bujax napisał(a):Po wymianie czujnika ciśnienia doładowania, tak to się prezentuje:
https://www.youtube.com/watch?v=o6YZE-B3fBg
na wolnych 1 bar,
na obciążeniu max 2,3 bara,
na postoju przy dodaniu gazu max 1,6 bara.
No i tak ma być.
Witamy ! |
---|
|
bujax napisał(a):Po wymianie czujnika ciśnienia doładowania, tak to się prezentuje:
https://www.youtube.com/watch?v=o6YZE-B3fBg
na wolnych 1 bar,
na obciążeniu max 2,3 bara,
na postoju przy dodaniu gazu max 1,6 bara.
monter69 napisał(a):Witajcie,
Mam problem z błędem P1590 (8) obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie.
Generalnie silnik muli, kolektor i EGR przeczyszczony, kable podciśnienia sprawdzone,wtyczki elektryczne spryskane kontaktem, i nadal miemoc mnie już ogarnia
czytałem na innych forach, ale każdy pisze coś innego-wręcz do wymiany sterownika silnika
Proszę o pomoc może Ktoś się z tym spotkał i problem rozwiązał.
-- Pt 25 mar 2016 10:55:37 --
I CO NIKT, NIC ???.......................I NADAL NIC........OJ SŁABIUTKO
Jinn napisał(a):Dzięki za info. Otwór zaworu był zapchany sadzą. Osad usunąłem ręczniczkiem papierowym, ale prysnąłem WD-40 żeby usunąć resztki. Mam nadzieję, że odrobina WD mu nie zaszkodzi.
RudeBoy napisał(a):Skoro przy pełnym bucie i pełnym obciążeniu masz tylko 0,6 bara doładowania, to obadaj sterowanie WG turbiny.
Jinn napisał(a):WG to ten zawór bezpieczeństwa od gorącej strony turbiny? Po odpaleniu silnika zamyka się, a po zgaszeniu otwiera, wiec wydaje mi się, jest tak jak powinno być.
-- 13 mar 2017 21:08:40 --
Czyli taki chiński klon op-coma nie spełnia swojej roli w takim przypadku?
tomek_89 napisał(a):A podciśnienie przed i za elektrozaworem ma podobne wartości ? Jakie podciśnienie masz bezpośrednio na vakupompie ?
Jinn napisał(a):Objawy mam takie same jak parę postów wcześniej opisał bujax. Zawór wastegate działa, bo po odpaleniu silnika pompka go zamyka. Op-com na zgaszonym silniku pokazuje zerowe ciśnienie na doładowaniu, a z tego co wyżej wyczytałem powinien pokazywać 1 bar. Wczoraj zamówiłem czujnik ciśnienia doładowania. Myślę, że zacznę od tego.
RudeBoy napisał(a):bujax napisał(a):Witam, od jakiegoś czasu miga mi kontrolka CE. Dzisiaj sprawdziliśmy, że błąd dotyczy czujnika doładowania.
0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
Wyczyściłem go, ale to nic nie dało kontrolka dalej się zapala na wolnych obrotach a doładowanie spada do 0 bara. Jak dodaje gazu to gaśnie i doładowanie skacze do 0,7 - 0,8 bara co i tak jest za mało, bo powinno być powyżej 1 bara. Teraz zastanawiam się czy mam wymienić czujnik czy szukać problemu gdzieś indziej, nieszczelności na dolocie bądź może coś innego. Co sądzicie o poście wyżej, temat nie ma zakończenia nie wiem czy demontaż kolektora coś pomógł. Może ktoś spotkał się z tym kodem i wie czy wymiana samego czujnika rozwiąże problem.
https://lh3.googleusercontent.com/-77fY ... 11_Pro.jpg
Po pierwsze czujnik ciśnienia doładowania pokazuje ciśnienie bezwzględne. Czyli na zgaszonym silniku ma być ono równe ciśnieniu atmosferycznemu. Coś w okolicy 1 bara.
Zdrowe turbo w DTI ładuje ok + 1.1bara.
Czyli max cisnienie w kolektorze dolotowym dochodzi do 2.2bar.
Nie ma opcji aby auto nie w czasie jazdy zmusić aby turbo doładowało do takiej wartości. To jest możliwe tylko w czasie jazdy przy obciążonym silniku. Pracujący silnik bez obciążenia w życiu nie zrobi ci tych nawet 2 barów.
Wszelkie testy ładowania musisz robić na obciążeniu czyli w czasie jazdy.
Sprawdzić szczelność przewodów od zaworu WG turbiny do elektrozaworu sterującego nim i wszystkie połączenia podciśnień.
Sprawdź szczelność samego zawory WG na turbinie.
Masz typowy objaw niedomagania podciśnienia. Jak to wszystko będzie ok to czujnik pasuje podmienić.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości