Witamy ! |
---|
|
RudeBoy napisał(a):Czy towarzyszą temu jakieś dziwne dzwięki?
a jak u Ciebie z oponami? Wszystkie identyczne?
RudeBoy napisał(a):Sprawdź czy nie masz przyblokowanych hamulców na jednej osi...
marcinur napisał(a):RudeBoy napisał(a):Sprawdź czy nie masz przyblokowanych hamulców na jednej osi...
Myślisz, że jeżeli by tak było może się to tylko objawiać przy 4x4?
A hamulce muszę i tak sprawdzić bo na śliskim wydaje mi się że nierówno hamuje.
RudeBoy napisał(a):marcinur napisał(a):RudeBoy napisał(a):Sprawdź czy nie masz przyblokowanych hamulców na jednej osi...
Myślisz, że jeżeli by tak było może się to tylko objawiać przy 4x4?
A hamulce muszę i tak sprawdzić bo na śliskim wydaje mi się że nierówno hamuje.
Oczywiście...
Przy 4x4 we frocie masz sztywno 50/50 spięty tył z przodem. Jeżeli któraś oś stawia wyraźnie większy opór będzie się to objawiać np takimi hecami podczas jazdy na 4x4.
Ja oczywiście zakładam, że Ty wiesz jak z tego 4x4 korzystać i nie masz tu na myśli jeżdżenia po czarnym na 4x4 i do tego w zakrętach.
jrzeuski napisał(a):Jakby to były hamulce to i na 2H by było to samo. Ja się obawiam czy to nie jest zmielony most i odłamane zęby przyblokowują od czasu do czasu atak.
Auto na kołki (4 koła w górze), zdjąć klocki hamulcowe z przednich kół, 4H i niech się kręci. Jeśli coś będzie zgrzytać, koła się będą przyblokowywać, itp. dziwne objawy, to ustalić gdzie jest źrodło (może to być np. zatarte łożysko igiełkowe w zwrotnicy) i naprawić.marcinur napisał(a):W jaki prosty sposób to można sprawdzić?
jrzeuski napisał(a):Auto na kołki (4 koła w górze), zdjąć klocki hamulcowe z przednich kół, 4H i niech się kręci. Jeśli coś będzie zgrzytać, koła się będą przyblokowywać, itp. dziwne objawy, to ustalić gdzie jest źrodło (może to być np. zatarte łożysko igiełkowe w zwrotnicy) i naprawić.marcinur napisał(a):W jaki prosty sposób to można sprawdzić?
jrzeuski napisał(a):Jakby to były hamulce to i na 2H by było to samo. Ja się obawiam czy to nie jest zmielony most i odłamane zęby przyblokowują od czasu do czasu atak.
marcinur napisał(a):Czyli łożysk w kołach i igiełek też nie można wykluczyć?
RudeBoy napisał(a):Igiełkowe na pewno takiego objawu nie powoduje...
Zatarte łożyska kół mogą... nie grzeją ci się piasty?
Toczącego się koła nie zatrzyma, ale igiełka, która wypadnie z łożyska i utknie w piaście dość skutecznie potrafi koło przyhamować, co przy braku blokady dyfra powoduje przeniesienie momentu na przeciwne koło i samochód zaczyna ściągać. Miałem to w praktyce. Jeśli Marcin też tak ma to pewnie łożysko, ale jeśli mu samochód cały czas jedzie prosto przy tych "zacięciach" to raczej jednak most, bo prawdopodobieństwo, że oba koła się równo zatarły jest znikome, nieprawdaż? Poza tym łożyska kół pracują tak samo na 2H a tam ponoć objawów nie ma. A co we Frocie A się kręci tylko przy 4H wiadomo.RudeBoy napisał(a):Igiełkowe na pewno takiego objawu nie powoduje...
To typowa przypadłość automatycznych sprzęgiełek przy dobrej trakcji i nie trzeba się tym martwić, jeśli strzały są pojedyncze i nieregularne. Jeśli natomiast są cykliczne z częstotliwością obrotów koła to źródłem w 99% przypadków jest wypracowany przegub. Można z tym dość długo pojeździć zanim padnie doszczętnie, ale trzeba się przyzwyczaić do tego dźwiękumarcinur napisał(a):Od czasu do czasu (ostatnio raczej nie) przy zapiętym 4x4 pojawiały się jakieś strzały. Nie jestem do końca pewnie ale wydaje mi się, że pojawiały się przy skręcaniu.
jrzeuski napisał(a):To typowa przypadłość automatycznych sprzęgiełek przy dobrej trakcji i nie trzeba się tym martwić, jeśli strzały są pojedyncze i nieregularne. Jeśli natomiast są cykliczne z częstotliwością obrotów koła to źródłem w 99% przypadków jest wypracowany przegub. Można z tym dość długo pojeździć zanim padnie doszczętnie, ale trzeba się przyzwyczaić do tego dźwiękumarcinur napisał(a):Od czasu do czasu (ostatnio raczej nie) przy zapiętym 4x4 pojawiały się jakieś strzały. Nie jestem do końca pewnie ale wydaje mi się, że pojawiały się przy skręcaniu.
jrzeuski napisał(a):Ciekawe po co tyle zapasowych gratów zgromadził
Powrót do Układ przeniesienia napędu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości