie znajdzie

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 14 cze 2009 21:20:31
przez wikked
szymon.ha napisał(a):To tylko teoria i to taka że jak ktoś dobrze myśli to sam wpadnie np na to że podjeżdżając pod zniesienie, gdzie następnie zaraz jest zjazd, dobrze jest zwolnic, aby nie "poszybować" ale to wydaje się logiczne, a takie rady były np podawane w programie, o nauce 4x4 w tvn turbo.

Tu można polemizować bo jak jest duży rampowy to musisz przewiesić i to mocno. Jak za wcześnie zdejmiesz buta to tylko kinetyk i haratanie do tyłu a wtedy to różnie bywa. Można na wykrzyżu ale to już (moje zdanie) trzeba trochę jeździć bo piękną rolkę można wywinąć. Uważam że w zależności od tego gdzie jeździsz jedne rady między bajki a inne w części można wykorzystać. Dlaczego na przykład nikt nie pisze nie walcz z koleiną. Zauważcie (kto był na zlocie na trasie z leśniczym) co się działo jak na siłę ktoś chciał mieć kontrolę nad kierunkiem jazdy w koleinach. Dlaczego nikt nie pisze żeby w błocie ładować buta na "dwójce" z reduktorem. Niektórzy szli na "asie" i zostawali po 2m. Buty MT i czarna dupa- czemu nie chce iść??!! Nie które sprawy trzeba brać na logikę a inne z doświadczenia. To oczywiście moje zdanie.

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 14 cze 2009 21:51:45
przez ADAM SP3WXO
Sądzę, że każde wskazówki kiedyś się przydadzą. Prędzej czy później. Czytam na różnych stronach o technice 4x4. To jest tylko teoria, doświadczenie się zdobywa jeżdżąc w terenie. Dopiero połączenie tych dwóch elementów uczyni dobrym kierowcą.

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 14 cze 2009 22:00:51
przez dljm
wikked napisał(a):Niektórzy szli na "asie"


co to znaczy na asie ?

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 14 cze 2009 22:07:57
przez szymon.ha
No to zaraz spiszemy i wydamy konkurencyjną wersję poradnika :mrgreen:

Wikked ja to napisałem ogólnie, jako jeden z przykładów, nad iinymi sie nie zastanawiając sposobami.

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 14 cze 2009 22:11:58
przez STRUNA
Nie warto bo na okładce zamiast Froty są dwa jeepy!!!

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 15 cze 2009 06:58:48
przez wikked
dljm napisał(a):
wikked napisał(a):Niektórzy szli na "asie"


co to znaczy na asie ?

pierwszy bieg- "jedynka"

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 15 cze 2009 10:15:27
przez brum
Jedynka jest za wolna na przejazd przez błoto i na jazde butem. Ja zawsze startuje z dwójki i wtedy jest idealnie nie za szybko nie za wolno. Jedynka mi służy do technicznej jazdy gdzie trzeba naprawde powoli.

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 15 cze 2009 13:12:00
przez szymon.ha
Ale przez większe błoto to z reduktorem czy bez?

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 15 cze 2009 14:57:54
przez brum
Ja zawsze z reduktorem.

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 15 cze 2009 15:07:56
przez szymon.ha
A dlaczego że tak spytam? Myślałem że reduktor zmienia przełożenia np przy podjazdach gdzie jest potrzebna większa siła.

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 15 cze 2009 15:41:56
przez wikked
brum napisał(a):Ja zawsze z reduktorem.

Ja też i zawsze "dwójka".
szymon.ha napisał(a):A dlaczego że tak spytam? Myślałem że reduktor zmienia przełożenia np przy podjazdach gdzie jest potrzebna większa siła.

A jak jedziesz przez błoto to nie potrzebna??

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 15 cze 2009 17:33:28
przez szymon.ha
No właśnie się pytam, czy wtedy też potrzeba, bo w błocie to koła chyba mają poślizg.

Re: Akademia 4X4

PostNapisane: 15 cze 2009 17:51:03
przez wikked
szymon.ha napisał(a):No właśnie się pytam, czy wtedy też potrzeba, bo w błocie to koła chyba mają poślizg.

Cała zasada jazdy przez błoto to jak najwieksza mozliwość oczyszczania koła z błota. Jak idziesz na "asie" to masz małą prędkość. Oznacza to potencjalnie śliczną wklejkę. Jak masz "dwójkę" i obroty to masz moc pod nogą i prędkość która pomoże Ci ślizgnąć się brzuchem po błocie i do tego jeszcze opona się oczyści.