Witamy ! |
---|
|
POPO napisał(a):co do prawka to;
W PRD czytamy (art. 88 ust. 2 pkt 3 lit b)):
"2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
...
3. kategorii B:
...
b. pojazdem, o którym mowa w lit. a), z przyczepą o
dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej
masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna
dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie
przekracza 3,5 t[...]
A co z holowaniem? Mogę holować inną Frotkę albo busa? Taki zestaw ma na pewno ponad 3,5t. Czy jeśli będę tak jechał po drodze krajowej to też viatolla muszę mieć? Jeśli tak to jakaś paranoja.maju napisał(a):Możemy więc Frotką ciągać po 2 tony bez konieczności zdobywania kategorii C.
jrzeuski napisał(a):A co z holowaniem? Mogę holować inną Frotkę albo busa? Taki zestaw ma na pewno ponad 3,5t. Czy jeśli będę tak jechał po drodze krajowej to też viatolla muszę mieć? Jeśli tak to jakaś paranoja.maju napisał(a):Możemy więc Frotką ciągać po 2 tony bez konieczności zdobywania kategorii C.
Nie żartuj, że jest taki przepis Owszem, przy niedziałającym wspomaganiu ryzyko wpakowania się w kufer holownika jest spore, ale to problem jadących takim zestawem. Jeśli się na to godzą to co komu do tego? Parę razy wracałem do garażu na "sznurku" i brak wspomagania kierownicy nie przeszkadza w ogóle (u mnie i tak chodzi jakby go prawie nie było). W czasie jazdy skręca się łatwo. Z hamowaniem za to jest cholernie ciężko. Przydaje się sprawny ręczny, dobra znajomość trasy i kierujący holownikiem, który nie zapomina, że coś mu wisi na haku (na wszelki wypadek warto na kangurze albo klapie holownika powiesić starą oponę). A i tak noga zacznie boleć po paru kilometrach po mieście. Na szczęście można wtedy używać drugiej, która i tak się nudzi. I tak na zmianęprzemia napisał(a):Tak naprawdę jeśli działanie układu kierowniczego lub hamulcowego zależy od działania silnika to jeśli silnik nie działa to tylko laweta(brak wspomagania jednego i drugiego układu), teoretycznie holować można tylko wtedy jeśli padł zespół napędowy bo silnik może pracować tylko nie "ciągnie".
UnrealGoD napisał(a):A powiedzieli jak to urządzenie wyłączyć? Jadę na wakacje z ciężkim campingiem, to płacę, OK ale odpinam camping i chce jeździć już poniżej 3,5t, więc viatola powinienem wyłączyć żeby nie naliczał kasy.
Ja bym pojechał przez pola. Taniej i przyjemniejcross44 napisał(a):A wiec zeby jezdzic z motocyklem na tor 20 km po drodze krajowej musze przejechac musze miec Viatola
cross44 napisał(a):O2 450 kg
cross44 napisał(a):
Reasumujac- gdy podepnę przyczepkę zwykłą z marketu do sam waga BEDZIE 2810 + 750 kg = 3560 kg ! i automatycznie musze miec Viatolla ? dobrze to rozumiem ?
A wiec zeby jezdzic z motocyklem na tor 20 km po drodze krajowej musze przejechac musze miec Viatola
Tak wytlumaczył mi inspektor przez telefon..
Wszystkoch ktorzy znaja temat proszęo pomoc !!
Powrót do Opłaty, ubezpieczenia, kolizje ...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości