Strona 3 z 3

Re: A sport 2.0. Kilka pytań przed kupnem :)

PostNapisane: 12 paź 2015 14:16:00
przez jrzeuski
Jak kupujesz samochód, to wykupujesz OC na siebie. Nic nie musisz pisać o dotychczasowym, to broszka poprzedniego właściciela. I tak pewnie będzie wnioskował o zwrot części składki, która pozostała do końca okresu jego ubezpieczenia (1/12 za każdy miesiąc).

Re: A sport 2.0. Kilka pytań przed kupnem :)

PostNapisane: 12 paź 2015 15:39:24
przez luki18
jrzeuski napisał(a):OC się odnawia automatycznie. Jako dług, jeśli nie zapłaci się składki. Dziwne, że w ogłoszeniu silnik ma 85KM. Może ma na to kwit z hamowni, ale fabrycznie było 115 :D Poza tym inne opony na przodzie niż na tyle. Rozmiar wydaje się ten sam, więc problemów być nie powinno. Jak słabo radzi sobie na benzynie to kwestia pompy albo elektryki czujników, do ogarnięcia niewielkim kosztem.

Zgadza się tylko ktoś pomylił jednostki i napisał ilość KW z dowodu nie myśląc aby zamienić jednostki 85 Kw = 115 KM :P

Re: A sport 2.0. Kilka pytań przed kupnem :)

PostNapisane: 12 paź 2015 19:43:33
przez dlaextremalnychpl
Nie jestem do końca tego pewien, miałem auto co prawda z ważnym przez miesiąc oc gdy się skończyło opłaciłem tańsze w innej ubezpieczalni później okazało się, że płacę 2x oc... ;)

-- Dodano 12 paź 2015 20:48:14 --

Wracając do tematu auta, przyjmijmy że lpg jest tam od 2009 roku bo wtedy był rejestrowany w Polsce. Co z ciekawszych awarii może mnie czekać :D ? Silnik kolizyjny jest wiecie coś w tym temacie ?

Re: A sport 2.0. Kilka pytań przed kupnem :)

PostNapisane: 12 paź 2015 19:49:56
przez jrzeuski
Bezkolizyjny.

Re: A sport 2.0. Kilka pytań przed kupnem :)

PostNapisane: 13 paź 2015 12:03:26
przez Lukasz89
mandibul napisał(a):Lukasz89 kupiłeś już jakąś frotkę. Dawno nie przeglądałem tego działu, ale jeśli będziesz chciał znowu obejrzeć jakąś frotę w Warszawie to pisz. Na mechanice znam się amatorsko, ale zawsze mogę ocenić stan w porównaniu do mojej.



Cześc,
no narazie nic nie trafiłem a chwilowo nie mam czasu na poszukiwania (praca). Jakby cos sie trafiło w Wawie to napewno sie do Ciebie odezwe! Dzieki za propozycje :)

Re: A sport 2.0. Kilka pytań przed kupnem :)

PostNapisane: 15 paź 2015 17:10:25
przez dlaextremalnychpl
Podpowiedzcie jeszcze coś w temacie przednich przegubów bo podobno "biją" przy mocnym skręcie. Nie jest to czasem coś ze skrzynią albo reduktorem? I kolejne pytanie jak padnie przedni przegub to da się zapiać skrzynie tylko na tył? czy w opcji 2kolowej ciągnie przód?

Re: A sport 2.0. Kilka pytań przed kupnem :)

PostNapisane: 15 paź 2015 17:21:18
przez brum
Przecież normalnie działa tylko tył. Jak padnie przegub to nie będzie napędu na przód.
Jak klikają na skręcie to przeguby. Jak coś strzela to sprzęgiełka.

Re: A sport 2.0. Kilka pytań przed kupnem :)

PostNapisane: 15 paź 2015 17:21:39
przez adrianee36
dlaextremalnychpl napisał(a):Podpowiedzcie jeszcze coś w temacie przednich przegubów bo podobno "biją" przy mocnym skręcie. Nie jest to czasem coś ze skrzynią albo reduktorem? I kolejne pytanie jak padnie przedni przegub to da się zapiać skrzynie tylko na tył? czy w opcji 2kolowej ciągnie przód?


WTF ? :shock:

Re: A sport 2.0. Kilka pytań przed kupnem :)

PostNapisane: 18 paź 2015 11:16:01
przez dlaextremalnychpl
Ok czyli przedni napęd jest dołączanym napędem w Nivie miałem stały a jak przedni padł to auto nie jechało, dopiero po zapięciu blokady na wszystkie koła jako tako jechał ;) Dlatego pytam jak w trasie się posypie to czy dojadę ;) A co do "sprzęgiełek" jestem zielony w tym temacie, zaraz odwiedzę dział mechaniczny ;) Dzięki za odp.

Re: A sport 2.0. Kilka pytań przed kupnem :)

PostNapisane: 18 paź 2015 11:22:00
przez RudeBoy
Weź człowieku poczytaj o samochodzie, który chcesz kupić i nie zadawaj tutaj takich pytań.

Re: A sport 2.0. Kilka pytań przed kupnem :)

PostNapisane: 18 paź 2015 14:46:40
przez Jake
Niva ma permanetny naped na 4 koła, Frota ma stały napęd na tył, a przód dołączany wajchą.
W Nivie masz centralny dyferencjał (z opcją zblokowania wajchą), we Frocie dyferencjalu nie ma. (stad brak opcji "4WD Full Time" jak w Jeepie.) Przedni most dopinany jest na sztywno. Naped na 4 koła we frocie działa tak samo jak Niva z zablokowanym centralnym dyfrem.
Reduktor działa podbnie jak w Nivie. Tylko tam masz trzy osobne dzwignie, we Frocie sa tylko dwie. Normalna dzwignia biegow + druga dzwignia reduktora umozliwiajaca dopiecie przodu i zalaczenie reduktora.
Pozycje dźwigni sa takie:
2H - tylko tył 4x2
4H - 4x4
N - luz ( pozycja nie jest zaznaczona na gałce, ale znajduje sie w pół drogi miedzy 4H a 4L) - i tu nie pamietam, A2.0 ma inna skrzynie niz kazda inna Frota, czy pozycja Neutral jest w tym samym miejscu? Czy w ogole jest? - poprawcie jak sie myle.
4L - 4x4 + załaczony reduktor
Skrzynia rodzielcza dołacza lub odpina naped na przedni wał. W takim wypadku, przy wylaczonym napedzie na przod, toczace sie swobodnie po jezdni koła napedzaly by niepotrzebnie most i wał, ktory bylby niepolaczony ze skrzynia. Sprzegiełka umozliwiaja odlaczenie kół od półosi mostu, celem zmniejszenia oporów toczenia auta. Standardowo sa automatyczne, mozna zamontowac takze takie przelaczane recznie.