Strona 3 z 141

PostNapisane: 05 paź 2007 07:18:20
przez wiini
kiedyś w tvnTurbo był program gdzie zakładać nowe opony jeśli są tylko dwie nowe . wyszło im , że na tył i to bez względu na napęd ( robili testy na śliskiej nawierzchni ) . każdy jednak sam decyduje

PostNapisane: 05 paź 2007 07:48:29
przez dljm
ja słyszałem że lepiej mieć leprze opony na tyle
natomiast inna szkoła mówi że lepiej zakładać leprze opony na napedzana oś
co w naszym przypadku sie prawie pokrywa (90% jeździmy tylko na tylnej osi)

PostNapisane: 05 paź 2007 12:18:49
przez Adam
wiini napisał(a):kiedyś w tvnTurbo był program gdzie zakładać nowe opony jeśli są tylko dwie nowe . wyszło im , że na tył i to bez względu na napęd ( robili testy na śliskiej nawierzchni ) . każdy jednak sam decyduje

bo jeśli tył będzie miał gorszą przyczepność wtedy kierowanie to będą ciągłe korekty toru jazdy przód kotroluje się kierownicą
przy przednim napędzie też lepsze na tył przód kotroluje się kierownicą idodatkowo silnikiem
tył zawsze jedzie sobie więc niech będzie jak najbardziej przewidywalny
jeśli ktoś z was miał wytłuczone tylne tuleje resora (tył szczególnie) i wymienił to wie oco chodzi i ile się trzeba nakeręcic kierownicą

PostNapisane: 05 paź 2007 12:31:42
przez wojtekkk
nie wiem w jakim stanie są te opony które obecnie posiadasz ale jeżeli są ok to nowe założyłbym na przód ze względu na to że mimo napędzanej tylnej osi (w większości użytkowania) to jednak szybciej zużywają się przednie buciki- z przebiegiem kilometrów dojdzie do zrównania bieżników

PostNapisane: 06 paź 2007 14:40:55
przez Ewa
No tak... i znów zagwostka... Ale też widziałam ten program w TVN i chyba skłaniam się ku temu że lepsze na tył. Dzięki wsiem.

PostNapisane: 06 paź 2007 15:44:44
przez Ironcruz
zawsze lepsze opony na tył. Nawet w tak dziwnym miksie opon jak diagonalne + radialne (radialne na tył). Ponieważ podczas skręcania mimo wszystko większe siły boczne działają na tylne opony więc przy gorszych oponach na tylnej osi przód ładnie skręci a tył rozpocznie trudny do skontrowania uślizg.

PostNapisane: 06 paź 2007 19:41:50
przez mazurkas007
Za dobre hamowanie odpowiedzialny jest przód, za utrzymanie toru jazdy w czasie deszczu odpowiedzialny jest przód, za rozganianie wody w koleinach odpowiedzialny jest przód. Napęd daje tył - mniejszy problem jak nie można ruszyć, niż jak nie można się zatrzymać. Tak więc ja lepsze zawsze daję na przód.

ale to jak jajko i kura - dyskusja bez końca :D

PostNapisane: 06 paź 2007 20:40:53
przez mirokez
zgadza sie, mi sie wydaje ze jednak przod byl by lepsza opcja

PostNapisane: 07 paź 2007 08:30:07
przez FROTERKA
To może po przekątnej. ;-)

PostNapisane: 08 paź 2007 16:04:46
przez mkmb
W instrukcji obsługi (do ściągniecia ze strony głównej) stoi żeby lepsze opony zakładać na przód.

PostNapisane: 08 paź 2007 16:07:45
przez mirokez
o prosze i problem rozwiazany

PostNapisane: 08 paź 2007 17:44:49
przez FROTERKA
A kiedy zamierzacie zmieniać na zimówki ?

PostNapisane: 08 paź 2007 17:48:52
przez wojtekkk
bujam się cały rok na mt

PostNapisane: 08 paź 2007 18:23:00
przez mirokez
ja na moich AT tez smigam caly rok

PostNapisane: 08 paź 2007 19:21:18
przez Ewa
Ja również nie mam butów na zmianę...;)
Ale powiedzcie mi jeszcze co sądzicie na temat opon regenerowanych, czy bieżnikowanych... To to samo??? I czy na tym da się jeździć?

PostNapisane: 08 paź 2007 19:22:29
przez mirokez
z tego co wiem to opony regenerowane znikaja duzo szybciej na czarnym niz orginaly

PostNapisane: 08 paź 2007 19:49:43
przez KOBZI
znikają szybciej i należy pamiętać że regenerowane mają już przetyrany środek opony i różne rzeczy się mogą dziać.
Lepiej tańsze oryginały. A ja zakładał bym na przód - lepiej mieć lepsze prowadzenie niż napęd.

pzdr
KOBZIAK

PostNapisane: 09 paź 2007 15:11:06
przez bodzio44
Witam.Co do nalewek nie nie byly zle.W moim poprzednim 4x4 a byl nim Gaz 69 m zdaly egzamin.Jesli chdzi o zimowki przy oponach MT lub AT mozna smigac caly rok.W Gazie mialem MT i w zimie prawie nie korzystalem z 4x4.Jezdzilem na tylnym napedzie.Czasami tylko kuferek zaczal uciekac ale troche gazu i szedl prosto.

PostNapisane: 09 paź 2007 20:28:24
przez FROTERKA
A co sądzicie o czwartych od góry ?
http://www.netcar.pl/exec.php?C=Sz2&NZ= ... 72&P=0&LL=

PostNapisane: 09 paź 2007 21:17:04
przez Adam
bardzo porządny ATek. Ten i BFG T/A KO to ta sama klasa