Strona 5 z 6

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 28 wrz 2010 12:11:45
przez FROTERKA
To nie ten podjazd co Arni jechał tylko ten bardziej po prawej ale rózne techniki wyjazdu:
http://www.youtube.com/watch?v=m0OC2MSz1NM
oraz film bruma (mój ulubiony):
http://www.youtube.com/watch?v=1KEKo6q6978
i Czubatka (góra z wieżą) w 1'20'', 2'08'', 2'18'', 3'10'', 3'24''.
I mały komentarz - wtedy było sucho. :boss:

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 28 wrz 2010 13:25:22
przez jrzeuski
wikked napisał(a):hehehehe, powinieneś zacząć pisać poradniki 4x4. Zdecydowanie muszę z Tobą pojeździć w terenie bo muszę się jeszcze wiele nauczyć ;)

Jak tak dalej pójdzie to tylko teoria mi zostanie chyba, że na pilota ktoś mnie weźmie :cry2: :cry2: :cry2:

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 28 wrz 2010 13:34:46
przez wikked
FROTERKA napisał(a):To nie ten podjazd co Arni jechał tylko ten bardziej po prawej ale rózne techniki wyjazdu:
http://www.youtube.com/watch?v=m0OC2MSz1NM
oraz film bruma (mój ulubiony):
http://www.youtube.com/watch?v=1KEKo6q6978
i Czubatka (góra z wieżą) w 1'20'', 2'08'', 2'18'', 3'10'', 3'24''.
I mały komentarz - wtedy było sucho. :boss:

Gosiu na filmie (bo na zlocie wtedy nie byłem) są te dwa najbardziej "lajtowe" podjazdy. Oprócz tych są jeszcze dwa bardziej strome stojąc na dole z lewej strony (od strony bunkrów). Te dwa, które są na filmie robiliśmy ostatnio z Dawidem i Betiną (ten bardziej stromy robiłem na wstecznym z Mateuszem na dachu). Film z tych podjazdów jest na forum.

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 04 sty 2011 08:53:18
przez FROTERKA
Nie każdy zjazd z asfaltu to od razu teren.
Zasadniczo teren dzielimy na (klasyfikacja za Wikkedem :lol: ):
lekki - do babci na pączki,
średni - popierdółka,
ciężki - lajcik. :wink:
Powyższe tereny są do przejechania w każdych warunkach w zależności od determinacji kierowcy bądź jego samochodu. :guns:
Powyżej to już hardcoremadafaka czyli rzeźnia - teren, w którym zostajemy z powodu: zmielenia mostu, urwania półosi, zalania silnika itp.
Jedyny problem polega na tym, że skalę trudności/ciężkości terenu poznajemy zazwyczaj po fakcie. :mrgreen:

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 05 sty 2011 01:13:49
przez Arni
FROTERKA napisał(a):Jedyny problem polega na tym, że skalę trudności/ciężkości terenu poznajemy zazwyczaj po fakcie. :mrgreen:

My mamy pilota, ktory dopóki nie tonie w przeszkodzie powyżej nosa to zawsze określi stopien trudnosci przejazdu i warunki tam panujące :mrgreen:

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 08 lis 2012 20:35:00
przez mpl
to może takie coś:

na razie coś o strzale z kinetyka:

http://terenwizja.pl/film?f=15

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 08 lis 2012 20:52:21
przez RudeBoy
jezu... znów ten link... sto razy już był na tym forum :mrgreen:

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 08 lis 2012 21:38:41
przez mpl
Nie czytam za wiele tego naszego forum i oczywiście nie sprawdziłem czy było :), a wrzuciłem bo mi się podobała rozbita szyba, wyłączyłem dźwięk - bez tego ich gadania jakoś łatwiejsze do przyjęcia. Zawsze może moderator to wywalić, dać mi ostrzeżenie, albo bana - zniosę to dzielnie :)

Poza tym na ich stronie więcej tych filmików, zawsze można kliknąć tam na górze w odnośniki, nie zamykać się tylko na link do tego akurat konkretnego filmiku :)

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 08 lis 2012 21:42:44
przez RudeBoy
Ja tam lubię gadanie ekipy terenwizji :)
Szczególnie Edytki 8-)

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 08 lis 2012 21:50:41
przez mpl
RudeBoy napisał(a):Ja tam lubię gadanie ekipy terenwizji :)
Szczególnie Edytki 8-)


O widzisz, taka ukryta wartość edukacyjna :)

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 08 lis 2012 21:55:43
przez Cobreti25
Filmiki Terenwizji są o tyle genialne, że są robione bez ciśnień, podstawa to dobry fun. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 12 lis 2012 09:30:55
przez Zula
RudeBoy napisał(a):Ja tam lubię gadanie ekipy terenwizji :)
Szczególnie Edytki 8-)

Mi też się Edytka spodobała :mrgreen: :lol:

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 12 lis 2012 09:34:52
przez Odoll
Zula napisał(a):Mi też się Edytka spodobała :mrgreen: :lol:


:shock: :shock: :shock:

Re: Zaspawany przedni most, jazda w terenie, przemyślenia

PostNapisane: 14 sie 2014 07:55:16
przez da_ns2
Mam pytanko. Jeżdżę dopiero z 3 m-ce takim autem i zastanawia mnie czy jak jadę np polną drogą, nie jakiś tam super teren tylko zwykłe koleiny, wiem że przejadę nie załączając 4x4 ale trochę ciężej niż na zwykłym asfalcie, to lepiej dla żywotności auta nie załączać 4x4 czy jednak załączyć??>

Re: Zaspawany przedni most, jazda w terenie, przemyślenia

PostNapisane: 14 sie 2014 07:57:39
przez Semir
Jak auto daje rade to nie ma potrzeby jak mamy duży podjazd czy zjazd to lepiej 4x4 plus reduktor. Pamiętaj to na początku dziwne ale zjazd robisz na redaktorze na 1 biegu bez gazu sprzęgła czy hamulca. Poćwicz sobie na małych gorkach.

Re: Zaspawany przedni most, jazda w terenie, przemyślenia

PostNapisane: 14 sie 2014 23:04:05
przez klejnus
Wtrącę sie jesli mogę:) Czy 1 na reduktorze nie jest za wolna na strome zjazdy? Nie zaczna się koła slizgac? I na każdym lpg samochód zjeżdza podobnie jak na luzie czy na sekwencji jednak zachowuje sie tak jak na benzynie?

Re: Zaspawany przedni most, jazda w terenie, przemyślenia

PostNapisane: 15 sie 2014 00:21:00
przez Semir
Nie jest za wolna jak pisałem sprawdź parę górkę i oceń jedynka jest ok wiec spokojnie. Sądzę że czasem będziesz miał nawet ochotę przychamowac nawet.

Co do LPG to nie powiem bo u mnie tylko był ropniak ale sądzę że jak instalacja zgrana dobrze pracuje nie będzie żadnego problemu.

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 15 sie 2014 09:27:17
przez brum
klejnus napisał(a):I na każdym lpg samochód zjeżdza podobnie jak na luzie czy na sekwencji jednak zachowuje sie tak jak na benzynie?

a co ma do tego paliwo? hamujesz silnikiem na biegu więc może wgl nie być paliwa.
diesel lepiej hamuje niż benzyna ale to nie przez rodzaj paliwa tylko kompresję.

Re: Zaspawany przedni most, jazda w terenie, przemyślenia

PostNapisane: 15 sie 2014 09:28:17
przez RudeBoy
Semir napisał(a):Co do LPG to nie powiem bo u mnie tylko był ropniak ale sądzę że jak instalacja zgrana dobrze pracuje nie będzie żadnego problemu.


Nie prawda. Instalacja na mikserze powoduje, ze auto dużo gorzej hamuje silnikiem.

Oj Brum ma do tego rodzaj instalacji LPG baaardzo dużo.

Re: Jazda w terenie - co i jak...

PostNapisane: 15 sie 2014 09:30:02
przez brum
Ma tyle że sekwencja odetnie wtrysk a mikser nie. Ale i tak auto będzie hamować a nie zachowywać się jak na luzie.