Witamy !



B Long wybór silnika: 3.2, 2.2 czy 2.2 DTI

Jesteś zainteresowany zakupem auta, masz pytania, a może interesuje Cię Frota, która jest daleko? Może ktoś już ją oglądał i niepotrzebnie będziesz jechał.

B Long wybór silnika: 3.2, 2.2 czy 2.2 DTI

Postprzez russo » 18 paź 2013 11:48:21

Nie mogę się zdecydować na silnik w Frocie B Long. Rozważam dwie opcje benzyna 3.2 + podtlenek lub 2.2 diesla.

Generalnie będzie to trzeci pojazd mechaniczny w domu, na co dzień przemieszczam się motocyklem. Auta potrzebuję na dalsze wyjazdy, brakuje mi dużego bagażnika i oczywiście na zimę.

Chciałbym też czasami zjechać z czarnego. Jeżdżę na moto turystycznym i też lubię czasem sobie pojeździć po offie :bike: , tym bardziej samochodem bym pojeździł :D

Wyczytałem że spalanie będzie raczej podobne, z przewagą dla benzyny. Wiadomo też moc, jak ona się przekłada na off czy on?
Interesują mnie koszty ewentualnych napraw silników, dostępność części, ogólne opinie o silnikach.
Ile te silniki wytrzymują, wiadomo że teraz w chwili kupna to mają oną przejechane ok 300 000 km.
Jest sens patrzyć na kilometry na liczniku czy przyjąć że raczej są już majstrowane?

Ewentualnie dla 3.2, chciałbym zamontować butle lpg pod bagażnikiem, czy jest sens kupować auto z butla w bagażniku i kombinować z jej przekładaniem?

Wiem że dużo pytań zadaje :) Dużą cześć innych rzeczy wyczytałem już na forum. Przy okazji może taki temat podsumowujący przyda się jeszcze komuś z podobnym dylematem.
russo
 

Re: Problem z wyborem silnika Frota B Long

Postprzez jrzeuski » 18 paź 2013 12:19:33

russo napisał(a):Auta potrzebuję na dalsze wyjazdy, brakuje mi dużego bagażnika i oczywiście na zimę.
No to jak 3.2 to jedynie z butlą pod pokładem. Pytanie co to znaczy dalsze wyjazdy, bo jak za granicę, to którą, bo nie wszędzie LPG jest dostępne powszechnie jak u nas i tak opłacalne. A ropa się zawsze znajdzie w jakimś traktorze ;-)
Interesują mnie koszty ewentualnych napraw silników, dostępność części, ogólne opinie o silnikach.
Oba drogie w naprawach, dostępność części do 3.2 gorsza.
Jest sens patrzyć na kilometry na liczniku czy przyjąć że raczej są już majstrowane?
A to w Polsce handluje się niemajstrowanymi? ;-)
czy jest sens kupować auto z butla w bagażniku i kombinować z jej przekładaniem?
Raczej nie, bo butla do wymiany. W bagażniku masz walec a pod podłogę musi iść toroid. Chyba, że zrobisz lift do nieba, to walec może wejdzie tylko czy Ty z rodziną wtedy też dasz radę? ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Problem z wyborem silnika Frota B Long

Postprzez Edi066 » 18 paź 2013 12:45:39

Moim zdaniem dieselek lepiej radzi sobie w terenie ( wysoki moment obrotowy przy dole).
3,2 wygrywa jednak na długich trasach po czarnym (autostrady itp) ale trzeba uważać ,bo jak się zbyt mocno przyciśnie to kropki od gazu znikają jak sekundnik w zegarku...

russo napisał(a):czy jest sens kupować auto z butla w bagażniku i kombinować z jej przekładaniem?

jrzeuski napisał(a):Raczej nie, bo butla do wymiany. W bagażniku masz walec a pod podłogę musi iść toroid.


Walec też się zmieści, ale trzeba troszkę pokombinować :

http://www.szarbia.com/index.php?p=art_ ... t2=0&id=71

sam przymierzam się do schowania butli pod pokład...

russo napisał(a):czy jest sens kupować auto z butla w bagażniku i kombinować z jej przekładaniem?


Ja wychodzę z założenia , że lepiej kupić golasa , który nigdy nie widział gazu i samemu go zagazować (tzn w jakiejś fachowej firmie ) niż ufać istniejącej już instalacji.
W moim przypadku - kupiłem z założoną już instalacją , ale ona miała dopiero 6 miesięcy a podzespoły były dobrych firm tak zwane - polecane.
Nissan Patrol 4.2
[..........................] 70%
Avatar użytkownika
Edi066
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 289
Obrazki: 20
Dołączył(a): 20 lip 2011 12:53:08
Lokalizacja: Nowa Dęba
Pochwały: 1
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Problem z wyborem silnika Frota B Long

Postprzez jrzeuski » 18 paź 2013 13:07:54

Edi066 napisał(a):
russo napisał(a):czy jest sens kupować auto z butla w bagażniku i kombinować z jej przekładaniem?

jrzeuski napisał(a):Raczej nie, bo butla do wymiany. W bagażniku masz walec a pod podłogę musi iść toroid.


Walec też się zmieści, ale trzeba troszkę pokombinować :

http://www.szarbia.com/index.php?p=art_ ... t2=0&id=71

sam przymierzam się do schowania butli pod pokład...
Ale Szarbia ma lift o ile pamiętam. Bez tego robi się trochę ryzyko, że butla bedzie przycierać o glebę jak zawieszenie dobije na nierównościach. Niby mocna jest, ale pytanie ile kamieni wytrzyma :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Problem z wyborem silnika Frota B Long

Postprzez eric » 18 paź 2013 13:16:30

jrzeuski napisał(a):..... ale pytanie ile kamieni wytrzyma :mrgreen:

Wytrzyma na prawdę wiele. Butla LPG jest pancerna. Robili testy z strzelaniem z kałacha i inne takie. Problem jest natomiast z montażem. Opaski szlag trafi przy pierwszym zahaczeniu. Trzeba by kopiować rozwiązanie z bakiem a wtedy dupa z dostępem do zaworu i będzie jeszcze bardziej wystawać.
Poza tym jestem prawie pewien że z minimalnie wgniecioną butlą nikt przeglądu nie wbije.
Innymi słowy butla pod autem TAK ale nie w teren

-- Dodano 18 paź 2013 13:27:34 --

Na upartego można wstawić walec z 100L. Końcowy wydech wywalić i wstawić rurę. Poprzeczna rurę w ramie pod bagażnikiem wywalić. Sztywność zapewnić stalowym zderzakiem z tyłu. Wyciąć i wyprofilować podłogę bagażnika tak aby butla weszła z 5-10cm w linie podłogi bagażnika. Z liftem budy i wyższym odboje na tylnym moście będzie cacy tylko roboty :pomidor: ...... od groma.
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: B Long wybór silnika: 3.2 czy 2.2 DTI

Postprzez ali » 18 paź 2013 13:31:33

Cały temat jest bez sensowny i walcowany wiele razy. Nie uzyskasz na niego sensownej odpowiedzi. Ja uważam że jak ktoś w ogóle bieze pod uwagę Benzynę to niech nie kupuje Diesla. Dieslem sie calkiem inaczej jeździ.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: B Long wybór silnika: 3.2 czy 2.2 DTI

Postprzez russo » 18 paź 2013 14:06:22

Wiem że sie inaczej jezdzi. W moto mam benzynę, ciezko inaczej. Osobówka jest tez benzynowa, jeżdżę nią sporadycznie.

Docelowo Frota ma byc moja, a do nowegi silnika zawsze da sie przyzwyczaić i nauczyć.

Pierwotnie myslalem nawet o silniku diesla, przerazilem się naprawami typu dwumasa. Te 120 KM wydaje mi się trochę mało jak ja tak ciężkie auto, mogę się mylić, nie miałem okazji do długiego testowania. Oczywscie nie szukam auta o właściwościach aerodynamicznych cegły co bedzie jechało 200km/h. Z drugiej strony nie chciałbym jechac po autostradzie 90-100 km/h.

Przepraszam za bledy, ale piszę z telefonu.
russo
 

Re: B Long wybór silnika: 3.2 czy 2.2 DTI

Postprzez ali » 18 paź 2013 14:08:43

russo napisał(a):Wiem że sie inaczej jezdzi. W moto mam benzynę, ciezko inaczej. Osobówka jest tez benzynowa, jeżdżę nią sporadycznie.

Docelowo Frota ma byc moja, a do nowegi silnika zawsze da sie przyzwyczaić i nauczyć.

Pierwotnie myslalem nawet o silniku diesla, przerazilem się naprawami typu dwumasa. Te 120 KM wydaje mi się trochę mało jak ja tak ciężkie auto, mogę się mylić, nie miałem okazji do długiego testowania. Oczywscie nie szukam auta o właściwościach aerodynamicznych cegły co bedzie jechało 200km/h. Z drugiej strony nie chciałbym jechac po autostradzie 90-100 km/h.

Przepraszam za bledy, ale piszę z telefonu.


W dieslu jest wysoki moment obrotowy w bezynie moc, a prędkość to sę nie przejmuj, mój eko-klekot spokojnie 130 sypie i ochotę na więcej
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: B Long wybór silnika: 3.2 czy 2.2 DTI

Postprzez marek92248 » 18 paź 2013 21:18:42

Mam frotę 3,2 ostatnio robiłem całą górę silnika 2 głowice (planowanie, zawory,uszczelniacze) + rozrząd+ olej w automacie+rolki od paska osprzętu itp. Ceny części kosmos, 16 śrub do głowicy 700zł :killer: cały remoncik zamknął się kwotą prawie 7 tys. zł. Ale i tak jestem za benzyną :) teraz aż chce się jeździć silnik cyka jak zegareczek.
3,2 warto kupić chociażby dla samego dźwięku silnika (jeśli ktoś zwraca na to uwagę)
Subaru Legacy Outback 3.0 H6 245km
Avatar użytkownika
marek92248
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 277
Dołączył(a): 24 lut 2009 17:06:30
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: B Long wybór silnika: 3.2 czy 2.2 DTI

Postprzez RudeBoy » 18 paź 2013 21:26:38

Werio dla dźwięku?

Moim skromnym zdaniem 3,2 V6 ISUZU ma najbrzydszy dźwięk ze wszystkich fałek jakie znam :)
...ale i tak lepszy niż klekot.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: B Long wybór silnika: 3.2 czy 2.2 DTI

Postprzez marek92248 » 18 paź 2013 21:43:28

Być może :) ja narazie uważam, że najgorszy dźwięk ma silnik 3,7 V6 Jeep'a totalna porażka,
a takie cudo zawitało dziś u mnie w pracy dla klienta http://www.youtube.com/watch?v=hhOai_5pJcM samo auto jak i dźwięk silnika powala na kolana, skromne 6,4 V8 :)
Subaru Legacy Outback 3.0 H6 245km
Avatar użytkownika
marek92248
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 277
Dołączył(a): 24 lut 2009 17:06:30
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: B Long wybór silnika: 3.2 czy 2.2 DTI

Postprzez RudeBoy » 18 paź 2013 21:58:37

noooooo człowiek... SRT8 to jest HEMI, to jest dźwięk przy którym można się onanizować...
Cały jeep jest zajebisty tylko na pełnym bucie jego zasięg wynosi 180km :mrgreen: ale to błachostka...

Choć wolał bym ten silnik w nowym Dodgu Challengerze 8:)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: B Long wybór silnika: 3.2 czy 2.2 DTI

Postprzez szymon.ha » 18 paź 2013 22:00:34

No moim zdaniem też na wolnych obrotah to w ogóle nie słychać że to V, dopiero wyżej ok 4 tyś, słychać co to za silnik.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: B Long wybór silnika: 3.2 czy 2.2 DTI

Postprzez marek92248 » 18 paź 2013 22:06:48

To już 3 SRT który wyjechał od nas z salonu jeden z nowych nabywców chwalił sie, że na pełnym baku (90l) robi 370 km :D ok nie krzaczymy tematu
Subaru Legacy Outback 3.0 H6 245km
Avatar użytkownika
marek92248
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 277
Dołączył(a): 24 lut 2009 17:06:30
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: B Long wybór silnika: 3.2 czy 2.2 DTI

Postprzez ziuta1911 » 03 kwi 2014 20:35:25

Nie chcąc zakładać nowego tematu, bo mój jest bardzo zbieżny, postanowiłem napisać tutaj.

Właśnie zacząłem się zastanawiać, czy na pewno potrzebuję silnika 3,2 b, może po prostu wystarczy mi 2,2 b (oczywiście jeśli dojdzie do zakupu, to będzie zagazowane).
Jeżdżę głównie po czarnym (niestety, a może stety), trasa, miasto i czasem przejazdy przez polne i leśne drogi. Wiem, że 136 KM, to nie to samo co 205 i moment obrotowy też jest znacznie inny. W każdym razie nie ma to jak opinie posiadaczy jednego i drugiego modelu, o które serdecznie proszę :dyskusja:

Jeśli wyjeżdżam na trasę, to bardzo rzadko przekraczam 130 km/h, zaś w mieście potrzeba mi czasem nico żwawszego rozpędzania się. Pytanie brzmi, czy frotka B z silnikiem 2,2 b + lpg sobie poradzi z takimi oczekiwaniami i co oczywiste jaki będzie miało to wpływ na spalanie.

Porównanie silników może trochę dziwne, ale ponieważ jakoś nie mogę przekonać się do diesli i ponieważ dostępność frotek 3,2 z manualem jest mocno ograniczona, to dla mnie jest ono całkiem sensowne :)

No dobra, nie przedłużając. Serdecznie proszę o Wasze opinie i z góry dziękuję!
ziuta1911
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30 mar 2014 15:34:37
Województwo: Łódzkie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Re: B Long wybór silnika: 3.2 czy 2.2 DTI

Postprzez bart322 » 03 kwi 2014 20:49:03

2.2 bedzie dobre do toczenia sie, 3.2 jedzie w miare normalnie.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: B Long wybór silnika: 3.2 czy 2.2 DTI

Postprzez ali » 03 kwi 2014 20:55:49

I zaraz się zacznie Obrazek
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: B Long wybór silnika: 3.2, 2.2 czy 2.2 DTI

Postprzez eric » 03 kwi 2014 21:17:42

2.2 pb bedzie do remontu :)
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: B Long wybór silnika: 3.2, 2.2 czy 2.2 DTI

Postprzez RudeBoy » 03 kwi 2014 21:25:28

a po remoncie i tak nie będzie jechać
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: B Long wybór silnika: 3.2, 2.2 czy 2.2 DTI

Postprzez ziuta1911 » 03 kwi 2014 21:36:52

eric napisał(a):2.2 pb bedzie do remontu :)


A czemu będzie do remontu? Jeśli możesz powiedzieć kilka słów więcej, to będę wdzięczny.

A jak wygląda spalanie 2,2 pb w porównaniu z 3,2 pb w cyklu mieszanym? Bo jak to będzie różnica do dwóch litrów, to może nie ma sensu rozważać nad 2,2. Tylko z drugiej strony po 3,2 w manualu, to chyba do Germanii będę się musiał wybrać, żeby coś w dobrym stanie i jakichś rozsądnych pieniądzach wyszarpać.
ziuta1911
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30 mar 2014 15:34:37
Województwo: Łódzkie
Samochód: nie mam Frontery... jeszcze

Następna strona

Powrót do Zakup kontrolowany



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron