Witamy !



[A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Wszystko co dotyczy elektryki w naszych frotkach

[A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez tom73 » 26 mar 2013 23:38:59

Witam.
Wlasnie przerabiam problem ladowanie w mojej 2.8. Dzis wymienilem nowy alternator i lipa.
Objawy na starym altku.Rano po odpaleniu wskaznik w budzie pokazuje polowe ( srodek skali w czasie grzania swieczek), po wylaczeniu grzania ladowanie na 14,4V. Tylko ze przez ok 20min nic nie wolno zalaczyc( swiatla, nawiew) Jesli wlacze, ladowanie idzie w dol do poziomu 12.1V . Po 20 min takiego czekania mozna juz wszystko odpalic. jest OK. I tak za kazdym razem.
Nowy altek dzis zamontowany
Objawy- po odpaleniu i polowa wskaznika ladowania. Po swiecach 14.1V i bez zmian . Dokladam swiatla mijania- nadal 14,1v to juz postep. Potem nawiew i d....a. Ladowanie spada na 12.5V.Nagrzewanie szyby, wycieraczki, radio, kierunki -12.1V
I co to moze byc?????
Masa OK.Kable OK.Pasek OK.Obroty jalowe ok 900/min.Kontrolka ladowanie nie swieci .
Kazdy pomysl mile widziany.
tom73
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 19 lip 2011 23:44:09
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Ladowanie w 2.8 totalna zagadka

Postprzez ali » 27 mar 2013 00:37:56

Podstawowe pytanie, gdzie mierzysz to napięcie ? Jesli mierzysz na klemach to sprawdzić połączenie alternator- akumulator (najgrubszy kabel z altka)
Jeśli powyższe ok, sprawdzić mase silnika i nadwozia. Jesli wszystko powyższe jest ok to masz nowy-padający lub za małej mocy alternator.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Ladowanie w 2.8 totalna zagadka

Postprzez nightman » 27 mar 2013 07:28:15

Zadam głupie pytanie - nowy znaczy nówka ze sklepu czy nowy znaczy nowa używka?
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Ladowanie w 2.8 totalna zagadka

Postprzez adambernal » 27 mar 2013 10:34:58

sprawdź naciągnięcie paska
miałem podobne objawy przy luźnym pasku, niby był naciągniety ale za słabo
Była Frontera A Long 2.8 TDI +3", +2"
Była Frontera B Long 3.2 v6 +4", +2"
Frontera A Long 3.1 TDI
Suzuki Samurai 1.6
Avatar użytkownika
adambernal
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 104
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 lis 2009 20:26:48
Lokalizacja: Zielona Góra/Krosno Odr.
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez tom73 » 27 mar 2013 21:52:12

Na wstepie dziekuje za wskazowke dotyczaca pisania. Nigdy nie zakladalem zadnego tematu , zreszta nie mam praktycznie zadnego doswiadczenia w pisaniu na forach, wiec prosze mi wybaczyc ewentualne potkniecia. Postaram sie to nadgonic.
Wracajac do tematu.Alternator nowy ze sklepu, 80A wiec powinien byc ok, pasek naciagniety,polaczenie z aku dobre( te same wskazania na wyjsciu z alternatora co na klemach, masa sprawdzona -ok, dodatkowa masa na alternator prosto z aku nic nie zmienia, kabel ladowania z alternatora na kleme po 1 godz jazdy zimny( podczas jazdy bez obciazenie i na wskazaniu pelnego ladowania), akumulator sprawny- szatan wcielony. Kazdy pomysl mile widziany. Niestety nie mam i nie moge znalezc oryginalnego schematu do tego alternatora. Mam od Troopera 3.1 niestety nie pokrywaja sie kolory, wiec troche to szukanie po omacku.Haynes podaje schematy ale na 2 piny, a w tym gadzie sa trzy. Jedno idzie na kontrolke ladowania, jedno na obrotosciomierz no i jedno na jakis sterownik wewnatrz budy. Po daniu + prosto z aku na ten kabel, ladowanie od razu skoczylo na 15.1v , a po sekundzie na 15.2 itd, niezaleznie od obciazenia. Moze to ten sterownik??? Dalej balem sie eksperymentowac. Moze to jakas wskazowka ? Moze ktos poratuje schematem.
tom73
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 19 lip 2011 23:44:09
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez ali » 27 mar 2013 22:02:52

Czekaj, czekaj bo już troszke sie zagubiłem w opisie. Użyłeś innego altka niż był ? motałeś coś z przyłączem ?
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez tom73 » 28 mar 2013 19:24:31

Wymienilem stary na nowy. Zakladalem juz taki wczesniej do innej froty i smigal bez zadnych problemow. Oczywiscie przylacze pozostalo stare.Jesli nie bedzie padalo pomierze dokladniej kable . Moze tam cos sie znajdzie. Jakis patent z przekaznikiem jest juz wczesniej zamontowany. Wyglada na to , ze ktos chcial dac + z aku na jeden z kabli w przylaczu.Kabel koloru zielono/czarnego. Dotatkowy + niczego nie zmienial, wiec nie zaglebialem sie po jaka c.......e ten patent. Wczoraj przesledzilem schematy od tropera z takim alternatorem i to co mnie zastanawia, to dlaczego jeden z kabli idzie do jakiegos sterownika silnikiem. Moze ten sterownik cos miesza? Jakis rodzaj reg napiecia? Nie mam juz pomyslow.W tamtym diagramie sa inne kolory kabli wiec musze sprawdzic jak to sie pokrywa z moja frota.
tom73
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 19 lip 2011 23:44:09
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez ali » 28 mar 2013 19:39:57

Regulator masz w szczotko-trzymaczu (alternator oryginalny) więc powinien wychodzić kabel do kontrolki, akumulatora i obrotomierza, nic więcej.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez tom73 » 29 mar 2013 09:48:30

Dorwalem oryginalny schemat do 2.8. Prawdopodobnie jest cos namieszane z kablami. Po odcieciu kabla o zegarow (zielono/czarny) nadal dzialaly. Mialem juz kiedys taki przypadek w omedze 2.0. Tez bylo namieszane z kablami. Zobaczymy. Wreszcie ladna pogoda wiec mozna cos dokladniej sprawdzic. Niestety wyjscie 3 pin nie posiada zadnych oznaczen w obu altkach. Przydalaby mi sie jakas podpowiedz jaki pin na jaki kabel.Niestety nie pamietam jakie byly kable w poprzedniej 2.8
tom73
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 19 lip 2011 23:44:09
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez Cobreti25 » 29 mar 2013 18:09:24

tak sobie myślę, czy altek 80A do tego nie jest za słaby?? :niewiem:
frotka sport ma altek 80A ale w silniku 2.0. Do 2.8 były większe, ale niech mnie jeszcze ktoś poprawi.
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez bart322 » 29 mar 2013 19:11:13

2.0 ma 70A
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez Odoll » 29 mar 2013 20:13:39

A do czego Ci większt altek w dizlu :niewiem:
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez ali » 29 mar 2013 20:18:59

Panowie nie ma co dewagować, nawet 60ah powinien ładować. Kolega ma coś pomotane w instalacji.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez tom73 » 29 mar 2013 20:30:29

Walczylem dzis tarczami i nie zdazylem juz przesledzic instalacji i porownac z diagramem. Tyle co udalo mi sie sprawdzic to pisze. Problem w tym ze czeka mnie sporo jazdy po autostradzie a ze spadajacym pradem ladowania nie jest to najlepszy pomysl. Skoro objawy sa jak na starym altku , jest szansa ze i ten padnie po wlaczeniu swiatel. Zreszta co by nie bylo to i tak warto dojsc co jest problemem. Zakladalem juz taki alternator i nie mial zadnych widocznych spadkow ladowania.Tez 80A. Dreczy mnie ten kabel od zegarow
tom73
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 19 lip 2011 23:44:09
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez ali » 29 mar 2013 20:34:31

tom73 napisał(a):Walczylem dzis tarczami i nie zdazylem juz przesledzic instalacji i porownac z diagramem. Tyle co udalo mi sie sprawdzic to pisze. Problem w tym ze czeka mnie sporo jazdy po autostradzie a ze spadajacym pradem ladowania nie jest to najlepszy pomysl. Skoro objawy sa jak na starym altku , jest szansa ze i ten padnie po wlaczeniu swiatel. Zreszta co by nie bylo to i tak warto dojsc co jest problemem. Zakladalem juz taki alternator i nie mial zadnych widocznych spadkow ladowania.Tez 80A. Dreczy mnie ten kabel od zegarow


Gdybyś dał mi zdjęcie tyłu przyłączy tego altka to bym powiedział gdzie masz mieć co podpięte. Tak to za malo aby coś diagnozować
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez tom73 » 30 mar 2013 21:46:14

. Zrobilem jeszcze probe z kablem od zegarow( zielono czarny) Dalem mu mase przez zarowke , ale tez bez zmian.Na diagramie kabek bialo czerwony idzie na kontrolke ladowania i na przekaznik do dmuchawy. Wyglada na to ze po odpaleniu silnika , altek daje + na ten kabel i na przekaznik i dopiero wtedy mozna zalaczyc nawiew. Czyli ze ten kabel podczas pracy alternatora ma mase przez przekaznik.Przekaznik dziala bez zastrzezen, ale moze tylko mi sie tak wydaje. Korci mnie aby dac na ten kabel mase z opornikiem i zobaczyc co bedzie. Kwestia czy to dobry pomysl. Alternatory to drosc droga sprawa i tak z pewna doza niesmialosci do tego podchodze. Zrobilem tez zdjacia tego przylacza, ale nie mam pojecia jak je umiescic w poscie.Dobija mnie ta elektronika na kazdym kroku.
tom73
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 19 lip 2011 23:44:09
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez ali » 31 mar 2013 19:09:59

Kabelek co idzie do kontrolki ma brać mase przez kontrolkę. Nie kombinował u ciebie ktoś z wymianą zarówek w kontrolkach na diody czasem ?
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A 2.8] Ładowanie, totalna zagadka

Postprzez tom73 » 01 kwi 2013 23:20:43

Niestety. Jesli dam mase przez kontrolke , altek sie nie wzbudza. Musi byc + na kontrolce.

-- Dodano 05 kwi 2013 23:43:03 --

Cos drgnelo. Zamienilem miejscami kable IG i S. Teraz ladowanie mam 14.3V bez obciazenia ,i 14.3V przy wszystkich opornikach. W poprzednich frotach bylo 14. 4V ale to tez jest ok.Moze miernik , moze altek klamie.Te alternatory sa bardzo czule na wszelkie problemy z kablami. Jesli nagle ladowanie skacze do 15V i wiecej to prawdopodobnie poszedl bezpiecznik na styku S ( czarno bialy)Jesli nie zostanie ten bezpiecznik szybko wymieniony to pare groszy mniej w kieszeni.Czasem objawia sie to skaczacym ladowaniem. Warto o tym pamietac.W moim przypadku altek dostawal za wysokie napiecie z klucza na niewlasciwy styk,( a powinien mniejsze , i to wystarczylo aby napsuc mi krwi)Mam nadzieje ze te informacje pomoga w walce z elektryka 2.8, A tak na marginesie, to znalazlem 3 rozne diagramy do tego silnika.
Dzieki wielkie wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
tom73
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 19 lip 2011 23:44:09
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996


Powrót do Elektryka



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron