Witamy !



Frontera - czy to bezpieczne?

Jesteś zainteresowany zakupem auta, masz pytania, a może interesuje Cię Frota, która jest daleko? Może ktoś już ją oglądał i niepotrzebnie będziesz jechał.

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez shadow_one » 09 sty 2015 11:37:02

jrzeuski napisał(a):
shadow_one napisał(a):Cały czas tkwiłem w takim właśnie przekonaniu...
Czarne - 2H bez ograniczeń, 4H do 90/h
Mechanik musi nieźle z Ciebie żyć :D


No właśnie w tym sęk że dla zmniejszenia spalania 4H lub 4L włączane jest u mnie tylko w terenie :D
Także jak narazie mechanik odwiedzany tylko przy standardowych wymianach :)
I niech tak zostanie!

-- Dodano 09 sty 2015 12:40:55 --

Huberek napisał(a):Jest napisane coś podobnego, ale jest pewna różnica.
Sprawdzę wieczorem co mam.


No i ja wieczorem po robocie siadam i studiuje dokładnie obsługę reduktora i jazdę na poszczególnych przełączeniach
shadow_one
 

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez jrzeuski » 09 sty 2015 12:03:28

shadow_one napisał(a):
jrzeuski napisał(a):
shadow_one napisał(a):Cały czas tkwiłem w takim właśnie przekonaniu...
Czarne - 2H bez ograniczeń, 4H do 90/h
Mechanik musi nieźle z Ciebie żyć :D


No właśnie w tym sęk że dla zmniejszenia spalania 4H lub 4L włączane jest u mnie tylko w terenie :D
Czyli przypadkiem używałeś samochodu zgodnie z zaleceniami i uratowałeś przedni napęd przed zniszczeniem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez brum » 09 sty 2015 14:52:02

jrzeuski napisał(a):A masz manual do A? :shock:

Przecież jest instrukcja obsługi do A polift po polsku.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez Huberek » 09 sty 2015 23:18:03

Jest na 78 stronie ... Wskazówki
"Nie zrywać przyczepności kół, za wyjątkiem
sytuacji wyjątkowych nie włączać napędu na cztery
koła przy zablokowanych piastach przednich
podczas jazdy po drogach utwardzonych *
(autostrady, drogi miejskie, ulice itp.)"

natomiast na str. 76 tam gdzie jest opis posługiwania się napędami takiego zapisu brak.
"2H do normalnej jazdy drogowej.............."
"4H Zapewnia największa przyczepność na mokrej
i śliskiej nawierzchni ............Pojazd nie może przekraczać
prędkości 100 km/h"
"4L Zapewnia maksymalną moc i przyczepność
podczas jazdy w terenie górzystym ............
Pojazd nie może przekraczać prędkości 40 km/h"

Może to prowadzić do nieporozumień, ale wynika z tego że na mokrym asfalcie używanie 4H jest dopuszczalne.
W końcu jakieś naprężenia ten układ powinien znieść bez bólu.

Instrukcja nie posiada daty ani wskazania modelu/rocznika którego dotyczy,
ale można się domyślić, że dotyczy A poliftowej (załączanie napędów - schemat dźwigni, wygląd deski, opis wskaźników i przełączników)
Ostatnio edytowano 09 sty 2015 23:26:22 przez Huberek, łącznie edytowano 1 raz
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez adam-wwy » 09 sty 2015 23:23:35

adrianee36 napisał(a):to czemu po rowach lezy zima 90% aut przednio napedowych? glupie gadanie ,nawet 4x4 jak ktos nie ma wyobrazni to wyleci z zakretu.


Bo wiekszość aut na polskich drogach ma przedni napęd?
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez ali » 09 sty 2015 23:33:52

adam-wwy napisał(a):
adrianee36 napisał(a):to czemu po rowach lezy zima 90% aut przednio napedowych? glupie gadanie ,nawet 4x4 jak ktos nie ma wyobrazni to wyleci z zakretu.


Bo wiekszość aut na polskich drogach ma przedni napęd?

:>:
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez wilczy » 10 sty 2015 00:17:09

Dzięki za uświadomienie mnie i wyprowadzenie z błędów, o paru rzeczach nawet nie pomyślałem, do tej pory dużą masę froty brałem za plus, bo gdy cinkol wjedzie nam w :dupa: to ledwo to odczujemy, nie przesunie nas na poprzedzający samochód i pewnie obędzie się bez bólu karku, nie pomyślałem jak bardzo może wydłużyć to jednak drogę hamowania. Aż tak słabo z tymi hamulcami? Co do opon, to mając założone opony typu AT, nie musimy sie bawic w zmianę opon na zimowe/letnie? Wyglądają na bezpieczne niezależnie od warunków.
wilczy
 

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez Semir » 10 sty 2015 00:35:42

Panie opona to opona jak będzie lodowisko to żadna opona ci :dupa: nie uratuje.

