Witamy !



Dzień dobry, SWAP

Jesteś nowy na forum? Przywitaj się w tym wątku, opisz swoje auto, napisz jak trafiłeś na forum ...

Moderator: TATAR

Dzień dobry, SWAP

Postprzez marus2856 » 19 kwi 2021 08:33:44

Cześć, parę mies temu zakupiłem Frote B long 2,2 136 km benzyna w manualu rok 2000 .Od początku przymierzałem się do przekładki V6 ale frota wymusiła przyspieszenie tego zabiegu obudziła w sobie perkusistę ( zagrały panewki ). Pytanie do was z czego najlepiej przełożyć silnik z innej froty z V6 czytałem również z omeg można przełożyć jak to ogólnie wygląda z skrzynią i resztą podzespołów ? W której opcji najmniej by było kosztów i pracy ? Z góry dzięki za odpowiedzi .
marus2856
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 kwi 2021 19:39:23
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Dzień dobry, SWAP

Postprzez marek230482 » 19 kwi 2021 08:51:56

:hi:
V6 we frocie to isuzu. Oznaczenie 6VD1. To nie jest silnik z omegi ani żadnego innego opla.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Dzień dobry, SWAP

Postprzez oposs » 20 kwi 2021 08:31:51

Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Dzień dobry, SWAP

Postprzez marus2856 » 20 kwi 2021 20:00:29

marek230482 napisał(a)::hi:
V6 we frocie to isuzu. Oznaczenie 6VD1. To nie jest silnik z omegi ani żadnego innego opla.

O dzięki za info to zmienia mój pogląd na sprawę :)

-- Dodano 20 kwi 2021 20:28:37 --

oposs napisał(a):Przejrzyj :arrow: viewforum.php?f=230

Typowo mojego przypadku nie znalazłem ale jak się nie mylę to chyba trzeba byłoby wszystko przełożyć .
marus2856
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 kwi 2021 19:39:23
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Dzień dobry, SWAP

Postprzez marek230482 » 20 kwi 2021 22:10:35

A weź pod uwagę, że vd61 idealne nie jest :) ma tendencję do żarcia oleju. Ta kwestia nie jest prosta (co też tu wyczytasz) i swap przez to nie jest tak cudny jak by mogło się wydawać. Moim zdaniem robota raczej dla zapaleńca bo sensu w tym za bardzo nie ma :)
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Dzień dobry, SWAP

Postprzez marus2856 » 25 kwi 2021 07:40:27

marek230482 napisał(a):A weź pod uwagę, że vd61 idealne nie jest :) ma tendencję do żarcia oleju. Ta kwestia nie jest prosta (co też tu wyczytasz) i swap przez to nie jest tak cudny jak by mogło się wydawać. Moim zdaniem robota raczej dla zapaleńca bo sensu w tym za bardzo nie ma :)


Problem jest też taki że 2,2 jest dla mnie za słabe a potrzebuje przyczepy ciagnać .
marus2856
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 kwi 2021 19:39:23
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Dzień dobry, SWAP

Postprzez marek230482 » 25 kwi 2021 09:06:15

Rozumiem. Z resztą i tak w sumie jesteś pod murem bo obecny silnik padł. Nie mniej jednak ja bym raczej poszukał gotowej 3,2 niż kupował na macajewa silnik nieznanego stanu. Z resztą będzie potrzebował dużo więcej rzeczy niż tylko silnik.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Dzień dobry, SWAP

Postprzez Jake » 25 kwi 2021 13:14:39

Ło Panie, ale koledze mieszacie...
6VD1 (vel Y32NE) we Frocie B to oczywiscie silnik Isuzu, IMHO bardzo dobry i chyba mozliwe najlepszy dostepny fabrycznie we Frotach.
Zas majac wyjsciowo X22XE i chcac zrobic swap, najłatwiej wrzucić V6 Oplowskie, X25XE albo X30XE wlasnie z Vectry B lub Omegi B. Bo pasuje p&p do skrzyni, miesci sie pod maska i kosztuje grosze. Jest na forum opisanych chyba 3 albo 4 takie swapy. Pytaj bruma czy jrzeuskiego.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Dzień dobry, SWAP

Postprzez marek230482 » 25 kwi 2021 16:51:18

To jak tak łatwo jest z V6 od opla to spoko. Ale 6VD1 o ile faktycznie jest najlepszym wyborem do froty (moc, ogólna niezawodność) to niestety nadal daleko mu do niezawodnej i solidnej jednostki. Niestety pospolite jest w niej żarcie oleju. A niestety to się często gorzej kończy.
Jak da się z opla to bym w to szedł. Bo te z omegi chyba były solidne? Czy też coś je przewlekle bolało?
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Dzień dobry, SWAP

Postprzez szymon.ha » 25 kwi 2021 17:11:55

Przez prawie 8 lat zrobiłem ponad 80k km jeżdżąc 3.2 i nie było żadnych awarii związanych z silnikiem, zaliczyłbym do awarii to że alternator padł. Musiałem wymienić termostat, ale zabierałem się za to przez 3 lata bo nie stanowiło dużego problemu. Tak to jakieś drobnostki, pompa paliwa padła pewnie dlatego że bak był przerabiany kilka razy, przewód paliwa pękł ale tylko właśnie ta pompa paliwa unieruchomiła auto, bo wczensiej stało z 6 tyg, a aku miał 5 lat więc na gazie już nie próbowałem odpalać.
Przez 5 lat brał średnio 0,3l na 1000km, a nie było praktycznie dnia bez czerwonego pola, obecnie bierze więcej ale nie liczyłem tego.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Dzień dobry, SWAP

Postprzez marek230482 » 25 kwi 2021 19:42:14

Wyjątek potwierdza regułę :boss: ja mam saaba którym zrobiłem ponad 150kkm nie zaglądając do panewek. Ale to nie znaczy że te silniki ich nie obracają :mrgreen:
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Dzień dobry, SWAP

Postprzez szymon.ha » 25 kwi 2021 19:52:21

Ja po prostu uważam że do Polski sprowadza się zajechane śmietniki i tak to się kończy, a auta się serwisuje jak np dopiero odpadnie koło.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Dzień dobry, SWAP

Postprzez marek230482 » 25 kwi 2021 20:18:19

Tu się całkowicie z Tobą zgodzę. A kupowanie jeszcze silnika na palecie (zwłaszcza że raczej dość mało popularnego) to zwielokrotnia ryzyko wtopy.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004


Powrót do Start



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości