Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez Wookash » 17 lis 2009 18:38:04

Jakie masz amorki tego ironmana bo w katalogu widze gazowe i olejowe o ile sie nie myle. Stabilizator hmmm wek? czy wywalic calkiem.

Pozdr.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez madziam » 17 lis 2009 19:15:05

Wywal całkiem. My na razie wywaliliśmy tył i jest zupełnie inna jazda :D
madziam
 

Re: Lift

Postprzez amaj23 » 17 lis 2009 19:41:13

Łukasz prawda jest taka że te pierwsze springi miałeś właściwe.
Teraz to może się okazać że mimo założenia amorów będziesz jeździł taczkami a nie autem terenowym.
I nie zdziwi mnie wcale jak będziesz rozwalał amory.


Autor postu otrzymał pochwałę
amaj23
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 17 lis 2009 19:57:02

Nie wiem czy wlasciwe wedlug katalogu te co teraz mam to holdo 008b czyli + 2 cale przy obciazeniu od 0 do 300 kg samochod jest na 57 wczesniej na niby zlych stal na 52cm i pewnie by sie uklepal troche. mam jeszcze te sprezyny niby zle ale juz nie wiem co robic czy dokupic dluzsze amory i wymieniac i liczyc na to ze nie bedzie taczek. teraz chyba ciut za krotkie. Amortyzator ironman drogi 290 szt a od lublina podejdzie chyba tylko przedni ale nie wiem co i jak nie znam wmiarow dokladnych. Andrzej a tobie jak stoi samochod od srodka kola do nadkola z tylu?
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez amaj23 » 17 lis 2009 20:09:01

Nie pamiętam, ale właściwe springi ironmena do liftu +2" to sprężyna dł. 38cm pręt 14,2mm i chyba 7 zwojów.
Oczywiście można wsadzić niewłaściwe sprężyny i auto bedzie stało nawet na 70cm tylko co z tego jak to nie będzie pracowało tak jak powinno (efekt taczek ).
Co do amortyzatorów :roll: Amortyzatory to bezpieczeństwo i jeśli twoje życie jest warte tyle co amortyzator do Lublina za 30zł to ja nie mam pytań.
Lepiej załóż właściwe springi jakie miałeś za pierwszym razem i oryginalne amory jak nie masz kasy a za jakiś czas wsadź amory Ironmana lub tego typu innej firmy i będzie 100% lepiej i bezpieczniej niż te patenty.
amaj23
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 17 lis 2009 20:12:44

No to ja juz sam nie wiem co i jak zalozylem za 1 razem i bylo za malo teraz zalozylem niby jest ok a nie jest. Juz wymiekam na maxa ale coraz bardziej ejstem sklonny powrocic do 1 sprezyn bo amory drogie i ryzyko taczek. Pojezdze do soboty bo dopiero wtedy znajde chwile na motanie.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez lukask » 17 lis 2009 20:14:54

Wookash masz sprężyny takie jak ja mam. One są okej i normalnie pracują zobacz w mojej galerii jaki wy krzyż na nich robiłem ;) Amorki polecam Ironmana gazowe do liftu 2' i wszystko będzie ok :) I wcale samochód nie jest taczką i moim zdaniem zawias pracuje optymalnie !! Stabilizatora tylnego nie mam i nie będzie latam autem na co dzień i czasem szybciej i naprawdę jest ok. A w terenie też jest super. I naprawdę nie łam się tym co masz bo w 100% przechodzisz dokładnie to co ja 2 miesiące temu ;) Masz identyczne przygody i identyczne problemy :D
lukask
 

Re: Lift

Postprzez amaj23 » 17 lis 2009 20:16:50

Jak chcesz pomierzyć auto to ja swoją kochankę odbieram w przyszłym tygodniu i powiem ci że na takim lifcie i wywalonym drążku stabilizacyjnym na Orawie dawała radę i możesz zapytać Wiktora - wikkeda jak mi robiło zawieszenie.
amaj23
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 17 lis 2009 20:17:38

lukask napisał(a):Wookash masz sprężyny takie jak ja mam....


A siadly ci cos czy dalej stoja jak staly? na wykrzyzu mi nie zalezy za bardzo raczej lajtowny teren tylko obawiam sie o to walenie jak kolo spada no ale narazie to wina amorow.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez lukask » 17 lis 2009 20:24:42

Troszkę już siadły i zaczęły bardziej pracować. Moim zdaniem to normalne że zaraz po wsadzeniu są takie twarde, w końcu sa nowe i nie robiły pod obciążeniem ;) Będzie spoko i mówię Ci ja swojej decyzji nie żałuję, aha i jeszcze jedno teraz masz tak dlatego że twoje amory pracowały z seryjnymi wyrobionymi sprężynami i dlatego teraz tak strasznie dobija bo one są już do bani i w takim zakresie już nie działają. Tak mi powiedział gość który kupę lat pracował w amortyzatorach.

Edit: Tak na prawdę to dobrze zaczęły pracować po pierwszym wypadzie w teren, ułożyły się i troszkę po pracowały w obie strony i już jest ok :)
lukask
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 17 lis 2009 20:28:48

Musze sie przespac z tym wszystkim do soboty mysle jakos wytrzymam a ja jutro nie zamowie amorow to juz nie zamowie i wroce do 1 sprezyn. Dzieki za odpowiedzi i podpowiedzi.

Pozdr.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez lukask » 17 lis 2009 20:37:55

U mnie w galerii jest link do klipu na którym możesz zobaczyć jak pracuje tylni zawias ;)
lukask
 

Re: Lift

Postprzez brum » 17 lis 2009 23:18:08

Wymień amortyzatory na dłuższe a moim zdaniem uzyskach to co chcesz. Teraz Ci brakuje skoku w dół czyli możesz je zerwać a tego Ci nie życze bo zobaczysz co się stanie jak jednego amortyzatora nie będzie...
Ja założyłem springi z drutu 16mm dłuższe o 9cm auto od serii podniosło się o 3" a od tego co miałem o 4" założyłem odpowiednie amortyzatory, wywaliłem stabi i teraz na max wykrzyżu sprężyna robi się delikatnie luźna czyli wszystko pracuje na max i tak ma być.

Wywal stabi, załóż dłuższe amortyzatory..ja bym tak zrobił.


I powiem jeszcze raz to co kiedyś(wtedy było wielkie oburzenie..), robicie "niby" lift zawieszenia kupujecie superhiper sprężyny tylko po co? jeśli nie wymieniacie amortyzatorów? jeśli jedna rzecz jest dłuższa to raczej następna też powinna być...dalej nie będę się rozpisywał..

Dla potomnych - robisz lift tyłu wymień i sprężyny i amortyzatory.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez wikked » 17 lis 2009 23:53:36

brak słów normalnie; albo jesteście po zarządzaniu i marketingu albo nie rozumiecie kompletnie zasady współpracy sprężyna- amortyzator.

część z artykułu:
http://4x4.auto-swiat.pl/wydania,Amorty ... 745,1.html
Kłopoty zaczynają się, gdy mamy przerobiony samochód. Chęć podniesienia auta wiąże się z koniecznością wymiany sprężyn. W zdecydowanej większości przypadków skok amortyzatora jest wtedy zbyt krótki. Jeśli nawet da się taki komplet (wyższe sprężyny i seryjne amortyzatory) zmontować, szybko może dojść do zniszczenia – amortyzator stanie się ogranicznikiem skoku zawieszenia, czego na dłuższym dystansie oczywiście nie wytrzyma. Pewnym rozwiązaniem jest też przedłużenie mocowania amortyzatora, ale najlepszym – wymiana na nowe, dostosowane do zmienionego podwozia.
wikked
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 18 lis 2009 09:12:40

Spoko nie krzyczec ja przy tych sprezynach na bank nie zostawie seryjnych amorow pojda do wymiany na dluzsze. Jedynie czego sie obawiam ze auto zacznie skakac jak taczki i tu tkwi moj dylemat. Teraz ze mam za krotkie to pewne. Dzisiaj sie rozejrze i podzwonie za ironami gazowymi do liftu. Acha i pytanie jak z przodem rozwac do tylu czy zostawic mniej a jesli tak to mniej wiecej ile mniej niz tyl?
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez amaj23 » 18 lis 2009 09:22:15

Łukasz ja mam ustawiony przód i tył na równo, wszystko zależy na co się nastawiasz.
Jak czasem w teren a tak to po czarnym to ustaw sobie na przodzie o 1cm mniej.
Jak na częste wypady w teren ustaw na równo.
amaj23
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 18 lis 2009 09:44:13

Prawdopodobnie zamowie amory i zostawie w gorze samochod zawsze fajniej wyglada i jak sie zapuszcze w teren tez lepiej. Co do twardosci bede sie musial nauczyc z tym zyc i wolniej jezdzic.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez Wookash » 18 lis 2009 10:20:48

Lukask mozesz mi podac nr katalogowy tych twoich amorow bo nie idzie dojsc skladu i ladu z katalogiem ironmana.
Wookash
 

Re: Lift

Postprzez przemia » 18 lis 2009 18:21:38

Wookash skąd masz te sprężyny? Dziś pytałem o komplet amorki/sprężyny ironman w krk na zakopiańskiej i kazali czekać 1,5 miesiąca.... tyle to trwa?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Wookash » 18 lis 2009 19:12:11

Znalazlem na alledrogo. Tylko uwazaj jak bedziesz zamawial bo mnie jak juz pewnie czytales spotkaly przygody. Teraz chce amorki zakupic ale jak patrze w katalog ironmana to sam juz nie wiem co i jak. W katalogu niby ok ale mocowania nie takie jak trzeba a jak juz mocowania sa ok to krotszy od poprzednika narazie nie wiem jakie zakupic. Czekam az bardziej doswiadczeni cos napisza jaki wymiar amorka po rozciagnieciu ma byc i moze wtedy cos dobiore.
Wookash
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron