Witamy ! |
---|
|
eric napisał(a):Miałem podobnie. W 3-y miesięcznym regulatorze ułamała się szczotka. Ułamany fragment wyparował a reszta była zbyt krótka aby dobrze stykać. Ładowanie pojawiało się i znikało głownie w zależności od temperatury silnika.
Łukasz12502 napisał(a):eric napisał(a):Miałem podobnie. W 3-y miesięcznym regulatorze ułamała się szczotka. Ułamany fragment wyparował a reszta była zbyt krótka aby dobrze stykać. Ładowanie pojawiało się i znikało głownie w zależności od temperatury silnika.
będę musiał to sprawdzić.
u mnie ładowanie było"książkowe" 14,2V tylko skacze do 17-18V i więcej.temperatura silnika raczej nie ma znaczenia.auto stoi już prawie tydzień,myślałem że wyzdrowiało ale po odpaleniu udało mi się zmierzyć miernikiem napięcie,to na światłach krótkich,dmuchawie,włączonym radiu było 16,8V a bez obciążenia jeszcze więcej.czekam na cieplejsze temperatury i trzeba się za to zabrać
jrzeuski napisał(a):Jak dla mnie to ewidentnie walnięty regulator. Żadnym innym cudem z alternatora nie może wydostać się więcej niż 15V.
Łukasz12502 napisał(a):ile może kosztować taka wymiana?mam taki regulator https://aparts.pl/partscatalogue/docloa ... JPG&size=2 jak sprawdzić wyjęty?
Łukasz12502 napisał(a):to ile by to kosztowało na "gotowo"jak bym Ci go wysłał?szczotki już kupiłem 3tygodnie temu,hella-niby porządne i były 3xdroższe a jak sprawdzić ten mój regulator wyjęty czy dobry?bo szczotki jak nowe są prawie nic niezużyte.no i czy wo gule na ten komutator jest sens zakładać nowe czy lepiej odrazu to zrobić?
Łukasz12502 napisał(a):niestety nie mam sprawnego takiego zasilacza więc nie będę kombinował.łożyska,i simmering były nowe 1,5roku temu więc są ok.jedyne co jeszcze kwalifikuje się do wymiany to koło pasowe.
Łukasz12502 napisał(a):jest tak wyjeb... że pasek 10mm ślizgał się cały czas i nieszło już naciągnąć bo kończyło się to uszkodzeniem paska(wyrywanie zębów)tymczasowo jest 11mm założony dobrany na długość oryginalnego.ale już też potrafił "zapiszczeć"
Jake napisał(a):Sprawdz po kolei caly alternator.
Ja wymienialem juz 3 regulator bo mialem niekontrolowane skoki napiecia.
Okazalo sie ze jedna z diod prosotwniczych jest uszkodzona a na uzwojeniu jest gdzie zwarcie. Wymienilem stojan i mostek diodowy - jak ręka odjął.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości