tupek napisał(a):Nie wiem tylko po co ten silniczek działa jeżeli przód załącza się podciśnieniowo.
Nie, nie, nie, mieszasz dwie funkcje. Juz tyle razy to tlumaczylem na forum.
Silniczek odpowiada za zalaczenie przedniego wału w skrzyni rozdzielczo redukcyjnej. Jest odpowiednikiem recznej dzwigni wystepujacej w starszych rocznikach tj (2H-4H). Podcisnieniowo rozlaczana jest tylko lewa polos na przednim moscie. Jest to rozwiazanie ktore zastapilo sprzegiełka automatyczne lub manualne w piastach.
To silniczek jest bezposrednio odpowiedzialny za zalaczanie napedu 4WD, podcisnieniowo sterowana przesuwka jest dodatkowym bajerem majacym na celu zminimalizowac opory toczenia wleczonego, nienapedzanego przedniego mostu. Moglby byc sam silniczke (lub wajha), bez przesuwki (lub bez sprzegielek). Ale nie moglaby byc sama przesuwka bez rozlaczania na reduktorze.