Masa robi swoje pa plusy a i minusy. Moja żona miała dachowanie frotą kilka rolek
i wiele się jej nie stało w osobowym zwykłym aucie nie było by tego.

Fotki są w temacie Konie frotki zobacz sobie.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez drech » 10 sty 2015 00:35:48

Ten temat, jak rzadko, został wyczerpany w drugim poście. Nie potrzebujesz terenówki, a już na pewno bez centralnego dyfra. Większość cech frontery będzie dla Ciebie wadami.
Na zimę są zimówki. Sprawdzają się najlepiej.

Na marginesie, a zastanawiałeś się co będzie jak siedząc we fronterze wjedzie w Ciebie ciężarówka? Albo pociąg? Autobus? Czołg? Może warto jednak poszukać czegoś bezpieczniejszego?
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez Semir » 10 sty 2015 00:37:46

drech napisał(a):Ten temat, jak rzadko, został wyczerpany w drugim poście. Nie potrzebujesz terenówki, a już na pewno bez centralnego dyfra. Większość cech frontery będzie dla Ciebie wadami.
Na zimę są zimówki. Sprawdzają się najlepiej.

Na marginesie, a zastanawiałeś się co będzie jak siedząc we fronterze wjedzie w Ciebie ciężarówka? Albo pociąg? Autobus? Czołg? Może warto jednak poszukać czegoś bezpieczniejszego?



Masz na myśli skota ?
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez Huberek » 10 sty 2015 08:51:32

wilczy napisał(a):.... Aż tak słabo z tymi hamulcami? ....

Hamulce są OK. Nie trzeba mocno deptać. Bez problemu blokują się koła i robią się sanie.
Jak w każdym ciężkim aucie. Kto jeździł dostawczakiem z podobnego rocznika ten wie.
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez shadow_one » 10 sty 2015 09:53:29

Huberek napisał(a):Jest na 78 stronie ... Wskazówki
"Nie zrywać przyczepności kół, za wyjątkiem
sytuacji wyjątkowych nie włączać napędu na cztery
koła przy zablokowanych piastach przednich
podczas jazdy po drogach utwardzonych *
(autostrady, drogi miejskie, ulice itp.)"

natomiast na str. 76 tam gdzie jest opis posługiwania się napędami takiego zapisu brak.
"2H do normalnej jazdy drogowej.............."
"4H Zapewnia największa przyczepność na mokrej
i śliskiej nawierzchni ............Pojazd nie może przekraczać
prędkości 100 km/h"
"4L Zapewnia maksymalną moc i przyczepność
podczas jazdy w terenie górzystym ............
Pojazd nie może przekraczać prędkości 40 km/h"

Może to prowadzić do nieporozumień, ale wynika z tego że na mokrym asfalcie używanie 4H jest dopuszczalne.
W końcu jakieś naprężenia ten układ powinien znieść bez bólu.

Instrukcja nie posiada daty ani wskazania modelu/rocznika którego dotyczy,
ale można się domyślić, że dotyczy A poliftowej (załączanie napędów - schemat dźwigni, wygląd deski, opis wskaźników i przełączników)


Dokładnie tego samego się doczytałem.
Z tym że ja czytałem tylko stronę 76, a 78 już nie...
Ale bym "zarobił" na częściach...
Faktem jest że frota nie ma mechanizmu różnicowego i dlatego z 4H nie można po suchym jeździć bo się rozwali napęd.

Ale za to doczytałem że przy zapiętym przodzie można włączać i wyłączać 4H podczas jazdy, ale 4L już tylko na postoju.

Człowiek całe życie się uczy, dobrze że ja nie nauczyłem się na błędzie :wink:

-- Dodano 10 sty 2015 11:04:23 --

wilczy napisał(a): Co do opon, to mając założone opony typu AT, nie musimy sie bawic w zmianę opon na zimowe/letnie? Wyglądają na bezpieczne niezależnie od warunków.


Tak apropo bezpieczeństwa.
W manualu jest napisane że ciężej jest wyprowadzić frote z poślizgu mając 4H niż na 2H.
Potwierdze że mając tylko na tył łatwo jest wprowadzić i wyprowadzić z kontrolowanego poślizgu.
Ale jak to się ma do zapiętego 4H?
Ktoś miał jakieś przygody?
Bo wydawać by się mogło że jednak na 4 powinno być łatwiej...
shadow_one
 

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez Huberek » 10 sty 2015 10:11:00

Sory że sam siebie...
Huberek napisał(a):.... wolę zimą tylnonapędowce od przednio.....
hamując silnikiem na śliskim auto ma tendencję do prostowania kierunku i wychodzenia z poślizgu.
...

Jest tendencja do ustawiania auta w kierunku jazdy (lotu.. :) )
natomiast 4x4 nie będzie tego efektu, zwłaszcza bez różnicówki między osiami .... paniczne kręcenie kierownicą pogorszy sprawę
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez Kakarotto » 10 sty 2015 10:53:17

Huberek napisał(a):Sory że sam siebie...
Huberek napisał(a):.... wolę zimą tylnonapędowce od przednio.....
hamując silnikiem na śliskim auto ma tendencję do prostowania kierunku i wychodzenia z poślizgu.
...

Jest tendencja do ustawiania auta w kierunku jazdy (lotu.. :) )
natomiast 4x4 nie będzie tego efektu, zwłaszcza bez różnicówki między osiami .... paniczne kręcenie kierownicą pogorszy sprawę




Mi osobiście pomaga dołączenie przedniego napędu jak dupa zaczyna ociekać. Wtedy w 80 % auto udaje się opanować i zmusić do jazdy tam gdzie ja chce.

Jest to moja 2 zima na MTkach. I czuje się bezpieczniej niż na szosówkach które miałem. W zimę poprostu TRZEBA MYŚLEĆ kilometr do przodu.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek

ByłA Frota A Sport 2.5 V6, mosty z B, snorkel, MT 32


Jest Pajero II 3.0 V6
Avatar użytkownika
Kakarotto
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 282
Obrazki: 2
Dołączył(a): 29 kwi 2011 23:44:12
Lokalizacja: Tychy
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez Huberek » 10 sty 2015 10:59:12

Oczywiście, że 4x4 pomaga .... ale w czasie jazdy.
Ale nie w bardzo podbramkowej sytuacji.
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez fly_jabko » 12 sty 2015 12:43:01

Huberek napisał(a):Oczywiście, że 4x4 pomaga .... ale w czasie jazdy.
Ale nie w bardzo podbramkowej sytuacji.


Zgadza się... Zeszłej zimy (co prawda miałem jeszcze bardzo słabe oponki) na pewnym odcinku drogi pod śniegiem był lodzio... Nic nie pomogło - przy prędkości ok 50-60km/h zwiedziłem sobie rów ;) Ale sam z niego wyjechałem, obejrzałem autko - kompletnie nic się nie stało! Spokojnie więc sobie wracałem po pracy do domku.

W płaszczaku ta historia pewnie inaczej by się zakończyła ;) mniejsze koła, mniejszy prześwit - nie "wjechał" bym do rowu a zarył bym w niego... W najlepszym wypadku urwany zderzak i stłuczona lampy i grill ;) a dalej to już wiadomo - pomoc drogowa itp ;)
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez piotr » 25 sty 2015 12:02:34

Czyli na zimę AT-eki z oznaczeniem M+S nie są najlepszym rozwiązaniem?
piotr
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 gru 2014 19:49:32
Lokalizacja: PŁOCK
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez dodgethis » 25 sty 2015 13:14:20

piotr napisał(a):Czyli na zimę AT-eki z oznaczeniem M+S nie są najlepszym rozwiązaniem?


Musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób korzystasz z auta. Ja śmigam na sporych MT i innych nie chcę. Zasada jest taka że jeśli nie zjeżdżasz z asfaltu to tradycyjna zimówka będzie ideales. Jeśli jednak więcej czasu spędzasz poza drogą to AT/MT będą lepsze. Po prostu im bardziej opona terenowa tym ostrożniej trzeba jeździć po śliskim asfalcie.
Michał


Frontera B 2.2 DTI - lift 3", body lift 2'', Maxxis Creepy Crawler 35", mosty 4.78
Avatar użytkownika
dodgethis
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 24 lis 2013 10:08:07
Lokalizacja: KWI
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez luki18 » 25 sty 2015 13:26:30

To prawda:) Ja ostatni sezon jeździłem na wranglerach HP i to był pierwszy raz z takimi oponkami. wcześniej pocinałem plasczakiem całkiem inna charakterystyka dohamowań, teraz pocinam na AT yokohamy Innych opon nie założę, chociaż 70 % czasu spędzam na szosie ale śnieg, błoto, szutry, trawa idą jak burza. Oczywiście jak ktoś pisał wcześniej hamowanie na śliskim trzeba zaplanować wyjeżdżając z garażu :) na lodzie jedynie łyżwy i kolce są dobre :)
luki18
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 108
Dołączył(a): 27 cze 2013 08:31:09
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera - czy to bezpieczne?

Postprzez Huberek » 26 sty 2015 09:03:53

Ja stawiam auto na zimówkach z agresywnym (klockowym) bieżnikiem przez cały rok.
Wolę mieć trakcję na szosie, w terenie jest więcej czasu i "jakoś to będzie".
Hardkoru nie uprawiam, a jak do tej pory to na razie ja byłem holownikiem.
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zakup kontrolowany



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości