przez grzesst27 » 31 gru 2012 12:14:22
Przepraszam Zenku, że dopiero teraz piszę, ale piszę.....
Jeżeli chodzi o moje doświadczenia z Oponami we frotkach (jeździłem długą na oponach 255 i 235, oraz sportem na 255 i 225 - celowo nie podaję profilu, bo przy jakości prowadzenia samochodu nie odgrywa on większego znaczenia, a na pewno nie takiego jak szerokość), mogę z całą pewnością odradzić szerokość 255, a w szczególności w Sportach. Drogie jakie mamy każdy wie, nie piszę tu o dziurach ale o koleinach.... po prostu rozstaw Frotki na kapciach 255 wybitnie nie współgra z koleinami w naszych drogach, w związku z czym auto pływa i całą energię jadąc poświęcasz na kontrowanie i znowu o ile long w miarę "sunie" ze względu na masę i długość, to Sport skacze jak pchełka. I znowu problem, bo w lato nie ma z tym większego problemu to zimą przy bardzo śliskiej auto samo wprowadza się w poślizg wskakując i wyskakując z kolein - to jest moje subiektywne wrażenie, choć nigdy bokiem nie poszedłem..... No i nie zawsze da się "garbami" jechać.
Najdłużej jeździłem Sportem na oponach 225 - auto idealnie trzyma się na szosie, prowadzi się jakby jechało po szynach i koleiny jakby nie istniały dla niego, problem jedynie polega na tym że p[rzy średnich felgi 15 cali opona w rozmiarze 225 maxymalnie może mieć profil 80, więc troszkę niskie te kółka, a co za tym idzie nie za ładny wygląd auta, prześwit mały i przekłamania w liczniku około 7-8 km przy prędkości 100km/h.
Tak więc najlepszym i naj optymalniejszym rozwiązaniem zdają się być opony o rozmiarze 235r75 (konia z rzędem temu co znajdzie 235r80) oczywiście wszystkie te obserwacje moje dotyczą kółek o średnicy 15 cali, ale z szesnastkami jest identycznie jeżeli chodzi o szerokość opony jedyne profil trzeba przeliczyć.
Najlepsze opony jakie miałem (pomijając rozmiar) to opony Yokohama Geolandar AT - po prostu idealne!!! na suchym, na mokrym i w zimie - to jest oczywiście pewien kompromis, bo wychodzę założenia że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, ale jak się pewne kwestie zweryfikuje o zasobność portfela to niestety trzeba szukać kompromisów.... Opony opisywane powyżej przeze mnie tym kompromisem są z całą pewnością!!!!
kupiłem je zimą i skończyło się jeżdżenie z napędem 4x4 w zimie i spalanie w okolicy 20 litrów w Frotce Sport, opony Yokohama dawały radę na śniegu bez większego problemu - wiadomo szału nie ma jak w osobówce na nowych zimówkach z górnej półki, ale przy odrobinie umiejętności i wyobraźni całkiem fajnie się jeździło zimą. Najmniejsze doświadczenia miałem z tymi oponkami w terenie więc nie chcę tu wyrokować, ale spotkałem się w sieci z pochlebnymi opiniami dotyczącymi tych opon w błocie - ale tak jak mówię to informacja z drugiej ręki.
Całkowitą odpowiedzialność ponoszę za własne obserwację, czyli to co na własnej skórze sprawdziłem i powiem krótko:
IDEALNY KOMPROMIS CENY, JAKOŚCI I PRZYCZEPNOŚCI W RÓŻNYCH WARUNKACH!!!!
Gdybym jeszcze raz kupował opony to kupiłbym je jeszcze raz!!!! - to chyba najlepsze rekomendacja....
Uffff to chyba tyle, mam nadzieję że choć troszkę udało mi się naświetlić zjawisko...... Jeśli komuś się to przyda to będę wdzięczny za "plusika".
Pozdrawiam Grześ!
Autor postu otrzymał pochwałę