Witamy !



Opony

Wszystko co dotyczy bucików dla naszych frotek

Re: Opony

Postprzez kulek » 06 kwi 2013 17:06:36

felga seryjna aluminiowa plus dystanse 3cm lift wykonam na drazkach oraz wieszaki i dokladka piora. konkretnie chodzi mi o przedni blotnik czy trzeba bedzie przycinac?
Avatar użytkownika
kulek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 lut 2013 19:11:56
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Opony

Postprzez adrianee36 » 06 kwi 2013 17:08:18

RudeBoy napisał(a):może mieć problem z poruszaniem się bez reduktora i z przednim mostem :D ale to detale...


Ja mam 31.5 cala (265/70R16) i od kąt mam manuale to mam zero problemow z mostem, fakt demon predkosci to to nie jest :)

PS. przedni błotnik przycinałem (róg 2 cm) bo przy felach et-25 przy skrecie przycierało.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Opony

Postprzez Satan » 07 kwi 2013 19:53:55

ja mam 33x12,5 et 50 i błotniki przednie trzeba było całkiem uciąć. a na tyl weszły bez przeróbek.

do szerokich kapci musisz miec felge wysuniętą bo koła z przodu nie skręcisz.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2013 19:53:22 przez Satan, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam.
Satan.

Frontside service
https://www.facebook.com/frontsideservicepl
Przeróbki i budowa aut terenowych.
tel.600785219
Avatar użytkownika
Satan
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 727
Obrazki: 34
Dołączył(a): 11 paź 2009 09:20:11
Lokalizacja: Poczesna k. Częstochowa
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Opony

Postprzez kulek » 08 kwi 2013 09:48:27

Satan napisał(a):ja mam 33x12,5 et 5 i błotniki przednie trzeba było całkiem uciąć. a na tyl weszły bez przeróbek.

do szerokich kapci musisz miec felge wysuniętą bo koła z przodu nie skręcisz.




Wrzuciłem dystans 3cm ale mysle o felgach z ET-25, a na seryjnym moscie smigasz? czy sztywniak?
Avatar użytkownika
kulek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 lut 2013 19:11:56
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Opony

Postprzez maciek622435 » 18 kwi 2013 19:00:06

Powiedzcie mi wejdą mi 265/75r16 do frontery b longa jak ją dźwignę w cale?
maciek622435
 

Re: Opony

Postprzez Satan » 18 kwi 2013 19:52:29

kulek napisał(a):
Satan napisał(a):ja mam 33x12,5 et 50 i błotniki przednie trzeba było całkiem uciąć. a na tyl weszły bez przeróbek.

do szerokich kapci musisz miec felge wysuniętą bo koła z przodu nie skręcisz.




Wrzuciłem dystans 3cm ale mysle o felgach z ET-25, a na seryjnym moscie smigasz? czy sztywniak?


mam seryjne mosty, ale moja frota waży 1400 kg ;)
jak frota jest doposażona i waży jak moja kiedyś czyli koło 2200 kg, to mosty nie wytrzymają.
Pozdrawiam.
Satan.

Frontside service
https://www.facebook.com/frontsideservicepl
Przeróbki i budowa aut terenowych.
tel.600785219
Avatar użytkownika
Satan
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 727
Obrazki: 34
Dołączył(a): 11 paź 2009 09:20:11
Lokalizacja: Poczesna k. Częstochowa
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Opony

Postprzez zulu_mike » 09 maja 2013 02:25:45

Jutro w końcu odbieram frotę po pozakupowym ogarnięciu, paluszki się palą żeby w końcu pojeździć. Teraz potrzeba opon. Masakra z wyborem do 4x4, może mi doradzicie. Plan jest taki że frota jeździ cały rok na jednych gumach do pracy + 2x w miesiącu w lekki teren. Zależy mi na tym, żeby nie zabić się na tych oponach w zimie i na nieco bardziej agresywnym bieżniku. Przy czym nie chciałbym specjalnie zwiększać zużycia paliwa, już wystarczy ;) Przebiegi będą małe - tak z 1000km/mc. Maxymalny budżet (i tak już 2x naciągnięty) to około 1500zł, no 1600 zł to maximum maximorum.

Pierwszy problem to rozmiar: 235/75 R15 czy 30x9.5 R15 czy 31x10.5 R15. To w połączeniu z ceną daje mi kilka możliwości wyboru. O wszystkich tych oponach poczytałem i najfajniejsze wydają mi się Goodyear Duratrack, ale stać mnie jedynie na najmniejszy rozmiar.

Wybór:
GY DuraTrack 235/75 - 1473,48 zł
Kumho KL78 30x9.5 - 1520 zł
GT Radial Adventuro AT 31x10.5 - 1550 zł
GT Radial Adventuro MT 31x10.5 - 1475 zł

Dzięki za pomoc!
zulu_mike
 

Re: Opony

Postprzez Trzeci » 12 maja 2013 17:38:07

Jeżłi większośc na asfalcie to odpuść sobie MT szkoda kasy - za szybka zejdą, z opon AT jezeli nie chcesz BFG AT to Dura Trac będa ok.... rozmiar to jak chcesz
Ja mam 31x10,5x15 i czuć już to po oporach toczenia. Dasz mniejsze bedzie wygladal bardziej szosowo ale za to silnik i skrzynia beda miały lzej. O AT Kumho nie wypowiem sie bo nie widziałem u nikogo ze znajomych
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Opony

Postprzez oposs » 12 maja 2013 18:52:05

zulu_mike napisał(a):GY DuraTrack 235/75


Zapytaj kol. Ironcruz i nie bój się dużego koła

Trzeci napisał(a):MT[...]za szybka zejdą


Bujda na resorach. Warunek: auto sprawne, opony dobrane do masy
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Opony

Postprzez RudeBoy » 12 maja 2013 19:10:59

oposs napisał(a):Bujda na resorach. Warunek: auto sprawne, opony dobrane do masy


Zgadzam się.
Z KM2 po 24000km ubyło max 1,5mm. Auto często jeździ po czarnym
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Opony

Postprzez lysy » 12 maja 2013 20:53:27

Mialem w Kumho kl78 dawaly rade jako zimowka rowniez
Rower
Avatar użytkownika
lysy
Mega Troll
 
Posty: 848
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:26:08
Lokalizacja: Miasto Marzeń
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Opony

Postprzez zulu_mike » 13 maja 2013 08:05:09

Właśnie to, czy nie będzie frocie za ciężko też było jakąś moją obawą i to czy przy założeniu 31" i seryjnym zawieszeniu jeszcze będzie miejsce na jego pracę.
Aktualnie skłaniam się ku tym Kumho 30x9.5, opona uniwersalna, szersza tylko 5mm od 235 a przynajmniej pełen profil. Tylko czy bieżnik nie jest zbyt mało agresywny? Internet niby twierdzi, że daje radę poza drogą. @lysy brać?
zulu_mike
 

Re: Opony

Postprzez Trzeci » 13 maja 2013 08:46:22

;a mam 31 10,5 15 i bez liftu dawalo rade
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Opony

Postprzez jrzeuski » 13 maja 2013 08:58:57

zulu_mike napisał(a):Internet niby twierdzi, że daje radę poza drogą.
Czyli gdzie? :niewiem: Tam, gdzie jest sucho i twardo każda opona da radę. Różnice zaczynają się, gdy robi się mokro i miękko. Opon uniwersalnych nie ma. AT to kompromis dla osób, które na codzień jeżdżą po czarnym i czasem chcą sobie zjechać z asfaltu i poczuć się, że mają coś więcej niż typowy SUV. Ale w gęstym błocie czy torfie natychmiast się zakleja i robi się z niej slick, który już dalej nie jedzie. Do przejechania kałuży na polnej drodze AT wystarczą, do przebicia się przez większe błotko często już nie. Na piasku AT zajedzie daleko i to chyba jedyny grunt, na którym AT radzi sobie naprawdę świetnie. A agresywnych AT nie ma, takie opony nazywają się MT :D I uważam, że to właśnie jest najlepszy wybór do jazdy po wszystkim i wcale aż tak szybko bieżnik z nich nie znika jak geometria jest w porządku. Poza tym ma co znikać ;-) Natomiast AT to świetna opcja w komplecie z wyciągarką, bo będzie ona często w użyciu. Ale to kolejna spora inwestycja w auto.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Opony

Postprzez zulu_mike » 13 maja 2013 10:59:38

No i jak mówiłem ciężka rzecz taki wybór. Mi (ale ja to się nie znam) wzór bieznika duratrac'ów wydaje się bardziej agresywny niż np wymienionych tutaj GT radial.

Myślę, że problemem z MT nie będzie ścieranie - 12 tys km rocznie, to kilka lat każde pojeżdżą, myślę o zachowaniu na drodze zimą. Jechałem tej zimy na miejscami łysawych BFG AT przy opadzie śniegu i około 0*C i szczerze przyznam, że myślałem którą barierkę zaliczę. Prędkość 30km/h i śmierć w oczach (no dobra, nie śmierć, ale rozbicie auta). Tego wolałbym uniknąć.
zulu_mike
 

Re: Opony

Postprzez vaxel » 13 maja 2013 11:12:05

zulu_mike napisał(a):Myślę, że problemem z MT nie będzie ścieranie - 12 tys km rocznie, to kilka lat każde pojeżdżą, myślę o zachowaniu na drodze zimą. Jechałem tej zimy na miejscami łysawych BFG AT przy opadzie śniegu i około 0*C i szczerze przyznam, że myślałem którą barierkę zaliczę. Prędkość 30km/h i śmierć w oczach (no dobra, nie śmierć, ale rozbicie auta). Tego wolałbym uniknąć.


Co to znaczy "miejscami łysawych" ? :niewiem: Jeśli opony były zużyte, to jakie to ma znaczenie jaka to będzie opona ? Żadna opona nie będzie trzymać, jeśli będzie łysa.
--
Konrad

Była fantastyczna i niepowtarzalna:
Frontera B Long 2.2 DTI Limited '01 | GY Wrangler Duratrac | Lift 2" Ironman
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 326
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 3
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Opony

Postprzez RudeBoy » 13 maja 2013 11:25:06

POwiedzmy sobie szczerze... MT w zimie to są dobre na kopny śnieg. Na śliskim są jak łyżwy... Auto rozpędza się nieźle ale zatrzymać gorzej.

Duratracki to bardzo dobry kompromisowy wybór.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Opony

Postprzez eric » 13 maja 2013 14:33:46

RudeBoy napisał(a):Duratracki to bardzo dobry kompromisowy wybór.

Ktoś wiek jak to się zużywa na czarnym?
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Opony

Postprzez zulu_mike » 13 maja 2013 20:41:13

Miejscami łysawe = 0.7cm bieżnika i jedna zewnętrzna krawędź bliżej 0.2cm bieżnika.

Wg tego co czytałem (głównie za oceanem) to ludzie chwalą przebiegi na Duratrac'ach.
zulu_mike
 

Re: Opony

Postprzez Odoll » 13 maja 2013 23:13:45

jrzeuski napisał(a): agresywnych AT nie ma, takie opony nazywają się MT :D

Chyba się muszę nie zgodzić po dzisiejszej lektuże w Mpiku , kartkowałem tam jakąś gazetkę 4x4 (sory nie pamiętam jaką) i tam jak byk było napisane (i zdjęcia też były) że są takowe opony , modele też podali jakie . pamiętam że technicznie przez producentów są określane jako AT+ i że w europie dość o nie trudno , jest tylko kilka modeli i to raczej na zamówienie. jak mi się uda jutro podjechać do Mpiku to klikne fote i wkleje co tam wyczytałem dokładnie.
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Koła felgi opony



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości