Jazda w terenie - co i jak...

Czyli rozmowy o technice sprawnego poruszania się w terenie.

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez FROTERKA » 28 wrz 2010 12:11:45

To nie ten podjazd co Arni jechał tylko ten bardziej po prawej ale rózne techniki wyjazdu:
http://www.youtube.com/watch?v=m0OC2MSz1NM
oraz film bruma (mój ulubiony):
http://www.youtube.com/watch?v=1KEKo6q6978
i Czubatka (góra z wieżą) w 1'20'', 2'08'', 2'18'', 3'10'', 3'24''.
I mały komentarz - wtedy było sucho. :boss:
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6082
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez jrzeuski » 28 wrz 2010 13:25:22

wikked napisał(a):hehehehe, powinieneś zacząć pisać poradniki 4x4. Zdecydowanie muszę z Tobą pojeździć w terenie bo muszę się jeszcze wiele nauczyć ;)

Jak tak dalej pójdzie to tylko teoria mi zostanie chyba, że na pilota ktoś mnie weźmie :cry2: :cry2: :cry2:
No mud, no fun
Frota A Long 3.0V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B spięty na stałe z kołami, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

Wyprzedaż części po ciemnozielonych Sport A 2.0 92r. i Omedze B 3.0 MV6 oraz silniku VM 2.5TDS :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 11369
Obrazki: 67
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 65
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez wikked » 28 wrz 2010 13:34:46

FROTERKA napisał(a):To nie ten podjazd co Arni jechał tylko ten bardziej po prawej ale rózne techniki wyjazdu:
http://www.youtube.com/watch?v=m0OC2MSz1NM
oraz film bruma (mój ulubiony):
http://www.youtube.com/watch?v=1KEKo6q6978
i Czubatka (góra z wieżą) w 1'20'', 2'08'', 2'18'', 3'10'', 3'24''.
I mały komentarz - wtedy było sucho. :boss:

Gosiu na filmie (bo na zlocie wtedy nie byłem) są te dwa najbardziej "lajtowe" podjazdy. Oprócz tych są jeszcze dwa bardziej strome stojąc na dole z lewej strony (od strony bunkrów). Te dwa, które są na filmie robiliśmy ostatnio z Dawidem i Betiną (ten bardziej stromy robiłem na wstecznym z Mateuszem na dachu). Film z tych podjazdów jest na forum.
jak myślisz że masz jaja to zrób tak: http://www.youtube.com/watch?v=Cl-azqSLuhU
Avatar użytkownika
wikked
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2063
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 mar 2009 17:43:23
Lokalizacja: Kraków/NH
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez FROTERKA » 04 sty 2011 08:53:18

Nie każdy zjazd z asfaltu to od razu teren.
Zasadniczo teren dzielimy na (klasyfikacja za Wikkedem :lol: ):
lekki - do babci na pączki,
średni - popierdółka,
ciężki - lajcik. :wink:
Powyższe tereny są do przejechania w każdych warunkach w zależności od determinacji kierowcy bądź jego samochodu. :guns:
Powyżej to już hardcoremadafaka czyli rzeźnia - teren, w którym zostajemy z powodu: zmielenia mostu, urwania półosi, zalania silnika itp.
Jedyny problem polega na tym, że skalę trudności/ciężkości terenu poznajemy zazwyczaj po fakcie. :mrgreen:
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6082
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez Arni » 05 sty 2011 01:13:49

FROTERKA napisał(a):Jedyny problem polega na tym, że skalę trudności/ciężkości terenu poznajemy zazwyczaj po fakcie. :mrgreen:

My mamy pilota, ktory dopóki nie tonie w przeszkodzie powyżej nosa to zawsze określi stopien trudnosci przejazdu i warunki tam panujące :mrgreen:
Była - Frontera Sport 2.0 MT31", lift 5.5", mosty Patrol
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, AW4, lift 3" ...i nie zrobił sie dalej.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Avatar użytkownika
Arni
Guru
Guru
 
Posty: 838
Dołączył(a): 12 mar 2010 19:25:02
Lokalizacja: Orzesze - śląsk
Pochwały: 3
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez mpl » 08 lis 2012 20:35:00

to może takie coś:

na razie coś o strzale z kinetyka:

http://terenwizja.pl/film?f=15
Jest: A sport : ) / WAZ 21063 Łada 1300SL :) / CB750 SevenFifty

Jezus nie może zostać królem Polski, ponieważ osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może pełnić funkcji publicznej.
Avatar użytkownika
mpl
Guru
Guru
 
Posty: 807
Obrazki: 11
Dołączył(a): 30 cze 2009 22:34:59
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 3
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez RudeBoy » 08 lis 2012 20:52:21

jezu... znów ten link... sto razy już był na tym forum :mrgreen:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7353
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 90
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez mpl » 08 lis 2012 21:38:41

Nie czytam za wiele tego naszego forum i oczywiście nie sprawdziłem czy było :), a wrzuciłem bo mi się podobała rozbita szyba, wyłączyłem dźwięk - bez tego ich gadania jakoś łatwiejsze do przyjęcia. Zawsze może moderator to wywalić, dać mi ostrzeżenie, albo bana - zniosę to dzielnie :)

Poza tym na ich stronie więcej tych filmików, zawsze można kliknąć tam na górze w odnośniki, nie zamykać się tylko na link do tego akurat konkretnego filmiku :)
Jest: A sport : ) / WAZ 21063 Łada 1300SL :) / CB750 SevenFifty

Jezus nie może zostać królem Polski, ponieważ osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może pełnić funkcji publicznej.
Avatar użytkownika
mpl
Guru
Guru
 
Posty: 807
Obrazki: 11
Dołączył(a): 30 cze 2009 22:34:59
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 3
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez RudeBoy » 08 lis 2012 21:42:44

Ja tam lubię gadanie ekipy terenwizji :)
Szczególnie Edytki 8-)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7353
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 90
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez mpl » 08 lis 2012 21:50:41

RudeBoy napisał(a):Ja tam lubię gadanie ekipy terenwizji :)
Szczególnie Edytki 8-)


O widzisz, taka ukryta wartość edukacyjna :)
Jest: A sport : ) / WAZ 21063 Łada 1300SL :) / CB750 SevenFifty

Jezus nie może zostać królem Polski, ponieważ osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może pełnić funkcji publicznej.
Avatar użytkownika
mpl
Guru
Guru
 
Posty: 807
Obrazki: 11
Dołączył(a): 30 cze 2009 22:34:59
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 3
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez Cobreti25 » 08 lis 2012 21:55:43

Filmiki Terenwizji są o tyle genialne, że są robione bez ciśnień, podstawa to dobry fun. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez Zula » 12 lis 2012 09:30:55

RudeBoy napisał(a):Ja tam lubię gadanie ekipy terenwizji :)
Szczególnie Edytki 8-)

Mi też się Edytka spodobała :mrgreen: :lol:
ROSES ARE RED, MUD IS BROWN
WINDOWS UP, PEDAL DOWN!


Bestia A long 3.0 V6
Mała Mi B sport 2.2i
Obrazek :mrgreen:
Avatar użytkownika
Zula
Moderator
Moderator
 
Posty: 1769
Obrazki: 5
Dołączył(a): 07 cze 2009 19:09:52
Lokalizacja: Tenczynek
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez Odoll » 12 lis 2012 09:34:52

Zula napisał(a):Mi też się Edytka spodobała :mrgreen: :lol:


:shock: :shock: :shock:
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2979
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Zaspawany przedni most, jazda w terenie, przemyślenia

Postprzez da_ns2 » 14 sie 2014 07:55:16

Mam pytanko. Jeżdżę dopiero z 3 m-ce takim autem i zastanawia mnie czy jak jadę np polną drogą, nie jakiś tam super teren tylko zwykłe koleiny, wiem że przejadę nie załączając 4x4 ale trochę ciężej niż na zwykłym asfalcie, to lepiej dla żywotności auta nie załączać 4x4 czy jednak załączyć??>
Avatar użytkownika
da_ns2
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 maja 2014 22:30:54
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Zaspawany przedni most, jazda w terenie, przemyślenia

Postprzez Semir » 14 sie 2014 07:57:39

Jak auto daje rade to nie ma potrzeby jak mamy duży podjazd czy zjazd to lepiej 4x4 plus reduktor. Pamiętaj to na początku dziwne ale zjazd robisz na redaktorze na 1 biegu bez gazu sprzęgła czy hamulca. Poćwicz sobie na małych gorkach.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 2796
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Zaspawany przedni most, jazda w terenie, przemyślenia

Postprzez klejnus » 14 sie 2014 23:04:05

Wtrącę sie jesli mogę:) Czy 1 na reduktorze nie jest za wolna na strome zjazdy? Nie zaczna się koła slizgac? I na każdym lpg samochód zjeżdza podobnie jak na luzie czy na sekwencji jednak zachowuje sie tak jak na benzynie?
klejnus
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 226
Obrazki: 30
Dołączył(a): 09 lut 2014 22:46:09
Lokalizacja: Nowa Wieś Ujska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Zaspawany przedni most, jazda w terenie, przemyślenia

Postprzez Semir » 15 sie 2014 00:21:00

Nie jest za wolna jak pisałem sprawdź parę górkę i oceń jedynka jest ok wiec spokojnie. Sądzę że czasem będziesz miał nawet ochotę przychamowac nawet.

Co do LPG to nie powiem bo u mnie tylko był ropniak ale sądzę że jak instalacja zgrana dobrze pracuje nie będzie żadnego problemu.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 2796
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez brum » 15 sie 2014 09:27:17

klejnus napisał(a):I na każdym lpg samochód zjeżdza podobnie jak na luzie czy na sekwencji jednak zachowuje sie tak jak na benzynie?

a co ma do tego paliwo? hamujesz silnikiem na biegu więc może wgl nie być paliwa.
diesel lepiej hamuje niż benzyna ale to nie przez rodzaj paliwa tylko kompresję.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9331
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Zaspawany przedni most, jazda w terenie, przemyślenia

Postprzez RudeBoy » 15 sie 2014 09:28:17

Semir napisał(a):Co do LPG to nie powiem bo u mnie tylko był ropniak ale sądzę że jak instalacja zgrana dobrze pracuje nie będzie żadnego problemu.


Nie prawda. Instalacja na mikserze powoduje, ze auto dużo gorzej hamuje silnikiem.

Oj Brum ma do tego rodzaj instalacji LPG baaardzo dużo.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7353
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 90
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Jazda w terenie - co i jak...

Postprzez brum » 15 sie 2014 09:30:02

Ma tyle że sekwencja odetnie wtrysk a mikser nie. Ale i tak auto będzie hamować a nie zachowywać się jak na luzie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9331
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 4x4



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość