Witamy !



Akademia 4X4

Czyli rozmowy o technice sprawnego poruszania się w terenie.

Akademia 4X4

Postprzez bombi26 » 13 cze 2009 21:09:41

Jest już w sprzedaży "Podręcznik jazdy terenowej"
podaje link-a gdzie można składać zamówienia
http://www.akademia4x4.off-road.pl/
ObrazekObrazek
off road jest jak narkotyk - pierwszy raz gratis a później całe życie z wariatami
Avatar użytkownika
bombi26
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 521
Obrazki: 6
Dołączył(a): 31 sty 2009 17:55:33
Lokalizacja: Dębica
Pochwały: 1
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Akademia 4X4

Postprzez szymon.ha » 13 cze 2009 21:18:25

Ojciec widziałem to dziś w kiosku i chciał kupić, ale nie doszło to do skutku. ciekawe czy warto.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Akademia 4X4

Postprzez bombi26 » 13 cze 2009 21:33:42

Z tego co opisują w zawartości to powinna być ciekawa lektura
ObrazekObrazek
off road jest jak narkotyk - pierwszy raz gratis a później całe życie z wariatami
Avatar użytkownika
bombi26
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 521
Obrazki: 6
Dołączył(a): 31 sty 2009 17:55:33
Lokalizacja: Dębica
Pochwały: 1
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Akademia 4X4

Postprzez oposs » 14 cze 2009 10:43:34

Z gazety wszystkiego sie nie nauczycie...
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Akademia 4X4

Postprzez szymon.ha » 14 cze 2009 14:20:36

To tylko teoria i to taka że jak ktoś dobrze myśli to sam wpadnie np na to że podjeżdżając pod zniesienie, gdzie następnie zaraz jest zjazd, dobrze jest zwolnic, aby nie "poszybować" ale to wydaje się logiczne, a takie rady były np podawane w programie, o nauce 4x4 w tvn turbo.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Akademia 4X4

Postprzez ADAM SP3WXO » 14 cze 2009 19:41:53

Taka wiedza ma pomóc w mysleniu, a nie zastąpić myślenia i zdrowego rozsądku :wsciekly:

Znam takiego co w Q7 ma kamerę cofania i komplet czujników, a i tak dwa razy się wkomponował w auto stojące za nim :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nic nie zastąpi myślenia, wiedzy i umiejętności.
ADAM SP3WXO
 

Re: Akademia 4X4

Postprzez dljm » 14 cze 2009 21:08:37

ja czytałem
i powiem tak
jeśli ktoś jest zielony w temacie 4x4, napewno wiele tam znajdzie
natomiast ktoś kto w tym siedzi, nic ciekawego tam nie znajdzie
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Akademia 4X4

Postprzez wikked » 14 cze 2009 21:20:31

szymon.ha napisał(a):To tylko teoria i to taka że jak ktoś dobrze myśli to sam wpadnie np na to że podjeżdżając pod zniesienie, gdzie następnie zaraz jest zjazd, dobrze jest zwolnic, aby nie "poszybować" ale to wydaje się logiczne, a takie rady były np podawane w programie, o nauce 4x4 w tvn turbo.

Tu można polemizować bo jak jest duży rampowy to musisz przewiesić i to mocno. Jak za wcześnie zdejmiesz buta to tylko kinetyk i haratanie do tyłu a wtedy to różnie bywa. Można na wykrzyżu ale to już (moje zdanie) trzeba trochę jeździć bo piękną rolkę można wywinąć. Uważam że w zależności od tego gdzie jeździsz jedne rady między bajki a inne w części można wykorzystać. Dlaczego na przykład nikt nie pisze nie walcz z koleiną. Zauważcie (kto był na zlocie na trasie z leśniczym) co się działo jak na siłę ktoś chciał mieć kontrolę nad kierunkiem jazdy w koleinach. Dlaczego nikt nie pisze żeby w błocie ładować buta na "dwójce" z reduktorem. Niektórzy szli na "asie" i zostawali po 2m. Buty MT i czarna dupa- czemu nie chce iść??!! Nie które sprawy trzeba brać na logikę a inne z doświadczenia. To oczywiście moje zdanie.
wikked
 

Re: Akademia 4X4

Postprzez ADAM SP3WXO » 14 cze 2009 21:51:45

Sądzę, że każde wskazówki kiedyś się przydadzą. Prędzej czy później. Czytam na różnych stronach o technice 4x4. To jest tylko teoria, doświadczenie się zdobywa jeżdżąc w terenie. Dopiero połączenie tych dwóch elementów uczyni dobrym kierowcą.
ADAM SP3WXO
 

Re: Akademia 4X4

Postprzez dljm » 14 cze 2009 22:00:51

wikked napisał(a):Niektórzy szli na "asie"


co to znaczy na asie ?
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Akademia 4X4

Postprzez szymon.ha » 14 cze 2009 22:07:57

No to zaraz spiszemy i wydamy konkurencyjną wersję poradnika :mrgreen:

Wikked ja to napisałem ogólnie, jako jeden z przykładów, nad iinymi sie nie zastanawiając sposobami.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Akademia 4X4

Postprzez STRUNA » 14 cze 2009 22:11:58

Nie warto bo na okładce zamiast Froty są dwa jeepy!!!
STRUNA
 

Re: Akademia 4X4

Postprzez wikked » 15 cze 2009 06:58:48

dljm napisał(a):
wikked napisał(a):Niektórzy szli na "asie"


co to znaczy na asie ?

pierwszy bieg- "jedynka"
wikked
 

Re: Akademia 4X4

Postprzez brum » 15 cze 2009 10:15:27

Jedynka jest za wolna na przejazd przez błoto i na jazde butem. Ja zawsze startuje z dwójki i wtedy jest idealnie nie za szybko nie za wolno. Jedynka mi służy do technicznej jazdy gdzie trzeba naprawde powoli.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Akademia 4X4

Postprzez szymon.ha » 15 cze 2009 13:12:00

Ale przez większe błoto to z reduktorem czy bez?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Akademia 4X4

Postprzez brum » 15 cze 2009 14:57:54

Ja zawsze z reduktorem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Akademia 4X4

Postprzez szymon.ha » 15 cze 2009 15:07:56

A dlaczego że tak spytam? Myślałem że reduktor zmienia przełożenia np przy podjazdach gdzie jest potrzebna większa siła.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Akademia 4X4

Postprzez wikked » 15 cze 2009 15:41:56

brum napisał(a):Ja zawsze z reduktorem.

Ja też i zawsze "dwójka".
szymon.ha napisał(a):A dlaczego że tak spytam? Myślałem że reduktor zmienia przełożenia np przy podjazdach gdzie jest potrzebna większa siła.

A jak jedziesz przez błoto to nie potrzebna??
wikked
 

Re: Akademia 4X4

Postprzez szymon.ha » 15 cze 2009 17:33:28

No właśnie się pytam, czy wtedy też potrzeba, bo w błocie to koła chyba mają poślizg.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Akademia 4X4

Postprzez wikked » 15 cze 2009 17:51:03

szymon.ha napisał(a):No właśnie się pytam, czy wtedy też potrzeba, bo w błocie to koła chyba mają poślizg.

Cała zasada jazdy przez błoto to jak najwieksza mozliwość oczyszczania koła z błota. Jak idziesz na "asie" to masz małą prędkość. Oznacza to potencjalnie śliczną wklejkę. Jak masz "dwójkę" i obroty to masz moc pod nogą i prędkość która pomoże Ci ślizgnąć się brzuchem po błocie i do tego jeszcze opona się oczyści.
wikked
 

Następna strona

Powrót do 4x4



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość