Witamy !



Jak wyeliminować zakłócenia

Sprzęt grający oraz komunikacja CB

Jak wyeliminować zakłócenia

Postprzez RenOpel » 01 kwi 2008 22:08:41

podobno lwią część szumów , można wyeliminować poprzez podłączenie radyjka bezpośrednio do akumulatora.ja mam podłączane poprzez gniazdo zapalniczki , nie chcę na stałe bo radyjko przekładam do drugiego auta,
i tak sobie dziś wymyśliłem , czy jeżeli zamocuję drugie gniazdo zapalniczki, gdzieś na desce i podłączę je bezposrednio do akumulatora,aby podłączać radyjko , właśnie wprost do akumulatora,to da to jakiś efekt ?czy zbędna to robota ?
radyjko śmiga mi całkiem dobrze , ale dążę do doskonałości w odbiorze
więc proszę o opinię ,czy warto coś takiego motać ,czy dać sobie spokój,bo to nic nie pomorze
pozdrawiam
RenOpel
 

Postprzez perulama » 02 kwi 2008 09:12:09

Najlepszym rozwiązaniem byłoby pociągnięcie przewodów ekranowanych , znika problem zakłóceń. :?:
perulama
 

Postprzez KOBZI » 02 kwi 2008 10:08:59

jeszcze nie widziałem kabli ekranowanych do zasilania
ale może są :)
tylko nie stosował bym audio bo mogą być za cienkie
u mnie jest wzięte z zapalniczki i jest ok :)
jedyne co możecie pomóc to założyć ferryt na kabel zasilający

pzdr
K
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez mkmb » 02 kwi 2008 10:57:32

Podłączenie pod akumulator ma raczej wyeliminować zakłócenia pochodzące z instalacji elektrycznej samochodu, alternator, zapłon, a nie same szumy. Jak masz dobrze to chyba nie warto kombinować., a szumy zredukować gałkami.
mkmb
 

Postprzez wojtekkk » 02 kwi 2008 11:56:45

jak juz tak mocno chcesz to pociągnij kable od bateri a przy samym radyjku zrób kostke-identyczna kostke wyprowadź w drugim aucie i masz problem z głowy
wojtekkk
 

akku

Postprzez kubalonek » 02 kwi 2008 19:59:41

Z doświadczenia wiem ,że radyjka profesjonalne które chodzą w paśmie
CB powinny być bezpośrednio podłączane do baterii ( oczywiście przez bezpiecznik ) z prozaicznego powodu że ciągną przy nadawaniu min. 10 A i więcej , a tyle gniazdo z reguły nie wytrzymuje. Normalne CB ( 4 waty w antenę ) przy nadawaniu pobiera max. 2-3 A , więc gniazdo jest OK. Oczywiście , można trochę odkłucić instalacje przy pomocy kondensatorów i dławików - ale z reguły przy normalnej , sprawnej instalacji nie ma takiej potrzeby . Swoją drogą 2 gniazdo bardzo się przydaje ... telefon , nawigacja , lampka , pompka , lodówka i diabli jeszcze
wiadomo . Ja dorobiłem 2 gniazdo w podłokietniku , na dole , podpiołęm do zasilania 1 zapalniczki.
kubalonek
 

Postprzez RenOpel » 02 kwi 2008 22:13:56

mkmb napisał(a):Podłączenie pod akumulator ma raczej wyeliminować zakłócenia pochodzące z instalacji elektrycznej samochodu, alternator, zapłon, a nie same szumy. Jak masz dobrze to chyba nie warto kombinować., a szumy zredukować gałkami.


dzięki za odpo,zakłóceń jako takich to chyba niema , tylko jak włączam ogrzewanie tylnej szyby to strasznie szumi
RenOpel
 

Postprzez RenOpel » 02 kwi 2008 22:16:02

KOBZI napisał(a):jeszcze nie widziałem kabli ekranowanych do zasilania
ale może są :)
tylko nie stosował bym audio bo mogą być za cienkie
u mnie jest wzięte z zapalniczki i jest ok :)
jedyne co możecie pomóc to założyć ferryt na kabel zasilający

pzdr
K


KOBZI co to jest ten ferryt,bo nie wiem ? ale dzięki za odpowiedź
RenOpel
 

Postprzez RenOpel » 02 kwi 2008 22:17:58

wojtekkk napisał(a):jak juz tak mocno chcesz to pociągnij kable od bateri a przy samym radyjku zrób kostke-identyczna kostke wyprowadź w drugim aucie i masz problem z głowy



dzięki Wojtku , myślę że jest to bardzo dobry pomysł :!:
RenOpel
 

Postprzez nightman » 02 kwi 2008 22:24:06

kol KOBZI miał zapewne na myśli cewkę z rdzeniem ferrytowyn stosowane głównie - jak dobrze pamiętam - jako tłumiki w.cz. Innymi słowy cewka przeciwzakłóceniowa.
Poprawcie jak coś bo elektronikę miałem już daaaawno temu.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Postprzez KOBZI » 03 kwi 2008 08:19:24

nightman napisał(a):kol KOBZI miał zapewne na myśli cewkę z rdzeniem ferrytowyn stosowane głównie - jak dobrze pamiętam - jako tłumiki w.cz. Innymi słowy cewka przeciwzakłóceniowa.
Poprawcie jak coś bo elektronikę miałem już daaaawno temu.


no coś koło tego
ferryt to taki materiał przewodzący magnetycznie
nawijając na taki ferryt kabel zasilający tworzymy tłumik w.cz.
takie "tłumiki" są np. na kablach do monitorów - takie zgrubienia na końcach kabla :)

pzdr
K
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez perulama » 03 kwi 2008 21:08:29

Kobzi uspokajam cię , są ekranowane przewody zasilające , to nie moje zwidy , tylko wynik wizji lokalnej w hurtowni elektr. w której szukałem wyłączników trójfazowych i przy okazji wypatrzyłem takie dziwo co kosztuje 26zł za metr! f-my MELLER. :roll:
perulama
 

Postprzez Balkandriver » 03 kwi 2008 22:09:25

Tak, są kable zasilające, ekranowane.
Można do tego celu wykorzystać kable firmy MONSTER służące do połączenia wzmacniacza z kolumną głośnikową.
Ja mam w kabinie 6 gniazd +12V, 3 z przodu, 3 z tyłu.
Pociągnąłem z aku kable + i - 2,5mm2 i zrobiłem szynę zasilającą pod osłoną kolumny kierownicy.
Z niej biorę zasilanie do wszelkich urządzeń el. dodatkowych w aucie.
Co do zakłócania odbioru urządzeń audio / CB to odkłóca się je kondensatorami ( głównym powodem może być alternator i wszelkie silniki), montowanymi bezpośrednio, na źródle zakłócenia, równolegle.
W moim aucie jedynie silniczki szyb wprowadzają szum w CB (w audio nic nie przeszkadza).

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez FROTERKA » 04 kwi 2008 16:35:00

A mi tam nie przeszkadza jak szumi cb. Nawet lubię. :)
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez konik » 04 kwi 2008 21:03:24

[quote="RenOpel"][quote="mkmb"]Podłączenie pod akumulator ma raczej wyeliminować zakłócenia pochodzące z instalacji elektrycznej samochodu, alternator, zapłon, a nie same szumy. Jak masz dobrze to chyba nie warto kombinować., a szumy zredukować gałkami.[/quote]

dzięki za odpo,zakłóceń jako takich to chyba niema , tylko jak włączam ogrzewanie tylnej szyby to strasznie szumi[/quote]


Witam
Zakłócenia jakie słyszysz po włączeniu ogrzewania tylnej szyby spowodowane są na 99,9% oderwanym konektorem przy tylnej szybie jest on luźny i powoduje iskrzenie. Ja miałem ten sam problem. Rozwiązanie jest proste - oczyścić powierzchnię konektora i szyby papierem ściernym (szybę bardzo delikatnie "zerówką") i wcisnąć konektor pomiędzy szybę a ramkę dociskając do szyby kawałkiem gumy np. z dętki działa niezawodnie. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez RenOpel » 08 kwi 2008 21:09:13

Witam
Zakłócenia jakie słyszysz po włączeniu ogrzewania tylnej szyby spowodowane są na 99,9% oderwanym konektorem przy tylnej szybie jest on luźny i powoduje iskrzenie. Ja miałem ten sam problem. Rozwiązanie jest proste - oczyścić powierzchnię konektora i szyby papierem ściernym (szybę bardzo delikatnie "zerówką") i wcisnąć konektor pomiędzy szybę a ramkę dociskając do szyby kawałkiem gumy np. z dętki działa niezawodnie. Pozdrawiam

dzięki konik jutro się za to zabiorę dokładniej ,dziś sprawdzałem i wydaje mi się być wszystko w porządku z konektorkami ale mam przerwane ogrzewanie na 4-ech paskach na szybie , może to coś wpływać na szumy przy właczonym ogrzewaniu szyby ?
RenOpel
 

Postprzez konik » 08 kwi 2008 21:17:51

Nie to niemożliwe. Zakłócenia o których piszesz powodowane są przez iskrzenie na zaśniedziałych lub wypalonych stykach. Przerwana pasek grzewczy raczej tego nie generuje spróbuj odłączyc jeden z konektorów szyby i sprawdz czy szumy ustaną
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez dljm » 09 kwi 2008 04:33:22

Balkandriver napisał(a):W moim aucie jedynie silniczki szyb wprowadzają szum w CB (w audio nic nie przeszkadza).

BALKANDRIVER

Ja mam podłączone tak jak radio, czyli stacyjką wyłączam i włączam CB
jedyne zakłócenia podobnie jak u Balkana powoduje silnik wycieraczek przednich
ale jest to na tyle mało uciążliwe że nie mam zamiaru doprowadzać osobnej linii zasilania do CB
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Balkandriver » 09 kwi 2008 22:26:50

Małe sprostowanie - silniki wycieraczek nie powodują żadnych zakłóceń.
Jedynie silniczki podnoszenia szyb. Ale spróbuję to odkłócić.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Postprzez bardzin » 10 kwi 2008 09:24:55

U mnie też tylko silniczki powodują zakłócenia ale ile się razy otwiera i zamyka szyby :)
Nie ma sensu ciągnąć kabli specjalnie. :)
bardzin
 

Następna strona

Powrót do Audio i CB



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron