Strona 1 z 9

Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 07 lis 2013 12:26:38
przez wira
Witam. Wystawilem astre i frote na aukcje, rowniez na zamiane na frote B. I odezwal sie koles ktory ma longa 3.2 v6 z lpg w automacie. Na co zwrocic uwage zeby nie wtopic sie w bagno$$$. Prosze o wszystkie porady. O ile frote A dobrze znam to froty B juz wcale. A tym bardziej automatu- nigdy nie mialem automatu. Koles pisal ze auto ma 200tys km i nowe wtryski od lpg za kwote 1500 zl. Z gory dzieki za rady.

Re: 3,2 automat na zwrocic uwage?

PostNapisane: 07 lis 2013 12:53:45
przez Semir
Jak chodzi o automat to sprawdź czy ładnie, delikatnie zmieniają się biegi bez szarpania, czy dobrze wysprzęgla i czy jak ruszasz pod górkę czy auto nie zjeżdza za bardzo do tyłu. Lekko może cię cofnąć po puszczeniu hamulca ale bez gazu powinna stać lub sama jechać do przodu ( w kierunku pod góre). Jak reaguje na gaz jak zmienia biegi do góry i na dół.

W mojej B rdzę miałem z tyłu w narożniku progu jak się otwierało drzwi i w sumie tylko tam. Rdza chyciła też parapety i mocowanie zderzaków.

Na swój automat nie miałem co narzekać, zapytaj też czy i kiedy był wymieniany olej i filtr oleju i na jaki powinien byćA ATF III a czasami potrafią lać ATF II bo tańszy.

Sprawdź jak masz jak czy skrzynia sucha, nie poci się.

Co do silnika to ci nie powiem bo nie miałem 3,2 ale na pewno standard co w każdym jak pracuje, wycieki, co i kiedy było robione.

Ja swoją po zakupie w Holadnii sprawdzałem w Oplu w Sosnowcu za 250 zł i kompletna ścieżka diagnostyczna podłączenie pod komputer itd.
No chyba, że ktoś z okolicy lub ty dusponuje kablem i programem to warot spawdzić.

Najlepiej wybierz się z kimś kto ostudzi twój zapał.

Podaj link do aukcji bo na naszje giełdzie też jest parę 3,2 wystawionych i nawet jest za nie całe 9 tyś może to któraś z naszych klubowych fortek.

SPrawdź też czy zapina się napęd i rozpina jak należy czy nie ma problemu z kontrolkami (choć same kontroli jak działa wszystko poprawne to najmniejszy problem)
Napęd 4x4 można załączyć i rozłączyć podczas jazdy z prędkością do 96 km/h. Sprawdź też czy dobrze zapina się reduktor i czy nie wyskakuje. Kiedyś podczas jazdy z napędem 2h wyskoczyła mi dźwignia reduktora i auto straciło napęd ale tak było tylko raz. Musiało się coś źle zapiąć. Np pociągnij delikatnie za dźwignię czy nie wyskoczy jak jest zablokowany, bo nie powinien.

Reszta to zawieszenie i sprawy typowe dla 4x4 rama itd, ale to już chyba nie powinien być dla ciebie problem.

Re: Frontera 3,2 automat na zwrocic uwage?

PostNapisane: 07 lis 2013 18:07:45
przez drech
Hmmm... chyba wiem o który samochód chodzi. http://tablica.pl/oferta/opel-frontera-3-2-gaz-nowe-wtryski-zamiana-CID5-ID3dImf.html#65f76e8d2a
Długo sprzedawał ją jakiś gość chyba z Włodawy. Niedługo po tym jak ogłoszenie zniknęło pojawiło się ponownie za niewielkie pieniądze z informacją o uszkodzonym silniku. Ale o co wtedy chodziło to już nie pamiętam. Samochodu nigdy nie oglądałem, ale jak już zdecydujesz go zobaczyć to zrób to bardzo dokładnie.
Co do automatu, to tak jak pisał Semir - wszystkie zmiany biegów mają następować płynnie.

Re: Frontera 3,2 automat na zwrocic uwage?

PostNapisane: 07 lis 2013 19:32:45
przez wira
drech- dokładnie o tą frote chodzi. i nie wiem czemu ale wydaje mi się podejrzana. inne jego ogłoszenia to sprowadzanie aut i udzielanie pożyczek pod zastaw samochodu. jakoś mało zaufany człowiek ale to może tylko moje przewrażliwienie co do handlarzy. Odnośnie automatu już coś wiem a ten silnik oprócz wycieków, ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym, a ciśnienia na cylindrach to w jakich granicach powinny być przy 200tyś ale patrząc na kierownicę chociaz słabo widać to raczej wygląda na trochę tysi więcej.

-- Dodano 07 lis 2013 19:43:57 --

Semir a jak olej ATF II to duże zło? chociaż ciekawe czy powie prawde? jakby ktoś obczajony mógł zadzwonić i wypytać fachowo człowieka i oceni czy człowiek wie o co chodzi i czy ma pojęcie o tym samochodzie czy po prostu sciemnia?

Re: Frontera 3,2 automat na zwrocic uwage?

PostNapisane: 07 lis 2013 19:54:58
przez Semir
ATF II i ATF III różnią się parametrami kiedyś zalałem swój automat po ty mjak jeździłem po wodzie i takie miałem pod ręką a potrzebowałem to zrobić na już nie wiadomo jakich zmian nie odczułem i długo go nie miałem w skrzyni, ale przy dużej i ciężkiej eksploatacji i niższych parametach mogą się pewne rzeczy szybciej zurzyć i skrzynia może nie pracowaćjak należy.

Ciężko stwierdzić na pewno nikt nie będzie oddawał oleju do badań, z drugiej strony lepiej np wymienić na ATF II niż śmigać na starym przejaranym oleju ATF III.

Filt do skrzyni w serwisie to jakieś 950 zł plus uszczelka miski, ale kolega Eric wyczaił gdzieś te filtry za śmieszne pieniądze z przesyłką nie całe 100 zł.

Jak będzie płynnie zmieniał biegi góra dół to bym się nie martwił. Można deż wyskoczyć na trasę dać po garach i zobaczyć czy kontrolka oleju skrzyni się pali czy nie jak torchę pomęczysz i nie zapali się to jest ok jak będzie się palićbardzo szybko to znaczy że olej już jest nie bardzo i skrzynia mogła ucierpieć jak była zaniedbana.

Ja miałem u siebie takie jedno skrzyżowanie, że jak wyjeżdżałem to zawsze przeciągał bieg dawał ognia a potem zmiana była nagła i było czuć szarpnięcie ale to tylko w tym miejscu tak było to dziwne ale czsami tak jest.

Re: Frontera 3,2 automat na zwrocic uwage?

PostNapisane: 07 lis 2013 21:19:17
przez drech
Ja bym się trzymał od tego samochodu z daleka. Znasz pojęcie "gorący kartofel"? Wątpię w okazje które często zmieniały właściciela.
Silnik 3.2 sprawia dużo radości dopóki jeździ. Gorzej się robi w przypadku jakiegokolwiek remontu, ponieważ to nie jest 1.9tdi do którego części można kupić w kiosku ruchu. Wiele części silnika jest po prostu niedostępnych w Polsce lub dostępnych tylko w ASO. marek92248 robił drobny remont swojego silnika. Możesz podpytać ile go to kosztowało np. przy okazji rozmowy nt. tego ogłoszenia http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic.php?f=167&t=15838&p=192280#p192280

Audycja przypadkowo zawierała lokowanie produktu. Nie znam jego stanu technicznego :)

Re: Frontera 3,2 automat na zwrocic uwage?

PostNapisane: 07 lis 2013 23:29:27
przez szymon.ha
Jak dobrze czytalem to wyszlo 7k zl. A tak po za tym to juz sprzedana.

Re: Frontera 3,2 automat na zwrocic uwage?

PostNapisane: 08 lis 2013 08:10:36
przez wira
Dzieki za rady. I jednak odpuszcze ten samochod.

Re: Frontera 3,2 automat na zwrocic uwage?

PostNapisane: 08 lis 2013 08:22:44
przez Semir
To jest słuszna decyzjia :>: wiesz jak jest chytry dwa razy traci, potem będą tylko koszta i nerwy nie potrzebne

Re: Frontera 3,2 automat na zwrocic uwage?

PostNapisane: 08 lis 2013 08:41:46
przez wira
Astre mam zrobiona na tip top. Frocie troche do tego stanu brakuje ale tez wiem co mam. Astre mam od 3 lat a frote od 2 wiec troche sie boje wtopic dwa dobre auta na jednego szrota. Sprzedam a potem na spokojnie poszukam czegos pewniejszego

frontera 3.2 V6 na co zwrócić uwagę przy zakupie

PostNapisane: 06 mar 2014 22:11:26
przez tomi
witam wszystkich właścicieli 3.2 V6
chcę kupić frotę B ale 3.2
na co szczególnie zwrócić uwagę by nie było :dupa: :killer:

Re: frontera 3.2 V6 na co zwrócić uwagę przy zakupie

PostNapisane: 06 mar 2014 22:22:38
przez szymon.ha
Kupić z pewnego miejsca, a tak to pewnie jak w każdej innej frocie.

Re: frontera 3.2 V6 na co zwrócić uwagę przy zakupie

PostNapisane: 06 mar 2014 22:25:38
przez drech
Silnik taki sam jak każdy inny. Ma chodzić równo, check nie może się świecić. Kompresję możesz sobie zmierzyć.
Te silniki bardzo lubią olej, a tego nie zdiagnozujesz podczas jazdy próbnej. Miałem w rękach swoje tłoki. Wyzwaniem było oderwanie od nich pierścieni olejowych...

Re: frontera 3.2 V6 na co zwrócić uwagę przy zakupie

PostNapisane: 06 mar 2014 22:36:08
przez tomi
co do silnika to raczej chyba dobra jednostka ? czy się mylę ...
jak spalanie?

Re: frontera 3.2 V6 na co zwrócić uwagę przy zakupie

PostNapisane: 06 mar 2014 22:39:54
przez szymon.ha
Spalanie u mnie jakies 20l gazu w mieście, moim zdaniem ok, bo książkowe jest 17l benzyny.

Co do oleju to ja kupiłem we wrześniu 6L na wymianę, wymieniłem olej, następnie dolewałem to co zostało po wymianie i jeszcze do kupiłem jedną butelkę 1l którą wlałem, obecnie jest połowa bagnetu, zrobione ponad 5k km.

Re: frontera 3.2 V6 na co zwrócić uwagę przy zakupie

PostNapisane: 06 mar 2014 22:44:28
przez tomi
a co z przegrzewaniem sie i pękaniem głowic ? wydmuchuje uszczelkę czy to mit?
3.2 to coś jak 3.0 ?

Re: frontera 3.2 V6 na co zwrócić uwagę przy zakupie

PostNapisane: 06 mar 2014 22:49:12
przez RudeBoy
3.2 nie ma nic wspolnego z 3.0

3.2 to ISUZU
3.0 to Opel

Czy to dobry silnik... hmm... osiągi przyzwoite ale szału nie robi żywotnością.
Czytaj na amerykańskich forach o problemach z tym silnikiem.
Nowe egzemplarze naszpikowane elektroniką mocno.

Re: Odp: frontera 3.2 V6 na co zwrócić uwagę przy zakupie

PostNapisane: 06 mar 2014 22:53:08
przez koly
Silnik ok. Lubi olej. Sprawdź też progi. Lubią rudą, ale to każda frotka.

Re: frontera 3.2 V6 na co zwrócić uwagę przy zakupie

PostNapisane: 06 mar 2014 23:11:58
przez tomi
elektronika brrrrrrrrrr!
opel scaner ogarnie?
co z tuningiem tego silnika?
jak to w ogóle jeździ ?
bede zadowolony?

Re: frontera 3.2 V6 na co zwrócić uwagę przy zakupie

PostNapisane: 06 mar 2014 23:22:01
przez RudeBoy
Kupisz beczkę oleju bedziesz non stop zerkał na bagnet pojezdzisz.
Ale jak będziesz pałował mocno ten silnik ssanie oleju będzie konkretne.

Po prostu ten silnik ma taką wadę, że pierścienie olejowe się blokują bardzo łatwo w tłokach przez co się wycierają szybko no i zaczyna się konsumpcja oleju w ponad przeciętnej ilości.
Każdy egzemplarz na to cierpi... chyba, że ktoś już remont robił.