Witamy !



[All] Oblicznie straty/zysku mocy

Wszystko co dotyczy bucików dla naszych frotek

[All] Oblicznie straty/zysku mocy

Postprzez brum » 13 sty 2011 13:43:18

Małe równanie, które łatwo określi spadek lub zysk mocy, po zmianie opon lub przełożeń.

Przełożenie, zmieniamy 4.30 na 4.88
4.88/4.30*100=113,48 (czyli zyskujemy 13,5% więcej mocy, ale też tracimy tyle samo na prędkości)

Opony, zmieniamy 30" na 32"
32/30*100=106,66 (czyli tracimy 6,66% mocy, ale zyskujemy tyle samo na prędkości)

Ważne żeby większe przełożenie/oponę dać pierwszą i przedzielić przez mniejsze.


Jakie przełożenie powinno być po zmianie opon, żeby zachować dynamikę.

Obecny rozmiar opon=31"
Przyszły rozmiar opon=33''
Przełożenie mostu obecnie=4,56
Przełożenie mostu potrzebne przy zmianie opon na 33"= ?
(33/31)x4,56=4,85
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Oblicznie straty/zysku mocy

Postprzez Goofy » 18 sty 2011 01:50:08

od i teraz wszystko jasne :)
Avatar użytkownika
Goofy
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 904
Obrazki: 0
Dołączył(a): 30 sty 2010 19:31:57
Lokalizacja: Radlin / Śląsk
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Oblicznie straty/zysku mocy

Postprzez przemia » 18 sty 2011 08:37:08

brum napisał(a):Małe równanie, które łatwo określi spadek lub zysk mocy, po zmianie opon lub przełożeń.

Przełożenie, zmieniamy 4.30 na 4.88
4.88/4.30*100=113,48 (czyli zyskujemy 13,5% więcej mocy, ale też tracimy tyle samo na prędkości)

Opony, zmieniamy 30" na 32"
32/30*100=106,66 (czyli tracimy 6,66% mocy, ale zyskujemy tyle samo na prędkości)

Ważne żeby większe przełożenie/oponę dać pierwszą i przedzielić przez mniejsze.


Jakie przełożenie powinno być po zmianie opon, żeby zachować dynamikę.

Obecny rozmiar opon=31"
Przyszły rozmiar opon=33''
Przełożenie mostu obecnie=4,56
Przełożenie mostu potrzebne przy zmianie opon na 33"= ?
(33/31)x4,56=4,85


Idąc dalej tym tokiem myślenia:
Obecne przełożenie np= 4,30
Przyszłe przełożenie np= 4,77
Rozmiar opon fabrycznie np=30"
Rozmiar opon jaki można założyć nie tracąc mocy?

(4,77/4,30)x30"=33,28 - założenie 33" kół daje nam minimalny zapas mocy?

Fajne te proporcje :D

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Oblicznie straty/zysku mocy

Postprzez Maciej1981 » 09 lut 2011 09:50:04

a teraz powiedzcie mi jak zmienię reduktor z 2;1 do 3;1 (independent4x4) w 2,8 tdi to ile mocy zyskam? chciałbym wrzucic koła 33/12,5/15 tylko jeszcze pozostaje sprawa skrócenia przełożeń w przekładni głównej ale chyba znajdę jakichś magików co to zrobią, na 31" kołach nie czuc u mnie dużego spadku mocy i spalanie po asfalcie oscyluje koło 9l
kom 502338253 - pomoc dla klubowiczów (okolice koszalina)
lift 2" (ironman amory+springi)
mt 31"
Avatar użytkownika
Maciej1981
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 287
Dołączył(a): 11 sie 2009 15:48:38
Lokalizacja: Unieście
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Oblicznie straty/zysku mocy

Postprzez jrzeuski » 09 lut 2011 09:55:10

Diesel i tak ma bardzo krótkie biegi na reduktorze a Ty chcesz jeszcze to pogorszyć? :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Oblicznie straty/zysku mocy

Postprzez Maciej1981 » 09 lut 2011 10:45:25

pogorszyc raczej nie ale rozmiar 33" zrobi w terenie swoje i obawiam sie dużego spadku mocy, chocaż mogę zrobic tak, najpierw założyc opony a później ewentualnie zamówic nowe przełożenia, moja frota z założenia będzie tylko do jazdy w teren więc po powrocie z albanii dostanie największe buty jakie wejdą :guns:
kom 502338253 - pomoc dla klubowiczów (okolice koszalina)
lift 2" (ironman amory+springi)
mt 31"
Avatar użytkownika
Maciej1981
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 287
Dołączył(a): 11 sie 2009 15:48:38
Lokalizacja: Unieście
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Oblicznie straty/zysku mocy

Postprzez jrzeuski » 09 lut 2011 11:10:11

Mocy silnikowi nie przybędzie. Zmienia się przełożenia i/lub reduktor, żeby nie tracić momentu na kołach po założeniu większych opon. Z tym, że we Frotkach diesel momentu jest do dyspozycji tyle, że zmiana opon nie spowoduje, że silnik nie będzie miał pary nimi kręcić. Pewnie zauważyłeś, że obecnie na reduktorze nawet na 3 czy 4 biegu silnik nie traci obrotów, gdy się koła zakopują tylko po prostu nimi mieli. Tak samo przy podjeździe pod górkę: koła zaczynają tracić przyczepność a silnik dalej pełen ogień. Na reduktorze muszę jechać przez błoto przynajmniej na 3 biegu, żeby opony MT się oczyszczały (albo na 2 bez reduktora). Na niższym biegu po prostu kręcą się za wolno, bo silnika nie wkręcam powyżej 4000 obrotów (czerwone mam od 4200 i wolę tam nie oglądać wskazówki). To po diabła powiększać przełożenie? Żeby było jeszcze gorzej (czyt. wolniej)? Ja bym wolał przełożenie zmniejszyć a mam 4,30, więc i tak najmniejsze z frotkowych. Opony na razie tylko 29", ale mam nadzieję, że przy 32" wreszcie będzie znośnie. Przemyśl to dobrze zanim zaczniesz kombinować. A najlepiej najpierw zmień opony, pojeździj trochę i wtedy podejmij decyzję czy trzeba jednak cokolwiek robić z przełożeniami mostów czy reduktora.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998


Powrót do Koła felgi opony



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron