Strona 1 z 9

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 20:43:29
przez grafi
Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy zaczynać mieszać przy zawieszeniu i nawet już sobie opony upatrzyłem, ale nie wiem czy gra jest warta zachodu moja 2,2 DTI to tak slaby silnik ze masakra, na zawieszeniu mało można wycisnąć i te drążki skrętne. Byłem ostatnio u mechanika który jeździ u mnie w Wałczu z ekipą. Mowi weź to sprzedaj bo się nie nadaje hmmmm zaczynam normalnie się zastanawiać nad sprzedażą co prawda mam frote rok i w sumie tylko leje paliwko i jeżdżę i to sporo i w dalsze trasy, ale w cięższy teren to chyba się jednak frota nie nadaje. Po polnych drogach i owszem ale to chyba wszystko...

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 20:46:09
przez Pawel
:guns: :killer: :stop: :banan?: :wsciekly:
Zastanów się raz jeszcze co napisałeś... I rozwiń/wytłumacz pojęcie "ciężki teren" - najlepiej wg. Ciebie lub mechanika z "Twojej" ekipy... Nie wielu chce się bawić w motanie przodu bo, "...to na drążkach...", ale MY wiemy jak, gdzie , kiedy i co do czego...

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 20:58:08
przez grafi
Nad czym mam się zastanowić??? I ile uzyskasz????? mm ????? Prawda jest taka że nie wiele. Brak blokady też swoje robi. Ciężki teren błotko oczywiście, nawet nie głębokie. No opony, ale to chyba nie wszystko prawda? Prawda jest taka że frota w porównaniu do np patrola wychodzi raczej blado.

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 21:04:25
przez grafi
A argument jest dlaczego większość ludzi zajmujących się choć trochę profesjonalnie off-road'em nie wybiera naszej froty??? odpowiedz mi na to pytanie a zmienię zdanie.

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 21:07:25
przez Pawel
Niekoniecznie i mam różne różności na myśli, ale...
Frontera była produkowana jako, tfu :!: , SUV lat '90... Czy to A, bardziej "terenowa", czy B nie ewoluowała w żadną ze stron - już nie produkują biedaczki... Patrol zawsze był maszyną do orania i tak został skonstruowany. Rynek wymusił jego "uluksusowienie" i powstanie min. odmiany GR... I to jest jego największą przewagą... Nie zawsze Patrol z blokadami dojedzie dalej, inaczej, nie zawsze kierownik takiego pojazdu będzie wstanie wydobyć z niego najlepszego - bo mieć sprzęt, a potrafić wykorzystać jego zalety to dwie różne sprawy...

Poszperaj po forum - np. warsztat i grupy lokalne - może coś tam wyłuskasz nie nie będziesz tak źle pisał o "terenowości" Frontery... :)

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 21:09:20
przez Pawel
grafi napisał(a):A argument jest dlaczego większość ludzi zajmujących się choć trochę profesjonalnie off-road'em nie wybiera naszej froty??? odpowiedz mi na to pytanie a zmienię zdanie.

...np. skomplikowany i za razem stosunkowo trudny/drogi tuning przedniego zawieszenia... A wejdź na http://www.sklep4x4.pl/ i kup coś do Frontery, coś co poprawi jej walory trakcyjne w terenie...

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 21:16:24
przez grafi
Na razie to się boje wjechać w większe błoto żeby się nie zakopać hehehehhe. Ja jak na razie z przygód terenowych mam złe doświadczenia.

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 21:18:06
przez grafi
No właśnie nie ma no i lipa, są jakieś zestawy po 5000 PLN

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 21:24:53
przez maciar
Tak kolego sprzedaj frote,i nie narzekaj bo nam tylko humory psujesz.
maciar napisał(a):Witam standart w b to 245 70 16.Obecnie przy lifcie 2" lub więcej mam mt 245 75 16 to 30,5 cala fela et 13 i troche ociera z przodu.

grafi napisał(a):Witam.
też właśnie miałem ten problem do rozwiązania, widzę że nic nie zwojuje z Tym samochodem. Szkoda bo w eksploatacji nie zawodzi...
ale ja nic nie napisałem że jakiś problem mam że obcierają.Skoro kupiłeś frote B czyli rocznik po 1998 to kup Patrola rocznikowo odpowiedniego GR 61 3,0 i się ciesz że tylko paliwo będziesz lał :mrgreen:
grafi napisał(a):Na razie to się boje wjechać w większe błoto żeby się nie zakopać hehehehhe. Ja jak na razie z przygód terenowych mam złe doświadczenia.
. No to ty masz problem bo ja się akurat nie boje jak 50% reszty kolegów z forum. Proszę nie traktować tej wypowiedzi jako złośliwej. :mrgreen:

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 21:29:04
przez grafi
J też nie będę złośliwy :) ale czytaj dokładnie :) w tej wypowiedzi chodziło mi o to że moja frota jest niezawodna. co wydaje mi się dobrze o niej świadczy.

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 21:31:56
przez Pawel
grafi napisał(a):Na razie to się boje wjechać w większe błoto żeby się nie zakopać hehehehhe. Ja jak na razie z przygód terenowych mam złe doświadczenia.

Doświadczenia, doświadczeniami - raz jest lepiej, raz gorzej, ale nie można generalizować, że złe auto i koniec... Zazwyczaj tak jest, iż przeszkodę się "ogląda"... Postaw ją na dobrych kapciach, zrób minimum 2" liftu i odkryj Fronterę na nowo... Masz tylny most z lsd :?: Jeżeli jest i jest sprawne zawsze pomaga...

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 21:36:42
przez brum
grafi napisał(a):A argument jest dlaczego większość ludzi zajmujących się choć trochę profesjonalnie off-road'em nie wybiera naszej froty???

Bo to jest Opel, i Opel nie mogł zrobić terenówki. Spytaj się czy ten koleś wie że Frota jest prod Isuzu i że jest identyczna w konstrukcji jak Trooper. A one dają radę, więc Frota też.

Blokady...oczywiście bez blokad to się nie da jeździć? Da się tylko trzeba umieć, z blokadą się też da wtopić.

grafi napisał(a):No właśnie nie ma no i lipa, są jakieś zestawy po 5000 PLN

A do GR to niby ile?

Poza tym, masz Frotę B ale jedyne co ma ok to przedni most. W terenie nie pojeździsz jeśli nie wywalisz zbiornika za most. Frota A jest bardziej terenowa i mniej plastikowa, mniej zbędnej elektroniki.

maciar napisał(a):kup Patrola rocznikowo odpowiedniego GR 61 3,0 i się ciesz że tylko paliwo będziesz lał


I będzie czekał aż mu czwarty tłok pęknie, jak to zazwyczaj ma 3.0

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 21:39:49
przez maciar
Że o głowicy nie wspomnę.

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 21:43:06
przez Pawel
...z tego co wiem one tak mają, bardzo wrażliwe na temperaturę i przegrzanie...

Jak na razie grafi dal sobie spokój... :?

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 22:11:05
przez grafi
Widzę, że III wojnę światową prawie wywołałem :) . Muszę przyznać koledzy (jeśli mogę tak się do Was zwrócić) w jednej sprawie Wam rację chyba trzeba będzie spróbować coś tam pomotać a później ewentualnie krytykę siać hehe. Tak zrobię, bo w sumie na razie jakich wielkich argumentów na TAK dla froty nie widzę jako auto typowo terenowe, ale pomotamy zobaczymy.

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 22:22:25
przez maciar
:>: :D

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 22:32:31
przez brum
Każde seryjne auto terenowe, się nie nadaje do terenu. Trzeba coś zrobić żeby gdzieś dalej wjechać.

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 22:39:42
przez grafi
Oczywiście zdaję sobie z tego sprawę. Pytanie jest tylko takie czy po przerobieniu będzie efekt czy kasa i czas w błoto heee. Bo w przypadku tego naszego nieszczęsnego przykładowego patrola jest szansa że czas i kasa nie pójdzie na marne. Tak mi się wydaje. A tu nie wiem :) raczej jestem sceptyczny.

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 22:42:44
przez SKODA76
zawsze jest niekończące się ulepszanie ale nie koniecznie tyczy się tylko frotki :glaszcze:

Re: lift 2 cale

PostNapisane: 06 sty 2011 23:56:27
przez Arni
Kolego grafi - po pierwsze to opony i jeszcze raz opony. Bez tego nawet zmota na pneumatycznym zawieszeniu nigdzie nie zajedzie. Od tego powinieneś zacząć. Następnie lift - przód robisz bez ponoiszenia kosztów kręcaąc drązki, tył - musisz kupic sprężyny. Podepnij sie pod jakąś ekipe i jeździj, jeździj, jeździj i sie nie bój błota. Im wiecej jeździsz tym wiecej sie nauczysz. Nie martw sie, każdy z tych co jeżdzą teraz po głebokich błotach miał kiedyś przed nimi strach.

Frontera to wcale nie jest złe auto, sczególnie B gdzie w serii masz porządne mosty.
Zorientuj sie w cenach części do Nissana to Ci szybko ochota przejdzie na cokolwiek ze znaczkiem Patrol na klapie.