Strona 5 z 5

Re: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 03 lip 2014 11:18:36
przez nightman
jafcio napisał(a):Mam mętlik.
Opony MT na śnieg się chyba nie nadają

Zdziwił byś się. Podstawowy warunek to śnieg i to najlepiej taki w który oponka wgryźć się może, ewentualnie "pośniegowe błoto". Fakt, że na ubitym i lodzie trzeba myśleć - ale na czymś takim nawet na zimówce trzeba wyłączyć fantazje.
3 lata na regenerowanej MT Colway C-Trax ( GlobGum )i jakoś jeździ bez ekscesów. O dziwo 60-70% eksploatowana na czarnym i po szutrach (plus zima) i pomimo opinii forumowych marudziarzy, że MT w kontakcie z czarnym roku nie wytrzyma, jest jej jeszcze z 7-8mm.

Re: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 03 lip 2014 11:19:30
przez ali
jafcio napisał(a):Mam mętlik.

Stan: Frania 3.2 V6 long
Felgi 16 cali i opony 235/70/16
Cel: potrzebuję opon na zimę , Frania służy do dojechania na posesję, do znajomych ( tereny lubelszczyzny często zawiewane po dach ), bez terenówki ani
rusz.A więc głównie zima ale przydałyby się takie aby można było wyskoczyć do lasu na grzybki pojeździć po okolicznych górkach. Bez taplania w błocie
po dach (brak snokrela) bez topienia itp.
Pytanie:
Mam 235/70/16. Widziałem oponki w opisie miały 31x...coś...x coś.. co to za dziwny przelicznik i dziwna rozmiarówka ? Jeśli mam felgi 16 to jakie powinienem kupić w tym dziwnym przeliczniku bo występują oba.
Nie chcę wydać na opony 1500zł czy 2000zł... myślę o regenerowanych bo można za 1000-1300 cos kupić.
Jak się sprawdzają opony typu AT ( np colway c trax ) na śniegu.
Opony MT na śnieg się chyba nie nadają bo po ulicach w zimie na tym nie pojadę ale chyba AT już będą OK
Na czym kto jeździł i co może polecić. bo renenerowane zimówki to chyba porażka...


Zobacz sobie tutaj http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html masz tam kalkulator któru przelicza z tych "dziwnych rozmiarów" na "nasze" :)

Re: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 03 lip 2014 14:50:22
przez mandibul
Na ubitym śniegu to faktycznie na MT nie poszalejesz (albo poszalejesz gdyż nawet w Sporcie A 2.0 na MT na ubitym śniegu idzie się bokiem w zakrętach, a co dopiero w 3.2). Jeśli chodzi o śnieg głęboki do pasa to MT będą sobie radziły bardzo dobrze. ATki na ubitym już lepiej robią, ale to nie są zimówki i jeśli masz robić trasy i pokonywać wiele km to brałbym zimówki, a w lekki teren to spokojnie i na zimówkach dasz radę.

Re: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 03 lip 2014 14:58:48
przez Semir
http://www.goodyear.eu/pl_pl/tires/4x4/ ... -duratrac/ bardzo dajne opony dają radę w terenie i zima też radzą sobie bardzo dobrze. Jak nie chcesz kasy wydawać na nowe to możesz poszukać jakiś używek.

Jak mam bieżniki z Glob-gumu i nie narzekam rok przeleżały teraz znowu śmigają i dają radę. Jak dla mnie forma jest ok.

Re: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 03 lip 2014 18:31:35
przez jafcio
Dzieki,widzr zr te colwaye at sobie chwalicie.cena tez ok sie wydaje.
Mialrm bieznikowane zimowki "equipe".
Nie polecilbym nawet wrogowi.

Re: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 05 sie 2014 14:34:30
przez przemekcrx
witam czy ma ktoś u siebie takie opony ?? jakieś sugestie
http://allegro.pl/245-70r16-opony-biezn ... 50000.html

Re: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 05 sie 2014 15:06:07
przez bart322
Ja mialem z Bar-Gum kopie simexow. Po 4 latach bieznik byl powyzej 18mm o ile dobrze pamietam, wiec sa twarde i niewiele sie scieraja.
Boki opon mocno popekane, ale tak bedzie w wiekszosci nalewek. Powietrze w kazdym razie nie uciekalo :P

Re: Odp: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 05 sie 2014 16:28:04
przez jafcio
Ale nie az tak popekane....



ObrazekObrazek

Nie wiem czy nie strach na tym jezdzic...

Re: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 05 sie 2014 16:50:47
przez bart322
Pisalem o popekanych bokach, a nie o odklejajacym sie biezniku :wink:

Re: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 05 sie 2014 18:00:22
przez przemekcrx
a jak to sie zachowuje zimą??

Re: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 05 sie 2014 18:29:09
przez jafcio
Zima masz wrazenie ze jezdzisz na samych felgach:-) tak bym porownal poziom przyczepnosci:-)
A tak powaznie opony bieznikowane nie nadaja sie na zime.
Ani MT ani AT ani zimowki( mowie na przykladzie firmy equipe).

Dobry firmowy mt jest niezly na nieubity dziewiczy snieg.
Na bloto posniegowe calkiem przyjemny jest AT ale dobra zimowka np dunlop bodajze grantek jest fajniejsza.
Na lod nic nie jest dobre ale zimowka to najmniejsze zlo.
Do jezdzenia w zimie po miescie mt k bieznikowany sie nie nadaje.
Takie jest moje zdanie.
Za to w blocie( pomijam wariatow/zapalencow topiacych auta bieznikowany mt jest tak samo dobry jak jego odpowiednik o tym samym biezniku a znam takich co uwazaja ze im sie lrpiej na bieznikowanej jezdzi. Warunek w miare nowej

Re: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 15 sie 2014 10:14:32
przez przemekcrx
Po długich przemyśleniach decyzja na 90% zapadła na te opony
Jeszcze nie wiem jaka szerokość??????
255/70/16
czy
245/70/16
http://www.eopony4x4.pl/terenowe_opis.php?id=23

Re: Opony regenerowane, czy warto?

PostNapisane: 15 sie 2014 11:12:23
przez adrianee36
po moich doswiadczeniach z wieloma oponami Od Kumho, BFG AT,KM2 - Obecnie bierzniki 265/75R16 , chyba warto poczekac kilka miesiecy i dozbierac do ori KM2 i miec spokoj na lata .