Witamy !



Opony

Wszystko co dotyczy bucików dla naszych frotek

Postprzez mirokez » 15 paź 2007 18:55:22

ja nie mam problemu ze zmiana opona bo smigam na wielosezonach :D
mirokez
 

Postprzez smolin23 » 15 paź 2007 18:58:39

wulkanizatorzy mowia ze opony powinno sie zmienic na zimowe jezeli temperatura spadnie poniezej 7 stopni


Wszystko OK tylko co zrobić gdy przez dzień jest 10 - 12 stopni a wieczorem i rano bliżej zera. Wypada na dzień zakładać letnie kapcie a na noc zimowe. Albo założyć zimowe i jeździć tylko nocą :mrgreen:
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez FROTERKA » 15 paź 2007 19:01:54

Albo wywracać na lewą stronę. :wink:
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez smolin23 » 15 paź 2007 19:07:33

Ha można i tak :D
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez mazurkas007 » 15 paź 2007 19:30:41

Gdy średnia dobowa temperatura spadnie poniżej 7-8 stC.
Czyli w dzień 10 w nocy 0, 10+0=10/2=5=wymieniać na zimowe.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez mirokez » 15 paź 2007 19:32:22

co za kalkulacja hehe :D , zgadzam sie z mazurkasem w zupelnosci
mirokez
 

Postprzez smolin23 » 15 paź 2007 19:33:33

Czyli matematycznie rzecz biorąc to powinienem zmienić.
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez mirokez » 15 paź 2007 19:36:04

na to wychodzi :D
mirokez
 

Postprzez dljm » 15 paź 2007 20:43:27

AT są bardziej uniwersalne, ale w cięższym terenie MT jest nie do pobicia.
w zimie MT na czarnym to duze ryzyko, natomiast w terenie gdzie dużo sniegu i błota są świetne, co do pustyni MT bardzo dobrze sobie radzi ale trzeba obniżyć ciśnienie do około 1,3-1,5
moje zdanie jest następujące jeżeli planujesz mieć tylko jeden komplet opon to AT,
natomiast jeżeli dwa to MT (te drugie to szosówki)

ja tak robie cały tydzień śmigam na szosówkach, a na weekendy zakładam MT-ki i wteren
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mirokez » 15 paź 2007 22:31:39

dljm przy longu to chyba nie trzeba spuszczac cisnienia w oponach az tyle, wydaje mi sie ze 1.8, 1.9, 2.0 wystarczy, przy sporcie spuszcza sie do 1.3
mirokez
 

Postprzez Elektro001 » 16 paź 2007 00:01:06

mirokez napisał(a):dljm przy longu to chyba nie trzeba spuszczac cisnienia w oponach az tyle, wydaje mi sie ze 1.8, 1.9, 2.0 wystarczy, przy sporcie spuszcza sie do 1.3


Ja na MT-kach jeżdżę z ciśnieniem 1,8 - 1,9 po asfalcie. Jak byliśmy na pustyni to przy tym ciśnieniu nie dało się jechać. Optymalne ciśnienie na piach, błoto ect. to 0,7 - 0,9 (nawet 0,5) :wink:
Elektro001
 

Postprzez dljm » 16 paź 2007 06:05:35

ja jeździłem po piachu w niedzielę na 1,3 i było spoko,
elektro powiedz czy przy ciśnieniu 0,9 nie istnieje obawa obrócenia opony na obręczy ?
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mirokez » 16 paź 2007 11:31:34

a co do piero powiedziec przy cisnieniu 0,5
mirokez
 

Postprzez Elektro001 » 16 paź 2007 13:50:14

dljm napisał(a):ja jeździłem po piachu w niedzielę na 1,3 i było spoko,
elektro powiedz czy przy ciśnieniu 0,9 nie istnieje obawa obrócenia opony na obręczy ?


Ja jeździłem z ciśnieniem 0,9 i było spoko, a co do obrócenia to nie wiem, ale widziałem jak trudno taką oponę zrzucić z obręczy np. przy wymianie opon. :wink:
Elektro001
 

Postprzez dljm » 16 paź 2007 13:50:58

powiem z doswiadczenia, na zlocie miałem spuszczone ciśnienie najpierw do 1,6 i auto przy tej mocy (zachipowane 220 km / 310 nM) lubiło wkpoać sie w piasek,
natomiast w niedziele przy 1,3 po prostu fruwało ponad piaskiem, a nieraz miałem wrazenie (zwłaszcza na podjazdach) że odbija sie od niego jak piłeczka
zastanawiam sie co by było przy cisnieniu 0,9 (takie podał elektro), czy przy tej mocy auta nie skończyło by się zmieleniem opon na felgach ?
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Elektro001 » 16 paź 2007 13:54:52

Koledzy, którzy bawią się profesjonalnie w off-road jeżdżą na simexach z ciśnienem 0,5 atm. i mówią że to najlepsze ciśnienie na błotko (z opony robi się gąsienica) :wink:
Elektro001
 

Postprzez TATAR » 16 paź 2007 16:59:02

zgadzam sie z kolegom ze cisnienie około 1 jest wystarczajace na piach i duze błotko :wink:
_________________________________
3,2 V6 FRONTERA EVO 1
Avatar użytkownika
TATAR
Prezes
Prezes
 
Posty: 892
Dołączył(a): 10 sie 2007 20:23:37
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Pochwały: 3
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Postprzez FROTERKA » 16 paź 2007 18:25:18

Nie wiem jak różną konsystencję może mieć błoto ale chciałam zauważyć, że jak jeździlismy w niedzielę po pustyni to ten piach był dużo lepszy niż na I Zjeździe. Po prostu był bardziej mokry i dlatego lepiej się jeździło. Oczywiście ciśnienie ma większe znaczenie.
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez KOBZI » 16 paź 2007 19:16:29

no właśnie się prościej jeździło :) mało walki było
ale i tak było miło :D
Obrazek
Avatar użytkownika
KOBZI
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1432
Dołączył(a): 06 lip 2007 13:16:28
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Postprzez wojtekkk » 17 paź 2007 16:28:12

jak wymienisz teraz i będzie nawet pare dni cieplejszych to oponkom nic nie bedzie a przynajmniej pogoda ciebie nie zaskoczy i unikniesz kolejek u wulkanizatora
wojtekkk
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Koła felgi opony



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron