Witamy !



[All]....Bierze olej

Wszystko o silnikach Diesla montowanych we Fronterach

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez mizsio » 28 sty 2010 23:05:20

Pawel, to ustrojstwo z tylu kolektora to nie jest zawor EGR :)
mizsio
 

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez Pawel » 28 sty 2010 23:14:50

...to już mnie w ogóle zbiło z tropu...
U mnie jest tak: od kolektora wydechowego idzie rura do zaworów EGR, a one przykręcone są do kolektora ssącego, a podłączone do elektrozaworków wężykami... Jak jest w B 2,2 dti pojęcia nie mam... :oops: Moze dlatego tak to wszystko wyszło... :?

Za fotce po prawej stronie jest kolektor ssący z "grzybkami" (egr'y)
Obrazek

A tu ta "miedziana rura nad silnikiem" to doprowadzenie spalin z kolektora wydechowego do zaworów...
Obrazek
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez wikked » 28 sty 2010 23:24:15

Zbędne kilogramy i potencjalne problemy z mocą.
wikked
 

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez mizsio » 28 sty 2010 23:29:27

w X22DTH zawor EGR jest na srodku kolektora a z tylu kolektora jest silownik klapek, ktory ma swoj dedykowany elektrozawor i swoj wezyk :)
mizsio
 

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez Pawel » 28 sty 2010 23:34:06

wikked napisał(a):Zbędne kilogramy i potencjalne problemy z mocą.

Dlatego mam zaślepione, nad usunięciem się zastanawiam...
mizsio napisał(a):w X22DTH zawor EGR jest na srodku kolektora a z tylu kolektora jest silownik klapek, ktory ma swoj dedykowany elektrozawor i swoj wezyk :)

W sumie podobnie, tylko u mnie w innym to wszystko jest miejscu...

A tak zapytam, może wklei ktoś fotki takiego X22DTH... Co, gdzie i jak tam wygląda...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez wikked » 28 sty 2010 23:45:30

Paweł zdejmujesz rurę, odcinasz przy kolektorze wydechowym, zaklepujesz, spawasz, wycinasz z blaszki zaślepkę na ssący przykręcasz na silikonie, reszta na złom. Wszystko kluczem albo 12 albo 14- nie pamiętam. Zbędnik to zbędnik.
wikked
 

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez Pawel » 28 sty 2010 23:50:56

...pomyślimy, ale wiosną...
Już i tak jeden komplet w piwnicy do sprzedania leży... :)
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez przemia » 29 sty 2010 08:15:04

Wszystko super, tylko czy wymiana egr lub czyszczenie egr i kolektora wpłynie na zużycie oleju? 2,5l na 10tys to trochę dużo... :? Coż z tego że wyczyszcze kolektor jak mi znów zajdzie jakimś syfem?

wikked napisał(a):Zbędne kilogramy i potencjalne problemy z mocą.


Czy w 2,2 DTI to też zbędnik?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez mizsio » 29 sty 2010 08:31:42

przemia napisał(a):Coż z tego że wyczyszcze kolektor jak mi znów zajdzie jakimś syfem?


jest pare mozliwosci, miedzy innymi sprzedaz auta :)
mizsio
 

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez przemia » 29 sty 2010 08:39:33

mizsio napisał(a):jest pare mozliwosci, miedzy innymi sprzedaz auta :)


Dopiero kupiłem :cry2:

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez mizsio » 29 sty 2010 08:48:13

na Twoim miejscu pojezdzil bym troche z zaslepionym wezykiem, nic sie nie stanie, jak bedziesz mial czas i mozliwosc to wyczysc kolektor i EGR i nie martw sie na zapas :) zasyfiony kolektor po 200 lub wiecej kkm przebiegu nie musi wskazywac na jakas powazna usterke silnika czy osprzetu

jezeli auto nie poddymia to moze ten ubytek oleju jest spowodowany jakims wyciekiem? 2.5 litra to sporo, swego czasu moj X22DTH w zasadzie nie bral nic miedzy wymianami
mizsio
 

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez przemia » 29 sty 2010 09:00:06

Poczytałem w necie trochę o tym EGR, co to w ogóle jest i.. normy spalania, rzecz chyba niepotrzebna... niby robię w recyklingu :?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez wikked » 29 sty 2010 09:54:41

EGR nie ma nic do zużycia oleju- zero powiązania. To tylko zawór na kanale spalinowym.
wikked
 

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez przemia » 29 sty 2010 10:01:08

wikked napisał(a):EGR nie ma nic do zużycia oleju- zero powiązania. To tylko zawór na kanale spalinowym.


Wiem wiem, tylko skoro kopci mi z powodu uwalonego egr, to znaczy że olej ubywa w inny sposób... dobrze główkuję?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez mizsio » 29 sty 2010 10:02:35

dlaczego zakladasz, ze to z powodu uszkodzenia EGR?
mizsio
 

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez przemia » 29 sty 2010 10:06:17

mizsio napisał(a):dlaczego zakladasz, ze to z powodu uszkodzenia EGR?


Nie wiąże tych dwóch spraw, tylko wykluczam ewentualności... obawiałem się że silnik spala olej, dlatego kopci i ubywa... jeśli po odłączeniu egr nie kopci wogóle, to znaczy że nie spala oleju... - chyba :?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez mizsio » 29 sty 2010 10:12:49

przeciez nie EGR odlaczales tylko sterowanie klapkami kolektora...
mizsio
 

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez przemia » 29 sty 2010 10:19:07

mizsio napisał(a):przeciez nie EGR odlaczales tylko sterowanie klapkami kolektora...


A te klapki nie są powiązane działaniem z EGR? Myślałem że to one dawkują spaliny w dolocie... Jeśli nie do dlaczego diagnoza "EGR do wymiany"? Przyznam się uczciwie że już nic nie kumam z tego co mówicie :?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez mizsio » 29 sty 2010 11:16:34

przemia napisał(a):Myślałem że to one dawkują spaliny w dolocie... Jeśli nie do dlaczego diagnoza "EGR do wymiany"?


nie uwazam zeby wymiana zaworu EGR tutaj pomogla, chodzi raczej o doplyw powietrza do silnika przez zasyfiony kolektor z zasyfionymi klapkami... prosta sprawa, odkrec zawor EGR (2 srubki) i zobacz czy na grzybku jest syf, zajrzyj tez do wnetrza kolektora
mizsio
 

Re: [All]....Bierze olej

Postprzez przemia » 29 sty 2010 11:29:58

Dalsze diagnozy dopiero w poniedziałek... Przy okazji zrobię fotki silnika od góry żeby na forum było wiadomo jak to wygląda w tym silniku.

BTW:
Dalsza lektura tematu - o ile odcięcie EGR nie powoduje szkód w silniku, to zamknięcie tych nieszczęsnych klapek ma duży wpływ na pracę silnika ze względu na jakiś tam rezonans i w konsekwencji może wypływać na przegrzewanie się dolotu i wypalania zaworów. Tylko dlaczego kopci na niebiesko? :?

Dedukuję że skoro odcięcie podciśnienia powoduje zamknięcie/otwarcie klapek które w przypadku założonego wężyka wariują w stosunku do obrotów... powyżej 3500obr problemu nie ma... to najsensowniejszym wytłumaczeniem jest przepuszczający elektrozawór podciśnienia, który(oczywiście na wyczucie) ciągnie bez przerwy tak samo...

I jeszcze... czy na w/w problemy ma wpływ pompa podciśnienia? O ile podciśnienie czuć, napędy zapinają się i rozpinają bez problemu(od wymiany wężyków podciśnienia głośniejsze stuknięcie) to hamulec stawia duży opór(w porównaniu z poprzednim samochodem)... myślałem że ten typ tak ma, ale może się mylę?

I jeszcze:
chodzi raczej o doplyw powietrza do silnika przez zasyfiony kolektor z zasyfionymi klapkami...

Na chłopski rozum, jeśli klapki były by zasyfione tak aby nagar je blokował to nie powinny reagować na brak podciśnienia... Skoro reagują to domyślam się że problemem jest sterowanie tymi klapkami przez podciśnienie a nie same klapki.

Wiemy że elektrozaworem steruje elektronika, tylko jaki czujnik steruje elektroniką w tej sprawie? Chyba nie EGR który sam jest zaworem a nie czujnikiem...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Silniki dieslowskie



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron