Witamy !



Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez Dżesika i Seba Team » 08 paź 2019 19:48:16

Siemano.
Historia jest długa ale nie będę całej opowiadał.
Na tą chwilę mam taki problem.
Frota dość ciężko paliła po dłuższym postoju. I gasła w czasie jazdy. Z obserwacji wynika, że najczęściej w trakcie puszczania i dodawania gazu ale i przy podjazdach pod górę i ciaśniejszych zakrętach. Wszytko na asfalcie.
Na tą chwile.
Sprawdzone świece i jest ok. Jedna fajka jest zwalona ale poprawiono fabrykę i to nie to.
Wymieniłem a właściwie dołożyłem przed metalowe przewody paliwowe na grodzi kawałek przeźroczystego węża i pompkę ręczna z zaworem w jedną stronę.
Nie widać objawów cofania się paliwa.
Wszystkie wtyczki posprawdzane popsikane itd.
Nie sprawdziłem jescze do końca wiązki do pompy.
Ma ktoś może jakieś pomysły? Gdzie szukać przyczyny problemu i jaki on może być?

A. Jeszcze jedno spostrzeżenie. Frota po zalaniu prawie połowy zbiornika ropy zaczęła palić zdecydowanie lepiej. I można by prawie się nie czepiać gdyby za każdym razem było tak samo. Ale powiedzmy raz na 30 kręcić trzeba dłużej.
O to tyle.
Generalnie chciałbym rozwiązać kwestię tajemniczego gaśnięcia. Bo nie wiem czy bardziej mnie przekonuje że to problem elektryki czy paliwowy.

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
Dżesika i Seba Team
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 lip 2019 18:38:16
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez Dżesika i Seba Team » 08 paź 2019 20:45:21

Świeże spostrzeżenia. Bo dopiero jechałem.
Auto gaśnie co 100m i nie chce po zgaśnięciu odpalać. Po długim kręceniu i operowaniu gazem z trudem odpala i znów przejeżdża 100-200 m. I to samo.

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
Dżesika i Seba Team
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 lip 2019 18:38:16
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez tomek_89 » 08 paź 2019 22:15:41

Daj paliwo z bańki prosto na pompę. W ten sposób wyeliminujesz układ paliwowy od zbiornika. Jeśli będzie ok to masz gdzieś w układzie nieszczelność.
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez Dżesika i Seba Team » 09 paź 2019 05:37:51

Tak zrobię.

Do tej pory obstawiałem bardziej ukald elektryczny ale ponieważ ostatnio w zasadzie wyeliminowałem możliwe elektryczne przyczyny. To pozostaje chyba paliwo. Aczkolwiek wszelkie sugestie mile widziane bo dziś od rana zamierzam z tym walczyć.
Paliwowe "giętkie" mogę na tzw. wszelki wypadek wymienić.

Ja walczę a jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł niech pisze.

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
Dżesika i Seba Team
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 lip 2019 18:38:16
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez Dżesika i Seba Team » 09 paź 2019 13:21:54

Zdjąłem dziś zbiornik. I przy okazji naprawiłem nie działający pływak.
Sprawdzałem przewody paliwowe czy nie jest zamieniony odpływ z dopływem. I nie. Jet jak fabryka zrobiła.
A auto po zatankowaniu 20 l. Teraz ok. Nie gaśnie i odpala od strzała. !??????

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
Dżesika i Seba Team
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 lip 2019 18:38:16
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez tupek » 09 paź 2019 16:45:21

Ja za dizlami nigdy nie byłem ale bardzo dobry znajomy który naprawia wszystkie typy powiedział że stary ropniak jeżeli zapali to będzie pracował do czasu aż mu braknie paliwa.
A jeżeli gaśnie to właśnie mu paliwa brakuje czyli się zapowietrza.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez Dżesika i Seba Team » 09 paź 2019 16:48:58

tupek napisał(a):Ja za dizlami nigdy nie byłem ale bardzo dobry znajomy który naprawia wszystkie typy powiedział że stary ropniak jeżeli zapali to będzie pracował do czasu aż mu braknie paliwa.
A jeżeli gaśnie to właśnie mu paliwa brakuje czyli się zapowietrza.
I tą drogą się kieruję tupku
Jak na zdjęciach wszystko demontuje i sprawdzam co z paliwem ma styczność.
A powie mi ktoś.
Jest taka przypadłość tych aut z TDS że się cofa paliwo do baku. W którym miejscu montujecie zaworek zwrotny by temu zapobiec??[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191009/2f7db19f12eeb6673e94f8b94db33f1b.jpg[/img][img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191009/6a2d8912cc2c9321f4ef021c989cb94e.jpg[/img]

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
Dżesika i Seba Team
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 lip 2019 18:38:16
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez jrzeuski » 10 paź 2019 07:25:06

Zaworka montować nie trzeba, bo takowy jest w pompce ręcznej na grodzi. Zajrzyj do niej, jeśli nie działa. Pewnie pompa zassała jakiś syf z baku i zablokował.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez Dżesika i Seba Team » 10 paź 2019 14:10:00

Słuchajcie. Sprawa wygląda w ten sposób.
Ponieważ nie działał wskaźnik poziomu paliwa. Przejżałem wszytko. Kompletnie.
W zbiorniku okazało się jak wyżej że. Kabelek od potencjometru...znikł.
Po dolutowaniu nowego, sprawdzeniu przewodów paliwowych na okoliczność nieszczelności. Przepompowaniu trochę ręczną pompka. I dolaniu paliwa w ilości najpierw ok30l potem kolejnych 60 (żeby sprawdzić czy pływak już działa) oraz.
Zabiegu posprawdzania i dodatkowego poziomowania popękanych fajek od świeć. Oraz politowania jednego urwanego kabelka przy jednej z wtyczek. Problem ustał kompletnie.
Na tą chwilę jestem prawie przekonany, że powodem zajścia był niesprawny pływak. Dlaczego?
Ano dlatego że jak frota paliła wcześniej na szosowych oponach ok 9l/100
Tak ostatnio zmieniałem na MT ki.
I prawdopodobnie przy dotankowywaniu po przysłowiowej stówie musiałem rąbnąć się w rachunkach. Bo mi spaliła że 2l/100 więcej.
A brak wskaźnika paliwa nie pomagał.
Prosty rachunek.
Jeśli wlałem raz +/+30l (przejechałem jakieś 50km)potem 60 to dolałem w sumie 90l. (Minus te 2wypalone na 50km )
R
A byłem pewien że w zbiorniku przy wystąpieniu tych zachowań jest co najmniej 10l.
Czyli jestem tempa strzała. Bo nie ma opcji żeby zmieścić ponad100l paliwa w tym baku. Najzwyczajniej w świecie skończyło się paliwo. Gdybym od razu zdjął zbiornik. To bym prawdopodobnie zobaczył że jest sucho. [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
A że zamiast zdjąć od razu bak i sprawdzić to postanowiłem eksperymentować i szukać.
Na szczęście zmusiło mnie to w końcu do naprawy wskaźnika. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES][THUMBS UP SIGN]
Przy okazji mam kupę więcej szczęścia niż rozumu że się skończyło tylko tak.
Na wszelki wypadek wymienię jescze raz filtr paliwa bo nie wiadomo co tam zassał z dna.
Frota już praktycznie ogarnięta do końca. Jesze ma trzy wady. Do wyeliminowania i będzie lalka.
Także dziękuję za uwagę.

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
Dżesika i Seba Team
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 lip 2019 18:38:16
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez jrzeuski » 11 paź 2019 06:34:17

Dżesika i Seba Team napisał(a):Na wszelki wypadek wymienię jescze raz filtr paliwa bo nie wiadomo co tam zassał z dna.
Podstawa pompki ręcznej jest tak skonstruowana, że paliwo z baku najpierw przepływa przez podgrzewacz (ten czarny pierścień między pompką a filtrem) i to w nim osadza się to, co przeleciało przez pompkę. Także każdy większy paproch zostaje najpierw w pompce (najczęściej blokując zaworek powrotny) albo w podgrzewaczu. A filtr paliwa wyłapuje tylko drobinki. Także zacznij od rozebrania pompki i zajrzyj do podgrzewacza, bo sama wymiana filtra to mało. Do tego ja miałem taką sytuację, że śmieci z dna baku zatkały mi przewód paliwowy na ramie. Utknęły w tym "garbie" przy przejściu nad belką poprzeczną ramy. Odkryłem to dopiero jak je wycinałem przy wymianie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez Dżesika i Seba Team » 11 paź 2019 07:04:44

Tak. Dokładnie też tak zamierzałem zrobić.
Śmiać mi się chce. Bo przykład mojej sytuacji pokazuje jak ważny jest serwis auta na bieżąco i nie zostawianie usterek na potem.
To się nakłada wszystko i nie wiadomo gdzie szukać przyczyny.
Tak jak u mnie
Zacinający się auto alarm i zepsuty wskaźnik paliwa. I mamy w H. Mega roboty polegającej na rozebraniu prawie całego samochodu.
Także nie zostawiajcie na puźniej. [WINKING FACE]
Temat wydaje się zakończony.
Jak ktoś zmieniał. To może mi jeszcze podpowie. Tanie,dobre fajki do świec żarowych? Gdzie kupić i jakie.
Jeszcze nie szukałem może ktoś ma sprawdzone w dobrej cenie?

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
Dżesika i Seba Team
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 lip 2019 18:38:16
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez jrzeuski » 11 paź 2019 09:13:36

Dżesika i Seba Team napisał(a):Jak ktoś zmieniał. To może mi jeszcze podpowie. Tanie,dobre fajki do świec żarowych? Gdzie kupić i jakie.
Jeszcze nie szukałem może ktoś ma sprawdzone w dobrej cenie?
Całego tego modułu nie znajdziesz. Jak chcesz ciąć i lutować kable, to może uda się coś dopasować. Ale pokruszone korpusy fajek w niczym nie przeszkadzają w jeździe i odpalaniu. Tylko wygląda to słabo i trudniej fajkę chwycić, żeby ściągnąć ze świecy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez Dżesika i Seba Team » 11 paź 2019 09:18:49

jrzeuski napisał(a):
Dżesika i Seba Team napisał(a):Jak ktoś zmieniał. To może mi jeszcze podpowie. Tanie,dobre fajki do świec żarowych? Gdzie kupić i jakie.
Jeszcze nie szukałem może ktoś ma sprawdzone w dobrej cenie?
Całego tego modułu nie znajdziesz. Jak chcesz ciąć i lutować kable, to może uda się coś dopasować. Ale pokruszone korpusy fajek w niczym nie przeszkadzają w jeździe i odpalaniu. Tylko wygląda to słabo i trudniej fajkę chwycić, żeby ściągnąć ze świecy.
Ciąć i lutować. Koniecznie bo nie mogę na to patrzeć. A i jedna mam doszczętnie rozwaloną i majster dorobił wsówkę z miedzianej rurki która jak ja przygne nie chce wejść a jak nie przygne lata jak żyd po pustym sklepie.
A lutować wszystkich kabli do świec nie chcę.
Lubię jak jest porządek i wszystko wygląda jak trzeba. Nawet jak jest wyrzeźbione. [WINKING FACE]
Taka moja nadgorliwość ale jak ktoś odemnie auto kupuje to sami zadowoleni potem [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
Tylko ja się narobię

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
Dżesika i Seba Team
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 lip 2019 18:38:16
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez slawek50 » 11 paź 2019 22:41:33

Dżesika i Seba Team napisał(a):
jrzeuski napisał(a):
Dżesika i Seba Team napisał(a):Jak ktoś zmieniał. To może mi jeszcze podpowie. Tanie,dobre fajki do świec żarowych? Gdzie kupić i jakie.
Jeszcze nie szukałem może ktoś ma sprawdzone w dobrej cenie?
Całego tego modułu nie znajdziesz. Jak chcesz ciąć i lutować kable, to może uda się coś dopasować. Ale pokruszone korpusy fajek w niczym nie przeszkadzają w jeździe i odpalaniu. Tylko wygląda to słabo i trudniej fajkę chwycić, żeby ściągnąć ze świecy.
Ciąć i lutować. Koniecznie bo nie mogę na to patrzeć. A i jedna mam doszczętnie rozwaloną i majster dorobił wsówkę z miedzianej rurki która jak ja przygne nie chce wejść a jak nie przygne lata jak żyd po pustym sklepie.
A lutować wszystkich kabli do świec nie chcę.
Lubię jak jest porządek i wszystko wygląda jak trzeba. Nawet jak jest wyrzeźbione. [WINKING FACE]
Taka moja nadgorliwość ale jak ktoś odemnie auto kupuje to sami zadowoleni potem [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
Tylko ja się narobię

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
Pasują fajki od jakiegoś busa VW ja byłem u mechanika który miał stare wiązki różne i tam znalazłem kable przelutowałem i teraz wszystko gra. Miałem też problem z odpalaniem na zimnym i były winne właśnie fajki tych świec (rozsypały się w środku ) Polecam koszulki termokurczliwe z klejem można dostać w hurtowniach elektr.
Avatar użytkownika
slawek50
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 518
Obrazki: 10
Dołączył(a): 09 wrz 2013 07:02:09
Lokalizacja: woj. Dolnośląskie
Pochwały: 7
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez jrzeuski » 14 paź 2019 09:41:39

Jakby mi się chciało przekopać garaż, to pewnie znalazłbym cały ten kabel z fajkami w stanie dostatecznym, tzn. lekko poukruszane ale zasadniczo całe.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez Dżesika i Seba Team » 14 paź 2019 09:52:04

jrzeuski napisał(a):Jakby mi się chciało przekopać garaż, to pewnie znalazłbym cały ten kabel z fajkami w stanie dostatecznym, tzn. lekko poukruszane ale zasadniczo całe.
Nie szukaj. Szkoda zachodu. Jak mam się z tym pieprzyć to tylko na nowe. Napisałem do 3 hurtowni.Jak na razie nie namierzyłem. Wszyscy odpisali że nie mają.


Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
Dżesika i Seba Team
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 lip 2019 18:38:16
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: Problem z gaśnięciem w czasie jazdy.

Postprzez jrzeuski » 14 paź 2019 10:22:31

Zapytaj w ASO Fiata ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998


Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron