Witamy !



Swap 2.5 na 2.2 dtl

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez brum » 21 kwi 2016 10:17:17

Masz przewiercić te otwory które są do skrzyni. Silnik Opla ma gwint w bloku czyli śruby będą przechodziły przez skrzynie i flansze.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez jrzeuski » 21 kwi 2016 10:33:16

No teraz jasne! Żaden problem przewiercić. Czyli dzwon od 2.5TDS pasuje do bloku Opla tyle, że z powodu długiego wałka trzeba go odsunąć za pomocą flanszy :beer:

To może do bloku Y22DTL skrzynia z 2.5 też podpasuje? B2.2 ma dwumasę, czyli powinna również mieć długi wałek w skrzyni.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez brum » 21 kwi 2016 10:46:46

No do dti też podejdzie. rozstaw śrub był taki sam w pojemnościach 1.8-3.2(Pb, ON), a nawet z mniejszych bo np do Corsy wkładali V6 3.2
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez jrzeuski » 21 kwi 2016 11:01:15

brum napisał(a):No do dti też podejdzie. rozstaw śrub był taki sam w pojemnościach 1.8-3.2(Pb, ON),
Zatem swap na 2.2dti powinien być do ogarnięcia samemu w garażu. Do elektroniki można wykorzystać wiązki z 2.5 wymieniając wtyczki a podciśnienia to pikuś mając wzór do porównania. Pozostaje dopasowanie dolotu i wydechu, ale to zwykła robocizna a nie sztuka.
a nawet z mniejszych bo np do Corsy wkładali V6 3.2
No np. Kojot się ścigał takim potworem na 1/4 mili :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez adriandol29 » 21 kwi 2016 14:50:06

Noc juz z tego nie rozumiem. To w końcu zostawić skrzynie w aucie a włożyć sam silnik czy jednak całość od b?
adriandol29
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29 mar 2014 21:14:31
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez jrzeuski » 21 kwi 2016 15:10:50

Nikt nie robił tu takiego swapa, więc musisz sam zdecydować. Będziesz pionierem, więc napisz na jakie rafy natrafiłeś, co się udało a co nie, co wyszło finalnie i czy zrobiłbyś to jeszcze raz :D Wersje Froty są tak inne od pozostałych, że każda przeróbka to rzeźba wymagająca podjęcia decyzji co i jak, nie ma plug'n'play :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez adriandol29 » 21 kwi 2016 15:29:44

Albo kupić rozbita i dołożyć te mosty wały czyli całość od 2.2 dtl. Tylko czy znowu do ramy będzie wszystko pasować :D
adriandol29
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29 mar 2014 21:14:31
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez brum » 21 kwi 2016 17:25:13

most tylny z B nie pasuje do A. Trzeba spawac.

I nie da się od tak użyć wiązki z tds. Opcja z przełożeniem wtyczek nie jest do zrealizowania.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez Jake » 21 kwi 2016 18:52:32

jrzeuski: No to gratulacje :D A Korby i tłoki zostawiłeś moje czy ładowałeś od siebie? I u mnie pamietam były progi na tulejach, nie rusza Cie to za bardzo?
Co do miski i smoka - pojecia nie mam. U mnie ten silnik pojezdził jakies 2 miesiace spokojnej jazdy po czarnym i odmówił posługi. Upalać w terenie i katowac zaczalem dopiero po swapie na 3.1TDI i wymianie opon :D
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez jrzeuski » 21 kwi 2016 19:28:26

Nie wiem gdzie Diabeł widział te progi. Część głowic faktycznie miała pęknięcia dlatego dałem swoją całą górę. Cylindry bez rys a pierścienie całe to wszystko to zostawiłem. Wyczyściłem tylko z nalotu rdzy ten gar, gdzie Ci wodę uszczelka puszczała oraz tłoki z nagaru. Sprawdziłem szczelność nalewając naftę. Po całej nocy dalej stała w garach, czyli całkiem dobry silnik chciałeś wyrzucić :shock: Nie zdejmowałem pokrywy z przodu, więc nie wiem jak tam pompa oleju i wakum. Nie wyjmowałem też hydroregulatorów, bo i tak olej przez tyle czasu z nich ściekł, więc nic bym nie sprawdził. Wyjdzie samo jak silnik odpali. Jak bedzie coś nie tak to się znowu wyjmie, rozbierze i wymieni co trzeba ;)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez adriandol29 » 21 kwi 2016 20:02:23

I tak za każdym razem nowa uszczelka pod głowice i nowe śruby?
adriandol29
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29 mar 2014 21:14:31
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez jrzeuski » 21 kwi 2016 20:12:55

A po cholerę nowe jak poprzednie jeszcze nie zużyte?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez brum » 21 kwi 2016 20:14:22

Nie wiem jak w tds ale raczej się wymienia śruby bo po pierwszym dokręceniu się trochę rozciągają.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez jrzeuski » 21 kwi 2016 20:28:20

Haynes mowi o 5 cyklach dokręcania, ostatni po całkiem sporym przebiegu (po to są zaslepki w pokrywie zaworów a reszta śrub jest na wierzchu), ale do tego etapu jeszcze nigdy nie doszedłem
A śruby mierzyłem i różnic nie widać, zresztą są konkretne, przy takich momentach jakimi się je dokręca nie widzę opcji rozciągnięcia. Wkręcają się też jak nowe a rozciągniete wymagałyby większej siły.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl

Postprzez adriandol29 » 21 kwi 2016 21:20:16

A jak mam uszczelkę glowicy tydzień na aucie to i tak musiałbym kłaść nowa? Założyłem regulatory z allegro i po dwóch dniach padły. I musze je zmienić na oryginalne.
adriandol29
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29 mar 2014 21:14:31
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia strona

Powrót do Inne (swap)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości