przez sylwian70 » 28 kwi 2010 11:03:48
spuszczasz płyn chłodniczy,odpinasz kleme z akumulatora,demontujesz dolot powietrza do kolektora ssącego,odpinasz kabelki od czujników przepustnicy,krokowca,przepływomierza,czujnika temperatury powietrza,czujnika temperatury na zegar i komputer,odpinasz linke gazu przy przepustnicy,demontujesz calą przepustnicę.demontujesz listwe wtrysków,kolektor ssący,odpinasz wężyki itp.odpinasz węże gumowe od termostatu,od chłodnicy, wymontowujesz wentylator chłodnicy potem
całą chłodnicę aby był lepszy dostęp
do rozrządu i głowicy,zdejmujesz kable WN z świec ,świece wykręcasz,odkręcasz kolektor wydechowy zdejmujesz pasek alternatora,odkręcasz rolke napinającą ten pasek,demontujesz osłone rozrządu,odkręcasz pokrywę klawiatury zaworów,luzujesz napinacz paska rozrządu,zdejmujesz pasek rozrządu,odkręcasz wałki rozrządu,wyjmujesz popychacze,odkręcasz głowice lecz delikatnie ślimakowo i po trochu każdą śrube ,i możesz ją wytargać masz na wierzchu uszczelke.Glowice dajesz do sprawdzenia,planowania,kupujesz nową uszczelke pod głowice,nową uszczelke pod kolektor ssący,wydechowy,pod pokrywe zaworów.10 litrów chłodziwa,5 litrów oliwy do silnika,polerujesz miejsce styku głowicy z blokiem zakładasz nową uszczelke potem głowice dokręcasz odpowiednim momentem i w odpowiedniej kolejności ślimakowo śruby popychacze wyciskasz z starego oleju kładziesz je,przekręcasz walem korbowym tłoki w pozycje zero montujesz wałki rozrządu blokujesz je na znakach zakladasz pasek rozrzadu znaki mają się zgrywać napinacz napinasz zgodnie ze znakami,odblokowujesz wałki rozrządu obracasz wałem dwa razy zgodnie z zegarem znaki mają się zgadzać pasek dobrze naciągnięty montujesz pokrywe zaworów,kolektory ssania wydechu i reszrte szpei zalewasz odpowietrzasz i śmigasz szczęśliwy szczegółowo to jest to duzo pisania na kilka stron kolego.A najlepiej bierzesz z konta 800-1000 zl pojazd dajesz do mechaniora i mechanior w tej kwocie ci wszystko zrobi. Jeśli chcesz sam wymieniać uszczelke pod glowica( pod głowicą)a nie masz o tym pojecia to daj sobie spokój bo szkoda
twej roboty i rozwalisz motor,jest to poważna robota i wymaga pewnej wiedzy jak to zrobić dobrych kluczy nasadowych torx i innych oraz klucza dynamometrycznego.sama uszczelka pod klawiaturą,kolektorem ssącym,wydechowym to pikuś ale pod głowicą to odpowiednie dociągnięcie głowicy i ustawienie rozrządu co prawda amator to moze zrobić lecz musi widzieć przynajmniej raz jak to robi profesjonalista,i pamietać o wyciśnięciu oliwy z popychaczy ,o czystości
pracy i lekkim smarowaniu oliwą montowanych bebechów głowicy krzywki wałkow rozrządu,panewek walków rozrządu z zewnatrz popychacze pomazać to oliwą.
Autor postu otrzymał pochwałę