Strona 9 z 9

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 27 sty 2018 08:37:48
przez przemekcrx
drech napisał(a):A ja uważam, że problem wynika z niewłaściwego umiejscowienia czujnika (na wlocie do chłodnicy) i/lub niewłaściwej (za niskiej) temperatury załączania. Sam mam zamontowane elektryki i chyba nigdy mi się nie załączyły obydwa.
Natomiast jeżeli chodzi o pobór prądu, to na pewno nie przekracza 20A/wentylator, bo takie mam założone i się nie palą.

Zapnij lawetę i załaduj auto :grin: i zrób traskę włącz klimę i te sprawy :mrgreen: i chcę żebyś potwierdził te słowa które tutaj napisałeś...
Solo wszystko jest ok. problem się zaczyna gdy coś ciągniemy :D

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 27 sty 2018 08:55:25
przez tupek
przemekcrx napisał(a):
drech napisał(a):A ja uważam, że problem wynika z niewłaściwego umiejscowienia czujnika (na wlocie do chłodnicy) i/lub niewłaściwej (za niskiej) temperatury załączania. Sam mam zamontowane elektryki i chyba nigdy mi się nie załączyły obydwa.
Natomiast jeżeli chodzi o pobór prądu, to na pewno nie przekracza 20A/wentylator, bo takie mam założone i się nie palą.

Zapnij lawetę i załaduj auto :grin: i zrób traskę włącz klimę i te sprawy :mrgreen: i chcę żebyś potwierdził te słowa które tutaj napisałeś...
Solo wszystko jest ok. problem się zaczyna gdy coś ciągniemy :D

Niestety taka jest prawda.
Dodatkowo jakieś wzniesienie i mamy smażing silnika.
Wiskoza cały czas pracuje i wymusza przepływ powietrza.
Elektryki stoją nieruchomo i dopiero załączają się przy odpowiedniej temperaturze.

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 27 sty 2018 09:19:05
przez Cuba
U siebie problem rozwiązałem bardzo szybko wywaliłem termostat założyłem dodatkowy czujnik i od tamtej pory jestem spokojny nie widząc wskazówki wychylającej się grubo ponad 100 st.C :? przy okazji wiem, że nie strzeli chłodnica, uszczelka pod głowicą. W zimie dłużej się grzeje po ok. 2/3 km przełącza się na LPG silnik przy mrozach nagrzewa się do ok.80/85 st C w lecie max 92 st. C wtedy dodatkowy czujnik załącza wentylatory. Ciągnąłem kemping, w terenie samochód pracuje praktycznie bez wyłączania, wentylatory włączają się dosyć często jednak po to są :D uznaję że system chłodzenia robiąc po swojemu mam bardziej sprawny i bezpieczny dla silnika niż wyszedł z fabryki, ekologię mam gdzieś bo i tak jeżdżę na gaziwie które jak wiecie jest 90% mniej trujące niż w ON i 60% Pb tak mówili w TVP :mrgreen:
Co ważne mam tylko jeden wlot powietrza przez atrapę, aku wymieniłem przy pierwszych przymrozkach po 5 latach zaczął ciężko kręcić.
Z tego co piszecie to 3.2i nie nadaje się to tego do czego został stworzony czyli ciągnięcia przyczep bo silnik się przegrzewa, przynajmniej wiadomo dlaczego z reguły biorą olej. Nikt nie odniósł się do chłodniczki, a szkoda bo to jedna z przyczyn grzania się silnika.

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 27 sty 2018 16:05:21
przez przemekcrx
Cuba napisał(a):U siebie problem rozwiązałem bardzo szybko wywaliłem termostat założyłem dodatkowy czujnik i od tamtej pory jestem spokojny nie widząc wskazówki wychylającej się grubo ponad 100 st.C :? przy okazji wiem, że nie strzeli chłodnica, uszczelka pod głowicą. W zimie dłużej się grzeje po ok. 2/3 km przełącza się na LPG silnik przy mrozach nagrzewa się do ok.80/85 st C w lecie max 92 st. C wtedy dodatkowy czujnik załącza wentylatory. Ciągnąłem kemping, w terenie samochód pracuje praktycznie bez wyłączania, wentylatory włączają się dosyć często jednak po to są :D uznaję że system chłodzenia robiąc po swojemu mam bardziej sprawny i bezpieczny dla silnika niż wyszedł z fabryki, ekologię mam gdzieś bo i tak jeżdżę na gaziwie które jak wiecie jest 90% mniej trujące niż w ON i 60% Pb tak mówili w TVP :mrgreen:
Co ważne mam tylko jeden wlot powietrza przez atrapę, aku wymieniłem przy pierwszych przymrozkach po 5 latach zaczął ciężko kręcić.
Z tego co piszecie to 3.2i nie nadaje się to tego do czego został stworzony czyli ciągnięcia przyczep bo silnik się przegrzewa, przynajmniej wiadomo dlaczego z reguły biorą olej. Nikt nie odniósł się do chłodniczki, a szkoda bo to jedna z przyczyn grzania się silnika.

Nie miałeś 3.2 to głupot nie pisz :grin:
Mam sprawne Visco i ciągnę przyczepy max 3T bo na tyle pozwala mi hak i na sprawnym Visco i załączonej klimie nic się nie przegrzewa trzyma max 85....
Chcialem mieć ciszej :grin: to założyłem specjalie zrobioną na zamówienie aluminiowej chłodniucy już w spawanym kołnierzem na czujnik by założyć elektryki i powstał problem że elektryki nie dawały rady a wskażnik wędrował pod 100
I niestety wróciłem do Visco bo jest bezpieczniej dla silnika.

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 27 sty 2018 16:20:39
przez Cuba
Pewnie ruszyło Cie przed ostatnie zdanie :D przecież nie ja narzekam na przegrzewający się silnik tylko poprzednicy.
Większa/odpowiednia chłodnica i visco z tego co wiem, a wiem (nie tylko frotki jeżdżą po świecie) daję radę w każdym przypadku, wentylatory do upalania i tyle :mrgreen:
Ps. Każdy zrobi jak uważa, najważniejsze to unikać niepotrzebnych problemów ... w sumie prostych do rozwiązania ;)

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 27 sty 2018 18:51:45
przez lysy
przemekcrx napisał(a):Nie miałeś 3.2 to głupot nie pisz :grin:
Mam sprawne Visco i ciągnę przyczepy max 3T bo na tyle pozwala mi hak i na sprawnym Visco i załączonej klimie nic się nie przegrzewa trzyma max 85....
Chcialem mieć ciszej :grin: to założyłem specjalie zrobioną na zamówienie aluminiowej chłodniucy już w spawanym kołnierzem na czujnik by założyć elektryki i powstał problem że elektryki nie dawały rady a wskażnik wędrował pod 100
I niestety wróciłem do Visco bo jest bezpieczniej dla silnika.


Prawda :>: przy sprawnym visco można plac pozamiatać :mrgreen:

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 27 sty 2018 21:44:48
przez tupek
lysy napisał(a):
przemekcrx napisał(a):Nie miałeś 3.2 to głupot nie pisz :grin:
Mam sprawne Visco i ciągnę przyczepy max 3T bo na tyle pozwala mi hak i na sprawnym Visco i załączonej klimie nic się nie przegrzewa trzyma max 85....
Chcialem mieć ciszej :grin: to założyłem specjalie zrobioną na zamówienie aluminiowej chłodniucy już w spawanym kołnierzem na czujnik by założyć elektryki i powstał problem że elektryki nie dawały rady a wskażnik wędrował pod 100
I niestety wróciłem do Visco bo jest bezpieczniej dla silnika.


Prawda :>: przy sprawnym visco można plac pozamiatać :mrgreen:

Sprawne wisco zamiata plac gdy się załączy, a jak działa cały czas to niestety jest uszkodzone.
Przy 3.2 wiskoza jest najlepszym rozwiązaniem i nic tego nie zmieni.
Problemem jest znalezienie sprawnej.

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 27 sty 2018 22:14:15
przez lysy
Pewne problemy, nawet medycyna rozwiązuję w prosty sposób. Wymiana na nowe.
Trzeba przestać być łowcą okazji na allegro, tylko kupić nowe sprawne :mrgreen:

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 29 sty 2018 12:15:17
przez tupek
lysy napisał(a):Trzeba przestać być łowcą okazji na allegro, tylko kupić nowe sprawne :mrgreen:

Gdyby to było takie proste.

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 02 lut 2018 08:41:46
przez mody1

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 02 lut 2018 20:18:33
przez tupek
Pewnie że bym brał...ale.
Jak będzie uszkodzone takie jak nowe które kupiłem w Polsce.
Musiałby być ktoś znajomy z ameryki, kto by złożył to wisco i przetestował.
Ryzyko kupna złego wisco - nowego lub używanego jest bardzo duże.
A najgorsze jest to że wico pokazuje swą skuteczność wtedy kiedy jet taka potrzeba a na wolnych obrotach raczej będzie ciężko aby się załączyło.

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 03 lut 2018 11:32:47
przez przemekcrx
tupek napisał(a):Pewnie że bym brał...ale.
Jak będzie uszkodzone takie jak nowe które kupiłem w Polsce.
Musiałby być ktoś znajomy z ameryki, kto by złożył to wisco i przetestował.
Ryzyko kupna złego wisco - nowego lub używanego jest bardzo duże.
A najgorsze jest to że wico pokazuje swą skuteczność wtedy kiedy jet taka potrzeba a na wolnych obrotach raczej będzie ciężko aby się załączyło.

Czyli nie znasz zasady działania sprawnego Visco ;) powinieneś kopa dostać bo było pisane już trylion razy :mrgreen:

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 03 lut 2018 15:44:34
przez tupek
Ok.
Zimne wisko kręci się prawie równo z obrotami silnika, ale da się go zatrzymać ręką.
Gdy powietrze wylatujące z chłodnicy osiągnie odpowiednią temperaturę, w wikozie otwierają się zaworki z których olej jest rozprowadzany po kanalikach.
Efektem jest zwiększone tarcie wewnętrzne i sprzęgło reaguje identycznie z obrotami silnika aż do schłodzenia i zamknięcia zaworków.
Zasadę znam aż za dobrze i może dlatego nie odpowiadają mi nowe wiskozy które pracują na pół spięte.
Mi osobiście właśnie bardzo przeszkadza taka wialnia przy każdorazowym wzroście obrotów, a że mam automat to tym bardziej przeszkadza.
Jeżeli masz sprawne na 200% wisko, to z chęcią odkupię ;)

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 03 lut 2018 18:56:59
przez lysy
Widzę że masz ogromną chęć poprawić inżynierów z Isuzu. Bardzo dobrze bo oni też nie ustrzegli się błędów tej konstrukcji. Rozumiem ze posiadasz odpowiednia wiedzę, doświadczenie i zaplecze techniczne aby przeprowadzić stosowne badania. Pewnie po badaniach zrobisz odpowiednie testy dla uzyskania homologacji. A to pamiętaj już krok od patentu.....
Jeśli oczywiście nie masz zamiaru tego robić, a też nie chcesz robić przysłowiowego druciarstwa sugeruje, kup nowe i ciesz się autem......sprawnym :mrgreen:

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 03 lut 2018 20:45:45
przez przemekcrx
tupek napisał(a):Ok.
Zimne wisko kręci się prawie równo z obrotami silnika, ale da się go zatrzymać ręką.
Gdy powietrze wylatujące z chłodnicy osiągnie odpowiednią temperaturę, w wikozie otwierają się zaworki z których olej jest rozprowadzany po kanalikach.
Efektem jest zwiększone tarcie wewnętrzne i sprzęgło reaguje identycznie z obrotami silnika aż do schłodzenia i zamknięcia zaworków.
Zasadę znam aż za dobrze i może dlatego nie odpowiadają mi nowe wiskozy które pracują na pół spięte.
Mi osobiście właśnie bardzo przeszkadza taka wialnia przy każdorazowym wzroście obrotów, a że mam automat to tym bardziej przeszkadza.
Jeżeli masz sprawne na 200% wisko, to z chęcią odkupię ;)

Była okazja i kupiłem na aledrogo z troopera za 100zł i chodzi już 3 rok
Zaraz po odpaleniu nie zatrzymasz chodzi ok 40sekund do 1min na sztywno ,po tem zatrzymasz :mrgreen: oczywiście na zimnym.

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 03 lut 2018 23:16:05
przez tupek
Szukam, ale jest ciężko, bo jakie bym nie kupił to albo zapięte albo nie załączające się.
Dziwi mnie że moja frota miała wisko które się nie zapinało i poprzedni właściciel nie zwrócił na to uwagi.
Cóż zrobić.. do czasu gdy nie znajdę sprawnego wisco muszę walczyć z elektrykami.

lysy napisał(a):Widzę że masz ogromną chęć poprawić inżynierów z Isuzu. Bardzo dobrze bo oni też nie ustrzegli się błędów tej konstrukcji. Rozumiem ze posiadasz odpowiednia wiedzę, doświadczenie i zaplecze techniczne aby przeprowadzić stosowne badania. Pewnie po badaniach zrobisz odpowiednie testy dla uzyskania homologacji. A to pamiętaj już krok od patentu.....
Jeśli oczywiście nie masz zamiaru tego robić, a też nie chcesz robić przysłowiowego druciarstwa sugeruje, kup nowe i ciesz się autem......sprawnym :mrgreen:

A tu nie wiem o co chodzi :niewiem:

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 04 lut 2018 10:08:33
przez przemekcrx
Szukaj od 3.5V6 różni się tylko ilością łopat na smigle i cenowo jest taniej niż do froty :mrgreen:

Re: Frontera 3,2 na co zwrocic uwage?

PostNapisane: 04 lut 2018 19:23:06
przez tupek
Dzięki.
To już zawsze jakieś pole do popisu.