Witamy !



Czy Frotka nadaje się w cięższy teren???

Czyli rozmowy o technice sprawnego poruszania się w terenie.

Re: lift 2 cale

Postprzez tomik » 07 sty 2011 08:04:43

Troszkę na temat troszkę nie mianowicie mam kolegę który od zawsze tuningował autka mówimy o tuningu a nie wiejskich spoilerach.Miał kilka na swoim koncie między innymi bmw vw .pewnego razu postanowił że chce się wyróżniać zakupił nissana sx200 nieco go podkręcił itd,po krótkim czasie jazdy tym autkiem stwierdził że oto właśnie nissan go wyleczył od tego typu zabaw bo części szybko opróżniały kieszeń :lol:

Po za tym ja nie mam wielkiego doświadczenia w lataniu w terenie ale moja frotka nie jest jeszcze podniesiona ma jakieś tam opony bfg żadne mt nawet nie wiem czy są to chociaż at z przebiegiem prawie 100tyś ale nie raz się zdziwiłem jak daje rade wyjść z błota
tomik
 

Re: lift 2 cale

Postprzez mazurkas007 » 07 sty 2011 08:30:58

Arni napisał(a):Zorientuj sie w cenach części do Nissana to Ci szybko ochota przejdzie na cokolwiek ze znaczkiem Patrol na klapie.


oj chyba troszkę się zapędziłeś
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: lift 2 cale

Postprzez Darek 1 » 07 sty 2011 10:15:08

Ja jak zaczynałem zabawę ok rok temu to pojechałem z patrolami i suzukami na poligon oni na MT ja na letnich szosowych i bez liftu. Na początku blady strach :shock: jak jechałem za nimi a tam błoto i górki podjazdy zjazdy,wołałem na CB nie dam rady a jednak dałem i banan taki na mordzie że szok :P. Na prawdę nie sądziłem że frotka takie cuda potrafi. Założyłem Mt lift 2 i czasami ja przejeżdżam a patrole i inne zostają i ja je targam na kinetyku.
Sory ale nie mogłem się powstrzymać :beer:
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Darek 1
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 156
Dołączył(a): 16 sty 2010 20:06:08
Lokalizacja: Katowice
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: lift 2 cale

Postprzez matrix0070 » 07 sty 2011 11:43:45

Patrol jest idiotoodporny, to taki czołg, traktor. Ale bez przeróbek też niewiele może, a przeróbki typu (zawieszenia, opon...itd) są nieraz droższe niż do Froty. Patrol jest większy, cięższy, co nie zawsze znaczy że jest lepszy, ja mam Sporta B 2.2DTI lift 2 cale, lekkie poszerzenie, blokadę LSD i dobre opony (co jest podstawą!) Fedimy 31cali. To auto z odpowiednim kierowcą (jak już koledzy wspomnieli, bo najważniejsze to opony i kierowca w terenówce) naprawdę może nader wiele i przez ostatni miesiąc moja Frota sukcesywnie miło mnie zaskakuje w okolicznych lasach, polach czy krzakach. Może nie jest to mega hard off road ale z pewnością nie mogę jej zarzucić nic złego. Zwykła Frotka A na zimówkach wymiękała, Pajero long na zimówkach wymiękało a moja szła aż miło. Więc nie piszmy znów że Frotka to takie lipne auto. A ten kto ocenia że drążki to porażka... cóż... wg mnie odwrotnie, można bardzo ekonomicznie dla portfela podnieść autko.
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: lift 2 cale

Postprzez mazurkas007 » 07 sty 2011 12:22:55

Miałem przez prawie dwa lata GR Y60 i Frotkę.
Bilans wydatków Patrol/Frotka wynosi jak 1/2.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: lift 2 cale

Postprzez jrzeuski » 07 sty 2011 12:30:14

matrix0070 napisał(a):A ten kto ocenia że drążki to porażka... cóż... wg mnie odwrotnie, można bardzo ekonomicznie dla portfela podnieść autko.
Nie tyle drążki są problemem, ile to do czego są doczepione, czyli wahacze. Przez nie lift zmienia geometrię kół i korekcja tego już taka tania i prosta nie jest, żeby utrzymać możliwości wykrzyżu (zobacz ile kosztują same dłuższe wahacze). Przy sztywnym moście (nieważne jak zawieszonym) praktycznie nie ma limitu wysokości liftu i wykrzyżu a także odpada wiele problemów do rozwiązania (m.in. wytrzymałościowych). W pewnych warunkach plusem zawieszenia drążko-wahaczowego jest niezależność kół a grucha jest wyżej niż oś koła (kosztem kąta pracy przegubów i zakresu wykrzyżu w dół). Można się prześliznąć po garbie, na którym sztywny most by się powiesił gruchą. To taka namiastka mostu portalowego, ale za to w koleinach wahacze ryją o brzegi dając większy opór niż grucha w sztywnym moście. I większe koła niewiele tu pomogą.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: lift 2 cale

Postprzez FROTERKA » 07 sty 2011 12:49:33

@grafi, kup se UAZa.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: lift 2 cale

Postprzez matrix0070 » 07 sty 2011 14:09:20

jrzeuski napisał(a):
matrix0070 napisał(a):A ten kto ocenia że drążki to porażka... cóż... wg mnie odwrotnie, można bardzo ekonomicznie dla portfela podnieść autko.
Nie tyle drążki są problemem, ile to do czego są doczepione, czyli wahacze. Przez nie lift zmienia geometrię kół i korekcja tego już taka tania i prosta nie jest, żeby utrzymać możliwości wykrzyżu (zobacz ile kosztują same dłuższe wahacze). Przy sztywnym moście (nieważne jak zawieszonym) praktycznie nie ma limitu wysokości liftu i wykrzyżu a także odpada wiele problemów do rozwiązania (m.in. wytrzymałościowych). W pewnych warunkach plusem zawieszenia drążko-wahaczowego jest niezależność kół a grucha jest wyżej niż oś koła (kosztem kąta pracy przegubów i zakresu wykrzyżu w dół). Można się prześliznąć po garbie, na którym sztywny most by się powiesił gruchą. To taka namiastka mostu portalowego, ale za to w koleinach wahacze ryją o brzegi dając większy opór niż grucha w sztywnym moście. I większe koła niewiele tu pomogą.

oj no ja ciągle trzymam się w granicach zwykłych przeciętnych przeróbek, wiadome że jeśli ktoś chce "bradziej" to boryka się z problemem o którym piszesz ale z wszystkim czy to w mechanice czy to w ekonomii czy innej nauce stopień trudności mnoży się zawsze 2x,4x,8x... do stopnia zaawansowania przeróbek.. ktoś chce mieć problem kolein z głowy to niech se kupi Unimoga albo ciągnik na zwolnicach :)
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: lift 2 cale

Postprzez jrzeuski » 07 sty 2011 14:29:15

Wiadomo, że nie ma terenówki idealnej na każdy teren. Piękno tego sportu na tym polega, że niezależnie czym jedziesz, zawsze da się znaleźć miejsce, gdzie utkniesz i trzeba kombinować co dalej. A potem wracasz do domu i motasz brykę, żeby tam wrócić i spróbować czy teraz się uda. Jeśli się uda to szukasz jeszcze trudniejszego miejsca i tak w kółko :twisted:

Kolega grafi na razie myśli o lifcie i BFG AT, więc dopiero zjeżdża z asfaltu :mrgreen: Nie wiadomo gdzie się chce wpakować, ale Patrolem czy UAZem na takich kapciach raczej by nie dojechał dalej niż Frotką.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: lift 2 cale

Postprzez JJKILLER » 07 sty 2011 15:06:00

jrzeuski napisał(a):Wiadomo, że nie ma terenówki idealnej na każdy teren...

Jest :D ZIŁ 29061
http://www.youtube.com/watch?v=afJ18eJeNgU
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: lift 2 cale

Postprzez maciar » 08 sty 2011 01:17:39

mazurkas007 napisał(a):Miałem przez prawie dwa lata GR Y60 i Frotkę.
Bilans wydatków Patrol/Frotka wynosi jak 1/2.

Na 60 to prawdziwy patrol się skończył.Jedyny + 3,0 ...61 to łańcuch rozrządu i koniec
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Czy Frotka nadaje się w cięższy teren???

Postprzez konik » 08 sty 2011 01:23:20

Ponieważ o lifcie jest obszerny temat, a dyskusja poszła inna drogą, zmieniłem nazwę tematu i przeniosłem do działu 4x4.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Czy Frotka nadaje się w cięższy teren???

Postprzez Pawel » 08 sty 2011 10:01:29

konik napisał(a):Ponieważ o lifcie jest obszerny temat, a dyskusja poszła inna drogą, zmieniłem nazwę tematu i przeniosłem do działu 4x4.

:>: W końcu ktoś przytomny... :wink:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Czy Frotka nadaje się w cięższy teren???

Postprzez smike » 08 sty 2011 10:21:24

zwróćcie też uwagę na komfort jazdy. Może nie każdy chce/może/ma ochotę wsiadać do samochodu po drabinie? Podejrzewam, że im większy potwór tym gorzej z komfortem, bo to i ryczy i trzęsie na MT. Większość raczej wykorzystuje froty uniwersalnie, również do jazdy po asfalcie. Musi więc to być rodzaj kompromisu. No chyba, że frota tylko do terenu komuś służy jako drugi samochodzik...
smike
 

Re: Czy Frotka nadaje się w cięższy teren???

Postprzez tomik » 08 sty 2011 10:39:24

smike napisał(a):zwróćcie też uwagę na komfort jazdy. Może nie każdy chce/może/ma ochotę wsiadać do samochodu po drabinie? Podejrzewam, że im większy potwór tym gorzej z komfortem, bo to i ryczy i trzęsie na MT. Większość raczej wykorzystuje froty uniwersalnie, również do jazdy po asfalcie. Musi więc to być rodzaj kompromisu. No chyba, że frota tylko do terenu komuś służy jako drugi samochodzik...


OOOO właśnie bardzo dobra sugestia ja kupując frote właśnie patrzyłem w tym kierunku mieszkam na wsi nie mam problemów z jazdą w zimie np w przeciwieństwie do żony, ładnie wygląda komfort jazdy w miare no i cena przyzwoita w większości śmigam po czarnym a czasami dla relaksu w teren i jest git ja teraz żałuje tylko że nie kupiłem compo ale to tylko ze względów na prace ale to przecież też frota
Ostatnio edytowano 08 sty 2011 15:41:01 przez tomik, łącznie edytowano 1 raz
tomik
 

Re: Czy Frotka nadaje się w cięższy teren???

Postprzez FROTERKA » 08 sty 2011 13:29:08

tomik napisał(a): w przeciwieństwie do żony ładnie wygląda

Na miejscu Twojej żony obraziłabym się za brak przecinka. Chyba że tak miało być. :mrgreen:
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Czy Frotka nadaje się w cięższy teren???

Postprzez tomik » 08 sty 2011 15:43:45

FROTERKA napisał(a):
tomik napisał(a): w przeciwieństwie do żony ładnie wygląda

Na miejscu Twojej żony obraziłabym się za brak przecinka. Chyba że tak miało być. :mrgreen:


no nie miało tak być :oops:
tomik
 

Re: Czy Frotka nadaje się w cięższy teren???

Postprzez Arni » 09 sty 2011 13:53:05

smike napisał(a):zwróćcie też uwagę na komfort jazdy. Może nie każdy chce/może/ma ochotę wsiadać do samochodu po drabinie? Podejrzewam, że im większy potwór tym gorzej z komfortem, bo to i ryczy i trzęsie na MT.

U mnie nie buja aż tak mocno,jeszcze mi nikt nie zwymiotował w aucie :mrgreen:
Arni
 

Re: Czy Frotka nadaje się w cięższy teren???

Postprzez SKODA76 » 14 sty 2011 06:43:07

U mnie nie jest tak wysoko ale jeden "żyguś" się znalazł :D
SKODA76
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1930
Obrazki: 0
Dołączył(a): 23 gru 2008 14:44:33
Lokalizacja: LUBELSKIE
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czy Frotka nadaje się w cięższy teren???

Postprzez pavca » 14 sty 2011 09:16:59

No i tu leży problem - Frontera to takie coś pomiędzy SUV a rasowa terenówa :) Ci którzy chcą wygodnie i daleko jeździć zostawiają serie i są zadowoleni z komfortu jazdy i prowadzenia. Są też tacy którym milszy jest teren i dobra zabawa i ci motają swoje zwierzaki żeby co większa kałuża ich nie zatrzymała :)

W którą stronę nie pójdziemy to Frotka da wiele frajdy a i portfela za bardzo nie nadwyręży :) Myślę że rozsądnym wyjściem jest 2" liftu na zawieszeniu i jakiś 1" na oponach co nie jest jakimś "powalającym" kosztem i nie odbiera autku dużo z jazdy po asfalcie. I tym sposobem mamy idealny samochód do codziennej jazdy i dobrej zabawy podczas spotkań integracyjnych w terenie :beer:
Patrz często w lusterka ! Frontery są wszędzie :)
Avatar użytkownika
pavca
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 243
Obrazki: 2
Dołączył(a): 23 kwi 2009 19:34:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 2
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 4x4



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron