Witamy !



AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Wszystko co dotyczy bucików dla naszych frotek

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez Semir » 25 lip 2014 08:11:37

Opona nie głupia fajnie robi a nowa nalewka kosztuje ok 250 zł/szt. Jedyny mankament jaki możesz za jakiś czas odczuć to to że są małe. Jednak za tą cenę i jak piszesz w super stanie możesz pojeździć potem sprzedać i kupić większe w miarę wzrostu apetytu.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez jafcio » 25 lip 2014 11:45:08

No 245 i 16 to male...?
Frontera B 3.2 v6 LIMITED
Avatar użytkownika
jafcio
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Obrazki: 12
Dołączył(a): 11 lis 2013 16:16:35
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez Semir » 25 lip 2014 11:52:21

Tak kolego to bardzo małe koła fabryczny rozmiar 30", które pasują beż żadnej ingerencji w zawieszenie auta. Większość z nas kto więcej jeździ w terenie zapodaje 32" a jest grono osób co ma i większe koła. Jak będziesz miał okazję przyjechać na zlot lub jakiś spot i będą bardziej zmotane auta to sam zobaczysz. Fabrycznego rozmiaru nie znajdziesz.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez jafcio » 25 lip 2014 21:09:12

Semir napisał(a):Tak kolego to bardzo małe koła fabryczny rozmiar 30", które pasują beż żadnej ingerencji w zawieszenie auta. Większość z nas kto więcej jeździ w terenie zapodaje 32" a jest grono osób co ma i większe koła. Jak będziesz miał okazję przyjechać na zlot lub jakiś spot i będą bardziej zmotane auta to sam zobaczysz. Fabrycznego rozmiaru nie znajdziesz.



Hmm wg przelicznika 255/75/16 to 31/10/16
więc na 16 calach to już jest 31.
Fakt szerokość mam 245 a nie 255 ale ten centymetr....bez przesady.
Auto do jazdy w terenie z fotelikiem dziecięcym z tyłu i żoną z boku więc żaden extreme offroad :) powinny wystarczyć.... choć nieukrywam że takie wielkie kapcie na takiej feldze mocno schowanej z wystającym rantem wygląda klawo:)
Frontera B 3.2 v6 LIMITED
Avatar użytkownika
jafcio
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Obrazki: 12
Dołączył(a): 11 lis 2013 16:16:35
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez jrzeuski » 26 lip 2014 09:03:34

Ten centymetr przy profilu 75 daje 1,5cm na średnicy a to już ponad pół cala. I to widać wyraźnie, że koło bardziej wypełnia błotnik.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez jafcio » 26 lip 2014 09:36:33

Wzrokowo jak najbardziej slicznie to wyglada:-)
Frontera B 3.2 v6 LIMITED
Avatar użytkownika
jafcio
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Obrazki: 12
Dołączył(a): 11 lis 2013 16:16:35
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez jrzeuski » 26 lip 2014 10:29:41

30" wygląda dobrze przy braku liftu. Auto cal wyżej i opona też o tyle wyższa najlepiej żeby była. Dlatego przy +2" liftu pakuje się opony 31,5-32" a jak do tego dochodzi bodylift to można o 33" pomyśleć z tym, że błotniki robią się za ciasne i trzeba ciąć.

-- Dodano 26/07/2014 11:29 --

30" wygląda dobrze przy braku liftu. Auto cal wyżej i opona też o tyle wyższa najlepiej żeby była. Dlatego przy +2" liftu pakuje się opony 31,5-32" a jak do tego dochodzi bodylift to można o 33" pomyśleć z tym, że błotniki robią się za ciasne i trzeba ciąć.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez jafcio » 29 lip 2014 17:12:11

Fakt duze kapcie wygladaja klawo...:-)
Frontera B 3.2 v6 LIMITED
Avatar użytkownika
jafcio
Maniak
Maniak
 
Posty: 467
Obrazki: 12
Dołączył(a): 11 lis 2013 16:16:35
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez Mateusz90 » 13 sty 2019 19:06:19

Posiadam w swoim oplu opony kopie simexa 225/75r15. Czy opony typu mt też dają takie opory? Jaki wzrost paliwa zauważyliście na oponach typu simex?
Mateusz90
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 24 paź 2018 19:00:44
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez jrzeuski » 14 sty 2019 07:42:44

MT daje dużo niższy opór i wyraźnie mniejsze zużycie paliwa. W terenie za to robi dużo słabiej, ale mosty odetchną z ulgą. Coś za coś.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez marek230482 » 14 sty 2019 09:56:55

Przecież simex to właśnie MT. WIęc mniejsze zużycie i opory będą na AT.
Tylko że moim zdaniem AT to jest takie do wszystkiego i niczego. Na asfalcie w jakichkolwiek innych warunkach niż sucho/ciepło są niebezpieczne a w terenie i tak sobie nie radzą. W terenie to znaczy w błocie bo w każdym innym to i łysą dębicą przejedziesz :mrgreen: dlatego jak masz terenówkę do dojazdów na zakupy a w teren jeździsz rzadko to lepiej kup normalne szosowe opony (nawet nie AT tylko zwykłe). Będziesz przez większość czasu bezpiecznie się poruszał po asfalcie a jak z niego zjedziesz to po prostu sobie odpuść głębsze błota. Ale jeżeli zależy Ci na dobrej trakcji w błocie (nawet jak to się stosunkowo rzadko zdarza) to niestety tylko MT i nie ma zmiłuj się. Wtedy trzeba niestety cierpieć na asfalcie.
Ja poprzednią terenówkę właśnie tak eksploatowałem (tą pewnie też). Teren to było max 20%. Jeździłem przez rok na AT. Na asfalcie auto było niepewne, w terenie do niczego się nie nadawało. Każde ciut większe błotko czy koleina i "łopatowałem". Więc ani w terenie nie pojeździłem ani na asfalcie dobrze nie było. Potem kupiłem MT (choć nie był to taki traktor jak simex) i te 20% w terenie było bajką. Wjechałem i wyjechałem z każdego bagna. Łopata szła w ruch już tylko w ekstremalnych sytuacjach gdzie po prostu zawisłem. A na asfalcie? Cóż. Głośno, nie ekonominicznie ale będąc ostrożnym dało się jeździć. W sumie trakcja i bezpieczeństwo na takim samym poziomie co na AT. WIększego spalania też jakoś nie zauważyłem (w tolerancji 1-2l). Tak więc opony "do niczego wszędzie" zamieniłem na opony dobre tylko w teren. I nie żałuję. We frotce wykonam ten sam ruch bo obecne BF AT to już widzę po bieżniku, że na polnej drodze nie poradzą sobie a co dopiero w czymś cięższym. A jazda w terenie w ciągłym strachu że mogę nie wyjechać nie jest zabawna.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez bart322 » 14 sty 2019 10:14:34

Simex w porownaniu do przecietnego MT, to jak porownanie MT do AT :boss:
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez jrzeuski » 14 sty 2019 10:22:50

Bieżnik to tak jak piszesz, ale AT są dużo wytrzymalsze niż szosówki. Trudniej je rozciąć na kamieniu, krawężniku czy dziurze w asfalcie. Ma to kolosalne znaczenie, gdy jedzie się kamienistymi szutrami, gdzieś w górach. Dlatego to dobra opona na wyprawę na Bałkany czy w ukraińskie Bieszczady. Na mazurskich szutrach rzeczywiście wystarczy zwykła szosówka. Zimówka czy całoroczna z dobrym bieżnikiem może sobie z błotem poradzić nawet lepiej niż AT, ale to nie jest reguła, bo błota też są różne.

No i jest jeszcze kwestia wizualna, bo trzeba przyznać, że na oponie szosowej terenówka nie wygląda rasowo. A zmotana to już komicznie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez marek230482 » 14 sty 2019 11:01:30

Racja.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez Lazybones » 15 sty 2019 08:49:36

Przymierzam się do liftu 2 cale i z ciekawości czytając ten temat sprawdziłem swoje oponki - bo byłem pewien że mam 245/75/r16. Sprawdzam a tu 225/75/r16 AT :shock:

Teraz się boję że po założeniu nowych sprężyn auto będzie wyglądało jak taczka :/ Opony jeszcze dwa lata prześmigam i szkoda kupować nowych :D Chyba że uda mi się je sprzedać i wtedy kupić większe, to by portfel aż tak nie ucierpiał.
Lazybones
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 172
Obrazki: 0
Dołączył(a): 24 wrz 2018 07:41:51
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Pomorskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez przemekcrx » 15 sty 2019 15:41:39

Lazybones napisał(a):Przymierzam się do liftu 2 cale i z ciekawości czytając ten temat sprawdziłem swoje oponki - bo byłem pewien że mam 245/75/r16. Sprawdzam a tu 225/75/r16 AT :shock:

Teraz się boję że po założeniu nowych sprężyn auto będzie wyglądało jak taczka :/ Opony jeszcze dwa lata prześmigam i szkoda kupować nowych :D Chyba że uda mi się je sprzedać i wtedy kupić większe, to by portfel aż tak nie ucierpiał.

Czyli wygląda jak płaski na dojazdówce :mrgreen: :mrgreen: mam taką zimę normalne wstydzę się to założyć ;) auto wygląda ujowo..
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez marek230482 » 31 lip 2019 14:37:49

Może ktoś wrzucić fotki jak wygląda fabryczne alu z 225/75/R16 MT???
Muszę u siebie zmienić opony i w fabrycznym rozmiarze (245/70) wybór jest żaden (czyt. droooogo). A 225/75 jest sporo. Średnica raptem 5mm mniej a szerokość po 10mm na stronę.
Nie bardzo mi się uśmiecha dodawać kilkaset zł za wygląd...... czy to aż tak strasznie będzie wyglądać? :niewiem:
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez Semir » 31 lip 2019 14:40:30

Wygląda okropnie.

Jak się poszukać to można znaleźć oponki e dobrej cenie.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez marek230482 » 31 lip 2019 14:45:34

Nie pocieszyłeś mnie :cry2:
Nie wiem co dla kogo oznacza dobra cena ale w 225/75 znajdę komplet do 1,5tys. W 245/70 bez 2k nie ma co podchodzić :cry2: nie chcę bieżników bo jednak czasami po asfalcie stówą też trzeba jechać :) a używki..... to jak bieżniki tylko że połowę cieńsze w cenie 90%nowej :)
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: AT czy MT ?...oto jest pytanie...

Postprzez jrzeuski » 31 lip 2019 18:43:24

Nie demonizuj tak bieżników. Przez swoją masę obniżają osiągi, ale nie rozpadają się przy większych prędkościach a w terenie nie poczujesz żadnej różnicy chyba, że na plus, bo z reguły są nadwymiarowe.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Koła felgi opony



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość