Witamy !



[2.2] Czy to turbo dziura?

[2.2] Czy to turbo dziura?

Postprzez pawlo89_1989 » 01 mar 2012 20:07:51

Witam,
nie wiem czy jest to problem czy już ten typ tak ma, ale w czasie jazdy trochę jest denerwujące. Mianowicie gdy jadę sobie autem przy stałej prędkości np 100 km/h nagle silnik a raczej turbo, ma dziwny przeskok jakby się coś zacinało (krztusiło). Taka sytuacja powtarza się co jakąś odległość, taki sam dźwięk, taka sama długość. Nie wiem w czym jest problem bo nigdy nie miałem diesla. Zastanawiam się czy nie jest to tzw turbo dziura? Jeśli tak to jak można ją wyeliminować lub zmniejszyć częstość, długość? Z góry dziękuję za pomoc.

PS Nie znalazłem takiego ani podobnego wątku dlatego zakładam nowy.
Avatar użytkownika
pawlo89_1989
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 6
Dołączył(a): 22 lut 2012 11:54:23
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez RudeBoy » 01 mar 2012 20:19:08

Nie nie jest to turbo dziura.

Turbo dziura to potocznie ten zakres obrotów przy którym turbina nie wytwarza jeszcze sensownego ciśnienia i tym samym nie doładowuje silnika.
Przy 100km/h we Frocie z 2.2dti to turbina zapieprza na maxa. Twój problem to nie turbo dziura tylko jakaś usterka.
Chwilowe zamulenia szarpnięcia mogą wskazywać na problem z układem zasilania w paliwo...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez pawlo89_1989 » 01 mar 2012 20:55:16

Hmm może nie do końca dobrze to opisałem, bo jadąc np te 100 km/h ujmuję trochę gaz ale nie całkowicie i właśnie wtedy jest takie szarpnięcie. Lub jadąc z jakąś tam prędkością zwalniam i też taka sytuacja się powtarza. Czyli w tym momencie turbo nie pracuje? Chyba dobrze to rozumiem.
Avatar użytkownika
pawlo89_1989
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 6
Dołączył(a): 22 lut 2012 11:54:23
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez RudeBoy » 01 mar 2012 21:14:08

Turbina nie przestaje pracować w momencie zdjęcia nogi z gazu. Jak jest rozkręcona to doładowuje cały czas. Wręcz efekt powinien być odwrotny jedziesz z sandałem w podłodze, zdejmujesz na chwilę nogę z gazu i po chwili znów sandał - silnik wtedy pięknie się wkręca na obroty a to właśnie za sprawą rozkręconej już turbiny.

Generalnie normalna praca turbiny nie ma prawa powodować żadnych szarpnięć.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez pawlo89_1989 » 01 mar 2012 21:26:10

Widzę że trzeba będzie udać się do mechanika ;/ Mam nadzieję, że problem rozwiąże. Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie sprawy. Dam znać w czym tkwi, tkwił problem. Pzdr
Avatar użytkownika
pawlo89_1989
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 6
Dołączył(a): 22 lut 2012 11:54:23
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez maciar » 02 mar 2012 08:23:30

pawlo89_1989 napisał(a):Widzę że trzeba będzie udać się do mechanika ;/ Mam nadzieję, że problem rozwiąże. Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie sprawy. Dam znać w czym tkwi, tkwił problem. Pzdr

Jeżeli masz tą nowszą frotę z turbo vtg to problemem może być zacinająca się kierownica w turbo ew.sterowanie.
RudeBoy napisał(a):Nie nie jest to turbo dziura.

Turbo dziura to potocznie ten zakres obrotów przy którym turbina nie wytwarza jeszcze sensownego ciśnienia i tym samym nie doładowuje silnika.
Przy 100km/h we Frocie z 2.2dti to turbina zapieprza na maxa. Twój problem to nie turbo dziura tylko jakaś usterka.
Chwilowe zamulenia szarpnięcia mogą wskazywać na problem z układem zasilania w paliwo...

Jakby zapiepszała na maxa to by się rozleciała.Ten siłownik przy turbinie ogranicza jej wydatek gdy doładowanie przekroczy swoją wartość.Dzieje się tak przez puszczenie spalin bokiem do wydechu pomijając wirnik turbiny

-- Dodano Pt 02 mar 2012 07:01:24 --

jrzeuski napisał(a):PS. Żaden diesel we Frotce nie ma turbodziury.

Moja ma.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez pawlo89_1989 » 02 mar 2012 12:18:45

Myślę że jednak właśnie w tym tkwi problem. Nie wiem jaka jest to wersja nowsza czy nie, ale rok produkcji to 2002 model 2003 i w tym też roku była pierwsza rejestracja. Jeśli ma to znaczenie to samochód jest krajowy i stan licznika to 183 000 oryginalny nie kręcony.
Avatar użytkownika
pawlo89_1989
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 6
Dołączył(a): 22 lut 2012 11:54:23
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez RudeBoy » 02 mar 2012 13:29:20

maciar napisał(a):Jakby zapiepszała na maxa to by się rozleciała.Ten siłownik przy turbinie ogranicza jej wydatek gdy doładowanie przekroczy swoją wartość.Dzieje się tak przez puszczenie spalin bokiem do wydechu pomijając wirnik turbiny


No to jest oczywista oczywistość (cytując klasyka) :)
Na maxa w sensie max doładowania.
Przestawienie zaworu spalin na przelot nie przez turbinę nie powoduje jej zatrzymania a jedynie nie pozwala jej się bardziej rozkręcać...

Tak czy siak autor wątku musi udać się do mechanika bo to nie turbo dziura tylko usterka.

jrzeuski napisał(a):PS. Żaden diesel we Frotce nie ma turbodziury.

Moja ma.[/quote]

Moja też ma
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez maciar » 02 mar 2012 14:09:21

Basta.(cytując klasyka) :) :guns: :guns: 2002-2003 to raczej vtg i tu jest problem
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez jrzeuski » 02 mar 2012 14:29:01

Maciar, Rudeboy, wy tak na serio z tą turbodziurą? Może inaczej ją rozumiemy, ale ja w 2.2DTI Waldka żadnej turbodziury nie zauważyłem a przemierzyliśmy nią pół Polski i z powrotem z upalaniem na miejscu włącznie. Dla mnie ten efekt to nierównomierne przyspieszanie spowodowane zbyt słabym doładowaniem w dolnym zakresie obrotów. Ten efekt nauczono się omijać gdzieś latach 90-tych, więc jakim cudem 2.2DTH/DTL miałby go mieć? :niewiem: Jeździłem też starszymi frotkami 2.3, 2,8 i oczywiście swoją 2.5 i nic takiego się nie dzieje. Ciągną równo od samego dołu. A to, że turbina na wolnych obrotach nie daje ciśnienia to normalne, bo wtedy silnik wcale nie wymaga doładowania.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez maciar » 02 mar 2012 20:37:43

Od dołu nie wymaga doładowania?To właśnie jest turbo dziura.Nowsze turbiny w wolnym zakresie obrotów tak przestawiają kierownice iż przy małej ilości spalin generują duże doładowanie powietrza turbo co zmniejsza granice'turbo dziury".Trzymając auto w wyższych granicach prędkości obrotowych turbo dziura nie jest odczuwalna ale w spacerowej jeździe jak najbardziej.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez jrzeuski » 02 mar 2012 23:31:25

Eee, to ja inne turbodziury znałem ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez dez3rter » 03 mar 2012 11:49:40

Może poprostu turbo łapie ci lewego powietrza. Sprawdź sobie przewód , opaski , może jest nieszczelny .
dez3rter
 

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez pawlo89_1989 » 03 mar 2012 13:20:38

Mechanik dzisiaj stwierdził, że nic niepokojącego się nie dzieje. :D Nie wiem, może jestem zbyt przewrażliwiony, w końcu pierwszy mój diesel. :) Pojeżdże, zobacze. Najwyżej trzeba bedzie udać się do innego mechanika. Dzisiaj wymieniłem termostat, ponieważ silnik był niedogrzany i trzymał tylko 80 stopni. Teraz jest tak jak być powinno czyli 90. Może w tym tkwił cały problem. Przejżałem dzisiaj turbo i raczej żadnego lewego powietrza nie pobiera.
Avatar użytkownika
pawlo89_1989
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 6
Dołączył(a): 22 lut 2012 11:54:23
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez RudeBoy » 03 mar 2012 13:39:36

Mnie tez czeka wymiana termostatu. Powiedz mi wymieniałeś sam wkład -termostat czy całość z obudową?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2 DTI B] Czy to turbo dziura?

Postprzez pawlo89_1989 » 03 mar 2012 18:38:47

Wymieniłem cały termostat, ponieważ stary był zaśniedziały i nie dało się go doczyścić. Jak obudowa jest w dobrym stanie to można wymienić tylko sam wkład. Dużo mniejszy wydatek, ja za nowego zapłaciłem 285 zł
Avatar użytkownika
pawlo89_1989
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 6
Dołączył(a): 22 lut 2012 11:54:23
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości