Strona 3 z 6

Re: Technika jazdy w terenie?szukammaterialow i porad

PostNapisane: 02 sie 2010 10:34:18
przez kret2399
widzę,że ciężko odpowiedzieć w jednym zdaniu lepiej mnie porysować :oops: :cry:

Re: Technika jazdy w terenie?szukammaterialow i porad

PostNapisane: 02 sie 2010 10:50:03
przez FROTERKA
kret2399 napisał(a):widzę,że ciężko odpowiedzieć w jednym zdaniu

Nie ciężko tylko ten temat był już poruszany więc po co kolejny raz pisać to samo. Piszę z dobroci serca :glaszcze: , gdybym była wredna to bym napisała: A ciężko poszukać ? :mrgreen:

Re: Technika jazdy w terenie?szukammaterialow i porad

PostNapisane: 02 sie 2010 11:34:53
przez jrzeuski
kret2399 napisał(a):widzę,że ciężko odpowiedzieć w jednym zdaniu lepiej mnie porysować :oops: :cry:

Żadne rady nie zastąpią myślenia i przewidywania. Także nie zwalaj winy na nas jak sobie samochód o coś obetrzesz. Jeśli boisz się o samochód, to nie jeździj w teren. To jedyna skuteczna rada, żeby czegoś nie rozwalić. Nie sądzę, żebyś znalazł tu kogokolwiek, kto jeździ regularnie w teren i niczego nie porysował, pogiął, połamał czy urwał. Tak się nabiera doświadczenia i czytanie jakichkolwiek rad przed tym nie zabezpiecza. Po przeanalizowaniu na spokojnie każdego uszkodzenia dochodzi się do wniosku, że przecież to się nie mogło inaczej skończyć. Ale w ferworze walki z terenie mało kto potrafi zachować rozsądek i racjonalne myślenie. Z reguły potrafią to ci, co już niejedno sobie rozwalili :mrgreen: Warto jeździć z osobami doświadczonymi, które w danej sytuacji mogą coś doradzić, ale i tak efekt końcowy będzie zależał od umiejętności i fantazji kierowcy.

Re: Technika jazdy w terenie?szukammaterialow i porad

PostNapisane: 02 sie 2010 15:43:34
przez kret2399
ale ja sie nie boje, że cos rozwale czy porysuje bo tonie jest BMV tylko frota 4x4 czyli lubi błotne kąpiele i podjazdy, chodziło mi tylko żeby ktoś mi podpowiedział kiedy najlepiej używać 4h I TO wszystko, a tak na marginesie jestem kierowcą BWP-1 więc praktycznie mieszkam na czołgówce i jak sie bwp zakopie to śmigam po frotę i wyciągam z błota czołgi itd:) :lol:

Re: Technika jazdy w terenie?szukammaterialow i porad

PostNapisane: 02 sie 2010 15:50:35
przez szymon.ha
To 4H się używa jak tył nie daje rady i tak chyba będzie najprościej.

Re: Technika jazdy w terenie?szukammaterialow i porad

PostNapisane: 02 sie 2010 16:23:33
przez kret2399
:lol: dziękuje mistrzu :beer:

Re: Technika jazdy w terenie?szukammaterialow i porad

PostNapisane: 02 sie 2010 21:12:44
przez jrzeuski
szymon.ha napisał(a):To 4H się używa jak tył nie daje rady i tak chyba będzie najprościej.

Wtedy najczęściej jest już za późno. Poza tym w terenie 4H nie ma raczej sensu. 4L jest od tego. 4H to używam tylko zimą do jazdy po zaśnieżonych ulicach. Przebijanie się przez zaspy to już 4L.

Re: Technika jazdy w terenie?szukammaterialow i porad

PostNapisane: 02 sie 2010 21:18:38
przez szymon.ha
Albo jak wiem że już raczej nie dam rady to wtedy włączam, a tak to nawet zimą nie zawsze na 4h jeżdżę.

Re: Technika jazdy w terenie?szukammaterialow i porad

PostNapisane: 03 sie 2010 15:17:20
przez Maciej1981
a ja tylko dodam że powielacie temat który już istnieje

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 15 wrz 2010 14:28:15
przez sylwian70

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 15 wrz 2010 16:38:32
przez brum
Przez ten rów przejeżdżaliśmy Frotkami na zakończenie roku '09. Dla Frot to nie był problem.
Obrazek

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 15 wrz 2010 19:25:15
przez wikked
coś mi się właśnie znajomy ten rów wydawał. To było chyba u Wojtka- Mody'ego1.

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 16 wrz 2010 13:39:45
przez Angel&Devil
Ja też go pamiętam tam Arek zaliczył pierwszą wklejkę w swojej jednodniowej karierze....z własnej winy oczywiście!!!!!!!!!

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 16 wrz 2010 14:15:43
przez przemia
A mnie się ten rowek nie podobał :glaszcze:

Re: a miała być popierdółka ;)

PostNapisane: 24 wrz 2010 18:50:19
przez Arni
jrzeuski napisał(a): zaczniesz zsuwać od tyłu.
Zaliczyłem coś takiego z 3/4 wysokości podjazdu pod wieże na Pustyni.....włos sie jeży mi na głowie jak sobie przypomne jak auto zaczeło w trakcie zsuwania ustawiac sie coraz bardziej bokiem. Szczęscie, na dole była mokra trawa a nie koleiny wiec nie skonczyło sie to rolką. :?
Po tym incydencie kupiłem MT'ki :twisted:

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 24 wrz 2010 18:53:14
przez brum
Arni napisał(a):Zaliczyłem coś takiego z 3/4 wysokości podjazdu pod wieże na Pustyni


Bo tam po mokrej trawie się nie podjeżdża.

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 24 wrz 2010 18:58:00
przez FROTERKA
Na mokrej trawie to ja chyba bym zrobiła to co jack. Ręczny (jak się ma :wink: ) i nawrotka.

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 24 wrz 2010 19:02:32
przez Arni
Ja podjeżdzałem tym ziemno-kamienistym podjazdem, na letnich oponach. A jak sie auto zaczęło zsuwac to najpierw leciało prosto w tył i zaczeło sie ustawiac bokiem ale zciągnęło je (na szczęscie) na tą trawe.
Mój błąd był, bo wdepnałem heble i jednocześnie sprobowałem kontrować kierwnicą (wiadomo, że zablokowane koła nie skrecają) Jednak auto sie rozpędzało a ja w jednym momencie popusciłem hamulec....i lekko skrecone koła zaraz złapały i stąd wzięło sie ustawianie auta bokiem.

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 24 wrz 2010 23:21:40
przez ijido
wiem co to nagle stracić przyczepność i niepotrzebnie nacisnąć nieodpowiedni pedał
nadal zastanawiam się co zrobić jak auto stanie pod górę
tylko odpowiedź typu zjechać prosto na dół i uważać żeby się nie zrolował
mnie nie satysfakcjonuje, chciałbym usłyszeć dokładnie co robić po kolei
żeby uniknąć problemów

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 25 wrz 2010 06:14:26
przez Satan
Polecam samodzielne próby, bo teoria zjazdu w tył może być daleka od tego co naprawdę się dzieje.
Ogólnie znajdź sobie podjazd z dużymi koleinami, albo na piasku, albo niebawem na śniegu (w tedy będziesz czuł się bezpieczniej) i trenuj!
Trening czyni mistrza.