Witamy !



[A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

[A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

Postprzez ganiek » 05 maja 2012 19:59:27

..najpierw opiszę jak to się stało a potem powiem co zrobiłem bo koncepcji mi już brak : podczas normalnej jazdy 60/h , nagle spadek mocy i przy dużych obrotach silne klekotanie , trochę jak przy panewce, ale ta zawsze stuka nawet na małych obrotach, z olejem było ok. Najpierw sprawdziłem świece, kable, kopułkę i palec - jest ok, iskra też, chociaż na 1 i drugim garze po zdjęciu kabli silnik nie miał reakcji , pali na dwa. Więc najpierw wziąłem się za regulator , odłączając go zapala się engine i silnik przygasa, potem wziąłem się za wtryski i kostki , te garnki na których nie pali po zdjęciu wtyków zachowują się jak się jak przewody od świec czyli zero reakcji chociaż co dziwne , po zdjęciu pierwszego kabla raz silnik bez wtrysku wjechał mi na chwilę na normalne obroty ( ?? ). Wtryski wymieniłem ( jestem szczęściarzem że mam 2 komplety ale... ) nadal jest bez zmian, napięcie na kablach od wtrysków wszędzie takie samo, experimentum z listwą żeby na wyciągniętych sprawdzić jak leci benzyna - ok , leci z każdego , moje pytanie więc zanim pojadę gdzieś się podłączyć - przy przeskoku paska i zmianie zapłonu takie coś jak wyżej też jest możliwe ??? Pytam zanim pozdejmuję went. , paski i koła z pokrywą żeby tam dojść ... Proszę o pomysły bo mi się skończyły ... dzięki ... :)

-- Dodano So 05 maja 2012 21:11:06 --

... dodam : silnika nie prałem
... być wszędzie gdzie nas nie ma jak śpiewał Zbyszek Gniewaszewski :)
Avatar użytkownika
ganiek
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 31
Obrazki: 12
Dołączył(a): 19 cze 2009 13:06:48
Lokalizacja: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

Postprzez kondi » 05 maja 2012 20:21:54

sprawdź kompresje na garach zanim gdziekolwiek pojedziesz miałem identyko sytuacje ostatnio..... diagnoza taka że była przedmuchana uszczelka miedzy tłokami
Opel frontera sport LPG lift 3" BFG KM2 31" snorkel (sprzedane :( )
Opel frontera B Long 3.2 LPG frotka rośnie :) 2"zawiecha +2"BL + KM2 33" ... a to nie koniec.... jednak koniec ( sprzedane )
Opel frontera A long 2.2 "rudzielec" domowa seria

PoJEEEPało mnie do 3 odlicz :)
wj 4.7 v8
zj 4.0
xj 2.5

605348314
Avatar użytkownika
kondi
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 531
Obrazki: 8
Dołączył(a): 08 wrz 2009 10:43:16
Lokalizacja: Pińczów
Pochwały: 3
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

Postprzez ganiek » 05 maja 2012 20:27:57

właśnie to robię ... , bo już leciałem nawet w instalacji , czy gdzieś kable od wtrysków nie zwarły , ale tu i tak wszystkie pracują razem - to też wykluczyłem , napięcie zresztą wszędzie jest równe , dzięki za podpowiedź , napiszę co dalej ...
... być wszędzie gdzie nas nie ma jak śpiewał Zbyszek Gniewaszewski :)
Avatar użytkownika
ganiek
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 31
Obrazki: 12
Dołączył(a): 19 cze 2009 13:06:48
Lokalizacja: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

Postprzez Ironcruz » 06 maja 2012 11:55:50

sprawdź wiązkę kabli ( górna krawędź lewego błotnika) która idzie do kostki/przekaźnika przy akumulatorze. Sama kostka lubi się psuć to jedno. A drugie - same kable mogą być już hmmm zużyte. Ja tak miałem - raz auto działało, raz nie - bez jakiegokolwiek ładu i składu. Okazało się że przyczyną były poprzednie "badania" mechaników: tak podziurawili kable, że z czasem się utleniły i raz przekazywały sygnał, a raz nie.
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

Postprzez ganiek » 14 maja 2012 15:25:45

wykluczyłem uszczelkę , sprawdzam wiązki krok po kroku ... i kupiłem 2,2 DTI 10.2003 , z problemem mocy i skaczącymi obrotami ale to już w "silnikach dieslowskich " :)
... być wszędzie gdzie nas nie ma jak śpiewał Zbyszek Gniewaszewski :)
Avatar użytkownika
ganiek
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 31
Obrazki: 12
Dołączył(a): 19 cze 2009 13:06:48
Lokalizacja: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

Postprzez jrzeuski » 14 maja 2012 15:36:55

ganiek napisał(a):wykluczyłem uszczelkę , sprawdzam wiązki krok po kroku ... i kupiłem 2,2 DTI 10.2003
O! I to jest słuszna koncepcja :D
z problemem mocy i skaczącymi obrotami ale to już w "silnikach dieslowskich " :)
Ale pomysł był dobry :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

Postprzez Argail75 » 14 maja 2012 19:33:07

Kurcze... zabrzmialo jak bys z deszczu pod.... deszcz sie wpakował ( unikam slowa rynna). Nie noooo .... dasz rade zrobic :>:
Poprostu chce powiedzec ze ja kupowalem Frote (autko o ktorym marzyłem) totalnie w ciemno. Pojechalem , przejechalem sie i kupilem. Na dzien dzisiejszy autko bez zarzutu. Chyba mialem wiecej szczescia niz rozumku :niewiem:
Opel Frontera B 3.2 V6 Long PB/LPG 3'' BFG MT 30,5 ''manual 2000r
Avatar użytkownika
Argail75
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1815
Obrazki: 24
Dołączył(a): 23 lip 2011 13:17:33
Lokalizacja: Łódź oś.Widzew
Pochwały: 7
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

Postprzez ganiek » 19 maja 2012 12:44:48

z 2.2 we wtorek do ASO , z 2,0 i jednak uszczelka , miałem walnięty wężyk do manometru , dzięki za podpowiedzi i za słowa otuchy co do 2,2 , myślę że będę zadowolony :):):) z 2,0 A jestem w 100 %%%%%
... być wszędzie gdzie nas nie ma jak śpiewał Zbyszek Gniewaszewski :)
Avatar użytkownika
ganiek
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 31
Obrazki: 12
Dołączył(a): 19 cze 2009 13:06:48
Lokalizacja: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Brak nowych pomysłów...

Postprzez Miras1983 » 08 lis 2014 16:22:47

Chłopaki mam problem tego typu...silnik chodzi na dwa gary, przez chwile po odpoleniu pracuje normalnie ,ale na zimnym silniku.
-iskra na świecach jest(nowe kable, świece,kopułka,palec)
-wtryski są dobre ,zamieniałem kolejność
-uszczelka pod głowicą ok.

Macie jakiś pomyśł?
Pozdrawiam
Miras1983
 

Re: Brak nowych pomysłów...

Postprzez brum » 08 lis 2014 16:52:33

Może czujnik wału.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Brak nowych pomysłów...

Postprzez Cuba » 08 lis 2014 16:54:59

Dobrze byłoby sprawdzić ciśnienie skoro elektryka WN i wtryski są ok.
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Brak nowych pomysłów...

Postprzez Miras1983 » 08 lis 2014 17:11:31

sprawdzaliśmy i ciśnienie jest bardzo dobre

-- 08 lis 2014 18:16:56 --

początkowo praca silnika wyglądała tak jakby brakowało benzyny

-- 12 lis 2014 19:45:51 --

jednak bez elektryka /mechanika się nie obejdzie, jak odpalam na zimnym silniku to auto chodzi przez 5-10 sekund normalnie po czym dwa gary padają
Miras1983
 

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

Postprzez ali » 12 lis 2014 18:47:24

lambda jak ?
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

Postprzez Miras1983 » 12 lis 2014 19:00:25

lambda nie ruszana, jak mogę ją sprawdzić?
Miras1983
 

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

Postprzez cinek1983059 » 12 lis 2014 19:10:01

skoro uszczelka pod głowicą dobra,ciśnienie w cylindrach nie mniejsze jak 12,palec,kopułka,świece ,kable,wtryski,pompa paliwa też dobre to pozostaje nam sprawdzić ustawienie rozrządu co zajmie góra 5 minut,potem czujnik położenia wału,zostaje jeszcze czujnik temp. do ecu i tps
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

Postprzez Miras1983 » 12 lis 2014 19:15:57

dzięki za podpowiedz...właśnie, zapomniałem o temperaturze , nie łapie jej na wskaźniku, to może mieć wpływ?
Miras1983
 

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

Postprzez ali » 12 lis 2014 19:16:35

Miras1983 napisał(a):lambda nie ruszana, jak mogę ją sprawdzić?


Lambda właśnie zaraz po odpaleniu silnika nie pracuje,musi sie nagrzać, jak będzie podawała błędnie za uboga mieszankę to silnik będzie "zalewany" po kilku chwilach od odpalenia (za każdym razem) . Można sprawdzić zwykłym miernikiem, napięcie sondy powinno oscylować.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

Postprzez Miras1983 » 12 lis 2014 19:19:41

wielkie dzięki sprawdzę tą lambde, i jeszcze ta temperatura silnika .
Miras1983
 

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

Postprzez cinek1983059 » 12 lis 2014 19:31:14

odepnij lambde i zobaczysz że nie wprowadzi to żadnych zmian to nie ona jest tu główną przyczyną
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

Postprzez Miras1983 » 12 lis 2014 19:33:26

zostaje jeszcze czujnik temp. do ecu i tps, a ten czujnik w którym miejscu znajdę?
Miras1983
 

Następna strona

Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości