Strona 2 z 4

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 21:10:57
przez RudeBoy
bezduszny napisał(a):czy przypadkiem nie jest to ten sam paździerz jaki jest w Jeepach WJ/WG
że nie ma do tego żadnej sensownej blokady po za Aussie Locker'em


Nie. Jest to najbardziej dopracowana tylna DANKA44. Oczywiście fantów jest mniej niż do klasycznej starej dany44. Ale nie ma problemów z zakupieniem blokad typu ARB i jego klonów.
Trzeba pamiętać że blokady typu Aussie Locker, Detroit Locker można założyć wyłącznie do kosza z otwartym dyfrem a nie do kosza z LSD.

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 21:16:40
przez bezduszny
uch... ale zamieszałem
nie pochwy z amelinium ale główka
przepraszam

Obrazek

D44a to D44HD
występuje to w Jeepach ZJ (niektórych) WJ, WK.. w których przy silniku HEMI i ostrym bucie potrafi się uginać i lecą łożyska

-- Dodano 07 kwi 2013 21:23:48 --

a szukałem do tego mostu (w WJ) Detroit TrueTrac'a
i nie było

-- Dodano 07 kwi 2013 21:26:59 --

jeszcze raz dziękuję za pomoc i wyjaśnienia :D

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 21:38:11
przez RudeBoy
no główka chyba jest z amelinium... ale nie dam sobie za to ręki uciąć.

Na pewno pokrywa jest aluminiowa i to jest rzecz która odróżnia dane44hd o dana44 (ta miała stalowa pokrywę)
Chyba nie grozi Ci we Frocie HEMI :D
Generalnie rzecz biorąc mosty DANA44HD we frotach można uznać za niezajebliwe.

A z blokadami do tych mostów nie ma problemów pasuje ARB RD117

-- Dodano 07 kwi 2013 21:41:56 --

Nie... jednak jestem prawie pewien, że we frocie główka jest żeliwna...

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 21:51:09
przez bezduszny
RudeBoy napisał(a):Nie... jednak jestem prawie pewien, że we frocie główka jest żeliwna...

i chyba masz rację
bo wg danych z katalogu EATON'a
do Rodeo 1993-00 na Rear most D44 są dostępne TT, które nie są dostępne do Jeepów

czyli wynikało by, że to nie są te same mosty

-- Dodano 07 kwi 2013 21:53:09 --

RudeBoy napisał(a):A z blokadami do tych mostów nie ma problemów pasuje ARB RD117

akurat nie chciałem pełnej blokady
ale coś, co można wsadzić do mostów i co będzie poprawiać trakcję w czasie jazdy a nie nie na zasadzie jak to robi LSD
a tak działają właśnie TT (typowy Torsen)

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 07 kwi 2013 21:54:29
przez RudeBoy
no jest z tym spora zamota... :D

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 08 kwi 2013 14:49:27
przez FROTERKA
To w końcu
bezduszny napisał(a):czy taki silnik z automatem będzie dawał radę w wyjazdach turystycznych lub lekkim terenie...

czy
bezduszny napisał(a): i ostrym bucie

bo się pogubiłam? :niewiem:

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 08 kwi 2013 15:26:03
przez bezduszny
Pierwszy cytat dotyczył :
silnika R4 2.2 DTI 115KM w długiej Frocie
a drugi
silnika 5.7 V8 HEMI 330KM lub 357KM w Jeepie WK/WH

:wink:

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 08 kwi 2013 16:52:12
przez FROTERKA
Czyli rozumiem, że frotką będziesz jeździł lajtowo. :D

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 08 kwi 2013 17:51:35
przez bezduszny
FROTERKA napisał(a):Czyli rozumiem, że frotką będziesz jeździł lajtowo. :D

Frotka (w możliwe komfortowych warunkach) ma przewieść po niezbyt wymagającym terenie mnie i jeszcze jedną osobę + bagaż na znaczną odległość
i po drodze nie rozpaść się i nie psuć się co kilka kilometrów.

... i dlatego pytania o bezawaryjność silnika 2.2 DTI i to jak współpracuje z automatem (trochę obciach robić drobne podjazdy na reduktorze).

Czy warto w niego wchodzić i ewentualnie wzmocnić jakimś boxem (wiem, box to samo zło).. czy od razu brać 3.2 by mocy nie brakowało.

Takie jest założenie :wink:

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 08 kwi 2013 17:52:59
przez ali
bezduszny napisał(a):
FROTERKA napisał(a):Czyli rozumiem, że frotką będziesz jeździł lajtowo. :D

Frotka (w możliwe komfortowych warunkach) ma przewieść po niezbyt wymagającym terenie mnie i jeszcze jedną osobę + bagaż na znaczną odległość
i po drodze nie rozpaść się i nie psuć się co kilka kilometrów.

... i dlatego pytania o bezawaryjność silnika 2.2 DTI i to jak współpracuje z automatem (trochę obciach robić drobne podjazdy na reduktorze).
Czy warto w niego wchodzić.. czy od razu brać 3.2 by mocy nie brakowało.

Takie jest założenie :wink:


3.2 bedzie miało mniejszy zasięg ;)

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 08 kwi 2013 17:55:09
przez bezduszny
eee...
to nie będą przejazdy przez pustynię :D

-- Dodano 08 kwi 2013 18:13:31 --

a takie pytanie...
Czy silnik 3.2 jest mocno wrażliwy na jakość benzyny ?

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 08 kwi 2013 19:29:08
przez drech
bezduszny napisał(a):a takie pytanie...
Czy silnik 3.2 jest mocno wrażliwy na jakość benzyny ?


Zależy o jakiej jakości myślisz. Ukraińskiej nie zdarzyło mi się jeszcze zalać. Mam w baku benzynę z Tesco i jeździ, ale tak głównie to jeżdżę na podtlenku. Bez gazu eksploatacja trochę Cię uderzy po kieszeni.

3.2 jest za to bardzo wrażliwy na dobór oleju. Poczytaj sobie o tym.

Re: Frontera B long 2.2 DTI automat ....

PostNapisane: 08 kwi 2013 20:20:39
przez bezduszny
No właśnie miałem na myśli Ukraińskie :wink:

Re: Frontera B 2.2 DTI

PostNapisane: 24 wrz 2013 05:33:40
przez Polluks
Hmm. Dokładnie o takiej Fronterze myślę jak "bezduszny"!
Udało się kupić?

Send my Sagem mx6

Re: Frontera B 2.2 DTI

PostNapisane: 21 mar 2014 13:58:11
przez RudeBoy
Dobra zweryfikowałem empirycznie most tylny.
Na 100% główka mostu jest żeliwna a nie aluminiowa :>:

Re: Frontera B 2.2 DTI

PostNapisane: 30 lis 2015 16:38:50
przez mandibul
http://otomoto.pl/oferta/opel-frontera- ... ye7tW.html

Czy ktoś może się wypowiedzieć, może ktoś zna auto. Komentarze co do ceny?

Re: Frontera B 2.2 DTI

PostNapisane: 27 sty 2016 07:26:50
przez Miniol
Witam,nie chce zakładać nowego wątku - proszę o poradę.
Mam możliwość zakupu Frontery 2.2. DTI Y22DTH. Stan w miarę pewny, jak na używane auto w swoim wieku. Nie ukrywam, że dużym plusem jest wygląd poliftowej B, ale czytając o różnicach w silniku trochę się jej wystraszyłem. Jak jest z awaryjnością tego diesla w porównaniu do poprzedniego modelu ?

Re: Frontera B 2.2 DTI

PostNapisane: 27 sty 2016 09:26:45
przez RudeBoy
Mechanicznie nie ma różnicy.
Pompa wtryskowa VP44 PSG16 ciut żywotniejsza ale generalnie jest nie regenerowalna. Serwisy Boscha nie prowadzą regeneracji tych pomp, nie ma do niej zestawów naprawczych.
Oczywiście panowie Mietki i Kazki grzebią w tych pompach i czasem im się to udaje... Ale nie jest tak jak z VP44PSG5, że wybulisz 2500zł i masz pompę jak nową po kalibracji na stole probierczym.
Turbo z VTG wiadomo, że bardziej awaryjne. W poliftach jeszcze jest przepustnica która lubi płatać figle i pierońsko drogi elektroniczny EGR.

Jak Ci się polift podoba to kupuj polifta.

Re: Frontera B 2.2 DTI

PostNapisane: 27 sty 2016 10:41:08
przez Miniol
Podoba, podoba ale chyba właśnie mnie z niego skutecznie wyleczyłeś ;) Szukam auta do pracy. Bardziej zależy mi na bezproblemowej eksploatacji niż na wyglądzie.

Re: Frontera B 2.2 DTI

PostNapisane: 27 sty 2016 10:52:51
przez jrzeuski
No to chyba tylko Sport A 2.0 zostaje, ale czy nada się do tej pracy :niewiem: